Miten rentoutua hammaslääkärissä?
Huomenna taas menossa ja olen suorastaan paniikkikohtauksen partaalla koko toimenpiteen ajan. Sydän hakkaa, jännitän, hikoilen ja tulee sellainen "nyt kyllä pakenen"-olotila. Ja pakkohan sinne on vaan mennä, että saa nämä hampaat kuntoon.
Kommentit (5)
Se on vaan sisulla kestettävä.
Mun ystävä sanoi, kun odotin esikoistani, että kun olet synnyttänyt, niin sen jälkeen ei hammaslääkärissäkäynti tunnu enää missään. No, synnytys tuli ja meni ja oli rankka, mutta hammaslääkäriin ei oo kyllä yhtään helpompaa mennä! =D
No mä voisin mennä koska vaan synnyttämään, mutta nämä hammaslääkärihommat on ihan sietämättömiä. Vaikka se ei kauan kestä, niin sekin on liikaa. En edes oikein ymmärrä, mikä siinä tökkii, kun eihän siellä mikään edes satu kun olen aina tönkkipuudutuksessa.
ap
Käyn kyllä yksityisellä. Mutta ehdin käydä karmealla yleisellä varmaan 2-3v ja sitten kahdella eri yksityisellä ennenkuin löysin "oman".
Vähän kuin kampaaja,sitten kun se oikea löytyy,siitä ei halua luopua ;D
Nyt voin rentoutua koska tiedän miten juuri tämä hammaslääkäri toimii ja hän on ystävällinen,puhuu juuri oikein ja kaikki vain natsaa. Mulle esim on tärkeää se,että mun yli ei jutella yhtäkkiä,siis että hammaslääkäri alkaa jutella mun suuta ronkkiessaan yhtäkkiä toisella puolen päätä istuvalle hoitajalle "näitkö muuten paulan autoa,mikäköhän siihen oli kolahtanut"-tyyliin.
Tiedän tunteen. Tiedän myös kokemuksesta, että kannattaa kertoa jos jännittää ihan älyttömästi, ei se ole pelkkää sanahelinää niille lekureille, kuten itse luulin. Uusi hammaslääkärini suhtautui hienosti pelkooni ja sai ihan pienillä asioilla jännitykseni laukeamaan ja sitä kautta ilmeisesti myös oman työnsä luonnistumaan paremmin. Oltiin sitten molemmat jälkeenpäin, wau! sehän sujui hienosti! :)
Toi muuten, et hammaslääkäri alkaa yhtäkkiä puhuun puutaheinää hoitsun kanssa on ihan tahallinen juttu ;) Ei ne sun yli kävele tai mitään, ne on vaan nähny, miten sä oot p.sk. jäykkänä ja ne yrittää saada sun huomios kiinnittyyn muihin juttuihin ja sitä kautta relaan. Varsinkin lapsilla ja nuorilla paljon käytetty konsti.
Pyydä hammaslääkäriasemalta ennakkoon esilääkitystä, koska pelkäät. Muutama rauhoittava auttaa oikeasti, samoin lääkäri joka tuntee pelkopotilaat.
Itsekin olen synnyttänyt, mutta silti en "selvin päin" menisi hammaslääkäriin. Mieluiten en edes tajuissani, ja olenkin hoidattanut hampaitani myös kevytnukutuksessa.
Se on vaan sisulla kestettävä.
Mun ystävä sanoi, kun odotin esikoistani, että kun olet synnyttänyt, niin sen jälkeen ei hammaslääkärissäkäynti tunnu enää missään. No, synnytys tuli ja meni ja oli rankka, mutta hammaslääkäriin ei oo kyllä yhtään helpompaa mennä! =D