Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuorena äidiksi

Vierailija
27.07.2011 |

Mitä mieltä olette jos tulee 18-vuotiaana äidiksi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tyylillään.

Vierailija
2/10 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä nuorempiakin äitejä, että ei tuo silleen oo paha. Toisaalta mietin, että miksi jo 18-vuotiaana? Ehkä siinä menettää jotain, jos noin nuorena lapsen tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtökohdistani ajatellen se olisi itselleni ollut katastrofi joten siltä pohjalta ajatellen minusta kamalaa. Mutta luonnollisesti ihmiset on erilaisia joten jollekin mulle se voi olla loistava ikä tehdä lapsi/-a.

Vierailija
4/10 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en kyllä menettänyt mitään että 18v äidiksi tulin ja 19v olin kahden lapsen äiti:) Nyt on vanhimmat melkein aikuisia kun muilla ikäisilläni pieniä lapsia (kuten myös minulla pienempiäkin)ja olen tosi tyytyväinen että sain nuo lapset nuorena. Musta tuntuu että mulla on paljon enemmän ollut aina kuin ikäisilläni keskimäärin, elämänkokemusta ja viisautta ja perspektiiviä noiden lasten myötä enkä ole kadehtinut ikäisteni lapsettomien minusta tyhjälle näyttävää elämää missään iässä. Mulla on ollut lapset ja lisäksi se kaikki muu elämä, ei se lapsiin lopu.

Onhan niitä nuorempiakin äitejä, että ei tuo silleen oo paha. Toisaalta mietin, että miksi jo 18-vuotiaana? Ehkä siinä menettää jotain, jos noin nuorena lapsen tekee.

Vierailija
5/10 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan jos haluaa, mutta korostan VASTUU ON SUURI! Ei pikkujuttu , raskaaksituleminen on helppoa mutta se vastuunkanto ja sitoutuminen ym on eri asiat!

Minä tulin äidiksi tuon ikäsenä, nyt poitsu on 9v ja asuu isällään, kuten nuorempi veljensäkin jonka synnytin "vasta" 24v:na, molemmat pojat otettiin pois,koska masennuin,uuvuin,ero tuli 2 kertaa 9v aikana, sitten ratkesin juomaan ehkä liian usein,ja ls puuttui asiaan.

Vierailija
6/10 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini sai esikoisensa 17v.

Puolensa ja puolensa asioissa.

Omalla kohdallani raskaus olisi ollut katastrofi tuon ikäisenä.

Vierailija
7/10 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tullut raskaaksi 18v iässä, synnytin kun olin 19v.

Nyt 23v ja 3 lasta.

Joillekin se sopii, joillekin ei.

Vierailija
8/10 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä 18-vuotias, loppuvuodesta täytän 19. Jätimme viikko sitten mieheni kanssa ehkäisyn pois ja nyt aletaan odottamaan että jos tässä syksyn mittaan meille plussatuulia suotais :)

Miksi nyt? Siksi, koska olemme haaveilleet lapsesta ja parin vuoden ajan (siihen malliin puhuttu että tulevaisuudessa tehdään, kuitenkin suht nuorina). Nyt meillä molemmilla on työpaikka, suhteemme ja talous on hyvällä mallilla ja molemmilla on vauvakuume. Emme käy juurikaan ulkona/baareissa (pari kertaa vuodessa). Olen töissä lasten parissa ja monella kaverillani on lapsi(a) ja niin paljon tahtoisin sellaisen itsellenikin. Nähdä kun lapsi kasvaa ja kehittyy ja tietää sekä ihmetellä että sellainen pikku kaveri mekin ollaan saatu aikaseks :)

Vierailija
9/10 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain esikoisen, 22 v kun syntyi toinen ja 25 v kun syntyi kuopus. Jälkeenpäin ajatellen olen ollut tosi nuori ja kokematon äiti mutta hyvin ollaan pärjätty (isä samanikäinen) ja lapsetkin ovat jo nyt 10 v, 14 v ja 17 v.

Olemme opiskelumme opiskelleet, hyvät vakityöt molemmilla ja aika seesteinen ja onnellinen on perhe-elämä. Mutta ei se aina helppoa ole ollut.

Vierailija
10/10 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en kyllä menettänyt mitään että 18v äidiksi tulin ja 19v olin kahden lapsen äiti:) Nyt on vanhimmat melkein aikuisia kun muilla ikäisilläni pieniä lapsia (kuten myös minulla pienempiäkin)ja olen tosi tyytyväinen että sain nuo lapset nuorena. Musta tuntuu että mulla on paljon enemmän ollut aina kuin ikäisilläni keskimäärin, elämänkokemusta ja viisautta ja perspektiiviä noiden lasten myötä enkä ole kadehtinut ikäisteni lapsettomien minusta tyhjälle näyttävää elämää missään iässä. Mulla on ollut lapset ja lisäksi se kaikki muu elämä, ei se lapsiin lopu.

Ei luoja, pitihän se arvata että joku ex-teiniäiti vetää herneen nenään siitä, että kerron miten itse asian näen. :D Olen sitä mieltä, että jokainen tehköön lapsensa itse parhaaksi kokemanaan aikana. Itse kuitenkin olisin menettänyt paljon, jos olisin lapsen tuon ikäisenä tehnyt. Elämäntilanteet ovat erilaisia ja kuten viestiketjun aloittaja sanoi heillä elämä on aikalailla mallillaan. Minulla opiskelut oli tuon ikäisenä vielä pahasti kesken ja muutenkin halusin kokea aikuiselämän mukanaan tuomat ilot ilman lasta. Eli ehkä jää jostain paitsi, ehkä ei.