Onko täällä muita, jotka maksaneet velkansa
pois jo vähän päälle 30-vuotiaina? Me olimme velattomia okt-omistajia siinä iässä ja nyt päälle 40 ja rahaa tullut "väkisin" säästöön palkasta, kun ei ole velkaa eli sitä on nyt aika reilusti.
Kommentit (24)
Kun miehen kanssa marssittiin pankkiin ja maksettiin loppu laina pois. Nyt siitä on 10 vuotta ja onneksi niitä lainakuluja ei ole ollut, niin olemme saaneet säästöön senkin rahan, sillä nyt mies on sairastanut viime vuodet eli hänen tulot on romahtanut ja itselläni on aina ollut pieni palkka joten jos maksaisimme tästä palkasta vielä lainaa, emme pärjäisi mitenkään. Ja nyt vielä uhkana että jään työttömäksi joten loppuu sekin vähä.
Velkaa on 200 tuhatta euroa, eli hurjasti.
Toisaalta, jos myytäisiin asunto meille jäisi velkojen jälkeen 150 tuhatta käteen.
Välillä mietin, että oliko mielekkäämpää asua ilman velkaa vanhemmassa ja pienemmässä eri sijainnilla,en tiedä.
Nytkin asutaan uudehkossa kerrostalossa, ei edes mitenkään hienosti.
mutta nälkä kasvaa syödssä jne... asumme nyt kolmanness asunnossamme ja makselemme kiltisti velkaa pois vielä yli 10 vuotta. Ikää nyt 36v...
Ja jos/ kun tuota remonttia on pakko vielä tässä tehdä niin tuskin tuo velan maksu tuohon 10 vuoteen jää.
Isovanhempia?? Mulla ainakin viimeisin isovanhempani kuoli, kun olin 23-vuotias. Ja köyhiä olivat. Vanhempani eivät ole mua avustaneet taloudellisesti, enkä sitä odotakaan. Jokainen käyttäkööt omat rahansa itseensä! Äitini ja isäni rahat ovat heidän niin kauan kuin elävät, eivät minun.
Otin asuntolainaa (vajaa 90 000 e) kun olin 29-vuotias. Nyt olen 32 ja laskeskelin, että olisin maksanut lainan pois viiden vuoden päästä. Täysin omalla työllä. Palkka ok, koska olen jaksanut opiskella, ei lapsia eikä autoa.