Oliko kumppanillasi jo omistusasunto kun aloitte seurustella?
Oliko itselläsikin? Kuinka ratkoitte asian naimisiin mennessänne? Muutitteko toisen asuntoon, myittekö omanne ja ostitte yhteisen?
Kommentit (14)
Minä ostin oman asunnon kun olimme seurustelleet vähän aikaa. Mies muutti sinne kanssani. Syynä ratkaisuun oma ja sukuni koht. hyvä talous (ei tarvi kivittää).
Oltiin 18v ja 20v. Nyt 21v myöhemmin on oma talo.
Siis omistusasunto :)
Naimisiin yhteen muutettaessa mies myi vanhan asuntonsa, ja ostettiin uusi isompi asunto yhteiseksi.
Mies osti pian vähän isomman jonne muutimme yhdessä, mun oma laitettiin vuokralle. Kaikki muuttui yhteiseksi, kun menimme naimisiin. Molemmat kämpät myytiin, kun hankimme lopulta vähän isomman omakotitalon
omistusasunnon. Oli minusta mukavaa että olimme samoilla lähtöviivoilla.
Miehellä omakotitalo, mä asun kerrostalossa vuokralla. Näillä mennään, yhteenmuutto ei suunnitteilla.
Minä muutin miehen omakotitaloon ja laiton asuntoni vuokralle.
jo inttiin mennessään. On vaihtanut isompaan sitä myötä kun on mennyt naimisiin ja saanut lapsia.
Olemme siis kumpikin tahoillamme eronneita. Enpä nyt muista minkä verran hän omisti siitä rivaristaan, jossa asui kuin muutimme yhteen. Minä asuin omassani vuokralla. Oltaisiinkohan "voittorahoilla" hankittu huonekaluja yhteiseen kotiimme...
Ostimme yhteisen talon yhdessä, laina on puoliksi. Ei siis ollut jaettavaa omaisuutta.
Emme ole vielä naimisissa, mutta aiomme aikanaan tehdä avioehdon, joka suojaa kummankin mahdolliset perinnöt niin, että ne menevät eteenpäin omille biologisille lapsillemme. Yhteinen omaisuutemme sitten kaikille lapsille tasan.
ostettiin yhteinen, johon laitoin myyntivoittorahat. Mies maksaa lainaa, minä en.
Myytiin molemmat omat asunnot ja ostettiin isompi. Se siis molempien nimiin. Velatkin sattui ole suurin piirtein samaa luokkaa, joten meillä meni onnistuneesti.
Nyt ollaan yhteistä kotia (ei enää sama kun silloin) asuttu 13 vuotta kera vuosien myötä tulleiden lapsosten.
Aluksi muutimme minun kämppääni niin että mies vielä piti omansa, sitten kun päätimme mennä naimisiin, ostimme yhteisen ja pistimme molemmat omamme myyntiin.
asuin yksiössä joten laitoin sen vuokralle ja muutettiin yhteiseen vuokra-asuntoon kunnes ostimme yhteisen omistusasunnon. Jossakin vaiheessa myös yksiöni pois ja rahat käytettiin yhteisesti. Naimisiin mennessä meillä oli vain yhteinen kotimme.
itselläni ei, eli muutin hänen luokseen, emme ikinä menneet naimisiin. Eron myötä olin tietty sitten aivan alussa asumisen suhteen.