Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä boikotoit / mitä pitäisi boikotoida?

Vierailija
27.07.2011 |

Tuli tuosta Puma-ketjusta mieleen.

Eli mitä pitäisi mielestäsi boikotoida / välttää ja miksi?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne voi viedä hengen.

Vierailija
2/18 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlaappa itse lisää. Lista on pitkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika epäeettiseseti tuotettua.. mutta mutta, syömättäkään ei voi olla. Tätä olen pohtinut.

Vierailija
4/18 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen päättäköön tahollaan. Minusta kaikki Nestle ym. boikotit on naurettavia. Olen itsekin aikoinaan boikotoinut heidän tuotteitaan kehitysmaiden äidinmaidonkorvikejutun takia. Mutta se on ollutta ja mennyttä.

Itse boikotoin iltapäivälehtiä. En vaan pidä siitä, että kaikki asiat räävitään. Kaikkea maailman pahuutta ei tarvitse tietää.

Vierailija
5/18 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlaappa itse lisää. Lista on pitkä.

Hukkuisin tuonne googleen. Kerro lyhyesti miksi noita boikotoit?

Vierailija
6/18 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sellaisia, joille löytyy vähän siedettävämpi vaihtoehto, ei toki täydellinen.

Jos mennään hampurilaiselle, mennään Heseen, ei Mäkkiin.

Jos ostan kokista, ostan Olvia enkä Coca Colaa.

Jos ostan banaaneita, ostan reilua kauppaa enkiä Chiquitaa.

Voin ihan hyvin olla ostamatta Nestlen tai Unileverin tuotteita, jos ne purnukassa suoraan lukee. Sen sijaan en jaksa selvittää jokaisen tyttärentytäryhtiön taustoja. En myöskään saa slaakia, jos oon sattunut jotain "väärin" ostamaan.

Jos ostan jonkin tavaran tai vaatteen, ja jos mulla on vaihtoehtoja ja jos mulla ei ole kiire, yritän etsiä eurooppalaisen vaihtoehdon, tai edes jonkin muun kuin kiinalaisen.

Pidän kotimaisesta tai ainakin siitä että voitto tuotteesta kulkeutuu suomeen, pidän laadusta ja oikeudenmukaisuudesta, siksi vältä suuryhtiöiden rahoittamista ja voi että miten vihaan kaikkea kiinalaista. Tuntuu että sieltä tulee vaan pelkkää paskaa tähän maailmaan. No ei ne sikäläiset työnteko-olosuhteetkaan mun mieltäni ylennä.

Vierailija
7/18 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kirpaisi, että lapset halusi välttämättä Nestlen muroja ja mies oli niitä ostanut. Ja Nestle ei ole vieläkään muuttanut kokonaan tapojaan. Sain ihan ensikäden tietoa eräältä siellä kenttätyössä olleelta lääkäriltä. Lääkärit kuulemma salaa suosittelevat että äidit joisivat nämä jauhekorvikkeet itse ja sitten imettäisivät paremmin. Kuravesi ja korvikejauhe kun on vauvoille huono yhdistelmä.

Vierailija
8/18 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimien, erityisesti lapsiprostituution sallimisen takia.

Vierailija
9/18 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoma Magasinesiä, joitakin kauppoja joissa olen saanut todella huonoa kohtelua.

Atrian ruuissa on aivan liian usein ylläreitä ja esim. jauheliha haisee maustamisen jälkeenkin yököttävälle.

Sonera laskuttaa ylihintaa eikä palvelu vastaa todellakaan hinnan tasoa.

Lehtitalossa mua ärsyttää se, että lähettävät ennen tilausvahvistusta pari lehteä ja ne on maksettava, vaikka peruuttaisit lehden.

Onhan noita boikotoitavia juttuja useampiakin, en nyt vain muista niitä.

Vierailija
10/18 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siellä työhaastattelussa ja esimies oli epäasiallinen ja jopa nolasi minut asiakkaiden kuullen.

Boikotissa ovat myös Hesari, jonka aggressiivinen roskaposti on saanut minut soittamaan sinne jo viidesti mutta aina vaan jatkuu mainosten tulva kotiini sekä tietyt ruokapaikat hygienian puutteen vuoksi.

Vierailija
11/18 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikotoin Kulosaarta(Helsinki) ja erityisesti Kulosaaren yhteiskoulua.

Vierailija
12/18 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaa

Vierailija
13/18 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta kultakoruja. En syö avocadoja. Välttelen kaikkea missä on palmuöljyä ja/tai karrageenia. Kai siis boikotoin. 

Vierailija
14/18 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia woke-firmoja

Vierailija
15/18 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikotoin Yhdysvaltoja siinä, missä se kohtuudella onnistuu. Trumpin suosio perustuu talouteen, ei ainakaan vahvisteta Yhdysvaltojen talouskasvua. Boikotoin myös esim. israelilaisia taateleita ym. Ylipäätään katson, mistä tavara tulee, mitä rahoillani tuen. Temua en ole koskaan kokeillut enkä kokeile.

Vierailija
16/18 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ryhmää

Vierailija
17/18 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fida kirpputori Lidl Multitronic Temu 

Vierailija
18/18 |