Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raamatun luvusta

01.11.2005 |

Tämä on oikeastaan vähän mamma69:lle, mutta toki muutkin saavat vastata.

Muistelen vaan, että mamma69 aloitti joskus keväällä keskustelun otsikolla " Päätin lukea Raamatun." Muistan sen siksi, että olin itse juuri samoihin aikoihin aloittamassa Raamatun lukua kannesta kanteen- periaatteella, ja keskustelu jäi mieleeni. Sain siitä myös vielä lisää kimmoketta omiin lukemisiini. Mites on, mamma69, onko Raamatun lukuaikeesi edistynyt?! (Älä sentään pode syyllisyyttä, jos ei ole ;)

Itse olen edennyt tässä ajassa (about puolessa vuodessa) puoliväliin psalmeja. Olen lukenut Raamattua yleensä iltaisin, jos aikaa on ollut. Välillä on ollut pitkiäkin lukutaukoja. Joskus olen kahlannut pitkiäkin kokonaisuuksia nopeastikin läpi, kirja " vienyt mukanaan" . Täytyy sanoa, että vaikka olen koko ikäni ollut kova lukemaan, nyt on melkein muu lukeminen jäänyt " projektini" takia. Olen aika innostunut lukemastani, eikä lukeminen ole tuntunut missään vaiheessa suorittamiselta tai pakkopullalta.

Monia ahaa-elämyksiä ja oivalluksia on tullut, joskus olen käväissyt sleyn-sivuilla vilkaisemassa tulkintoja, jos jokin asia on jäänyt mietityttämään (tai ottanut aiheen srk:ssa puheeksi) ja tarkoituksenani on palata taas ja taas uudelleen " puhutteleviin" kohtiin, ajan kanssa.

Ennakkoluuloni siitä, etten voisi ymmärtää Raamattua, tai menisin enemmän sekaisin (!), ovat kyllä karisseet.

Ja selvennykseksi vielä, ennen tätä kannesta kanteen -lukua, olin lukenut vt:stä osia sieltä täältä ja ut:n lähes kokonaan.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän