Päiväkotien ja koulujen pihoista
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, että miten on, saako päiväkotien ja koulujen pihoille mennä laillisesti leikkimään esim. iltaisin? Ei tietenkään silloin, kun pk on auki, mutta muina aikoina? Olen jotenkin aina kuvitellut, että ne on yleisessä käytössä muina aikoina, ellei erikseen ole kielletty. Ainakin yhden päiväkodin johtajan olen kuullut sanovan upeasta pihastaan, että "toivotaan tästä tulevan lähiliikuntapaikan alueen asukkaille", mut miten on lain mukaan?
Kommentit (5)
Yksityisten päiväkotien pihoille ei yleensä koskaan saa mennä. Monesti myös kunnan päiväkotien pihat halutaan rauhoittaa ulkopuolisilta, jotta pysyvät siisteinä ja turvallisina.
Koulujen pihoilla saa useimmiten olla.
ja jokainen kunta päättää itse niiden käytöstä. Mutta en ole kuullut yhdenkään kunnan kieltäneen koulujen pihoilla leikkimistä, enkä päiväkotienkaan. Ja kun rahat on tiukilla ja lapsia kannustetaan liikkumaan, on nuo lähiliikuntapaikat "muodissa".
Eli jos kunta ei kiellä, niin voi mennä.
Yksityiset pk:t määrittävät itse saako niiden pihoille mennä vai ei, usein ei saa.
leikkipaikkaa vierekkäin. Kyllä meilläpäin tarhan pihoilla leikitään eikä niissä mitään lappuja lue että olisivat yksityisaluetta.
yksityiset päiväkodit ovatkin sitten eri asia, ne ovat yksityisaluetta (vaikka kyllä meidän yksityisen naapuripäiväkodin pihalla joskus näkyy leikkijöitä)