Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko saaneet asuntolainaa jos itse olet kotiäitinä ja mies vain töissä.

Vierailija
27.07.2011 |

Jos niin paljonko ja mikä pankki lainan myönsi?

Meillä on bruttotulot yhteensä n. 4000 euroa. Yksi lapsi.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin äippälomalla, mies opiskelija. Ensin tietysti pankista sanottiin, että ei missään tapauksessa, mutta pankkitätien mieli muuttui, kun pystyin osoittamaan, että

a) asunto oli todellakin hintansa arvoinen (tai itse asiassa alihintainen), siis pankki saisi varmasti omansa takaisin

b) taloutemme on hallinnnassa (esitin tarkat tulo- ja menolaskelmat)

c) minulla oli kohtalaisesti omia säästöjä

d) oma asunto tulisi halvemmaksi kuin vuokralla asuminen, kaikkine korkoineen ja lyhennyksineenkin.

Meillä oli bruttotulot vain noin 1000 e/kk, mutta sain vakuutettua pankin tädit siitä, että ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Olen itsekin aika vaikuttunut :)

Lainaa olisi myönnetty peräti kahdesta pankista, OP ja Aktia. Näistä valitsimme jälkimmäisen edullisemman marginaalin takia.

Asunnon ostosta on nyt 3 v., eikä kertaakaan ole ollut vaikeuksia tehdä lyhennyksiä. Hyvä puoli tässä on se, että kun tulot olivat aika lailla minimissään lainanottohetkellä, niin eivät ne voi juurikaan siitä enää laskea, vaikka mitä tapahtuisi :)

Ja nyt siis molemmilla työ; kunhan on vähän laitettu säästöön niin nostetaan lyhennyserää nykyisestä.

Vierailija
22/22 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

b) taloutemme on hallinnnassa (esitin tarkat tulo- ja menolaskelmat)

d) oma asunto tulisi halvemmaksi kuin vuokralla asuminen, kaikkine korkoineen ja lyhennyksineenkin.

Meillä oli bruttotulot vain noin 1000 e/kk, mutta sain vakuutettua pankin tädit siitä, että ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Olen itsekin aika vaikuttunut :)

Meilläkin on usealta vuodelta jo tarkka kirjanpito tuloista ja menoista, jonka esitin pankissa ja lainanhoito+vastike olisi ollut halvempi kuin vuokramme, mutta eipä auttanut mitään. Heillä on laskukaavansa ja sillä hyvä.

Mies on it-alalla ja vuosia ollut vakitöissä, muita lainoja tms. meillä ei ole, joten harmittaa kyllä, että pankeissa (tai ennemmin kaiketi paikkakunnissa) on näin isoja eroja:-/

Näitä miettiessä ottaa päähän vielä enemmän kommentit vuokra-asumisestamme, tyyliin miksi maksamme vuokraa emmekä omaa.

t.3/16

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme