Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mykoplasma-arvo 60, mitä tarkoittaa?

Vierailija
26.07.2011 |

Mulla on ollut koko talven ihmeellisiä oireita. Veto ihan pois, väsyttää, masentaa, hengen ahdistusta, huimausta jne..

Viime lokakuusssa oli flunssa jonka jäljiltä jäi yskä ja hengenahdistus joka hävisi jouluun mennessä.

Toukokuussa alkoi taas hengenahdistus voimaakkaana ja kesäkuussa oli keuhkoputken tulehdus. Ja sen parannuttua jäi yskä.

Nyt vihdoin otatettiin mykoplasma vasta-aineet ja IGG arvo oli 60. Kahden viikon päästä on uusintakoe.

Nyt mietinkin että mitähän tämä arvo 60 tarkoittaa? Että olen sairastanut mykoplasman vuoden sisällä vai kenties 5 vuotta sitten?

Vastaavaa pitkittynyttä yskää/keuhkokuumetta/hengenahdistusta tai muuta kuumetta en ole sairastanut muistaakseni kuin viime syksynä ja nyt kevät-kesällä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on koholla, kun olet joskus elämässäsi sairastanut mykoplasma-infektion. IgM-luokan vasta-aineet kohoavat tuoreessa infektiossa.

Vierailija
2/18 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta-aineet ovat koholla vaikka olisin sairastanut infektion 20 vuotta sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta-aineet ovat koholla vaikka olisin sairastanut infektion 20 vuotta sitten?

Vierailija
4/18 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös mykoplasma-arvoy noin. 90 ja noin 37-37,5 lievää kuumetta ollut noin puoli vuotta. Igm raja-arvo eli + / -. Antibiootteja ei ole aloitettu, koska iGm ei ole korkeampi, mutta mitään muutakaan syytä kuumeelle ei ole laajoissa verikokeissa löytynyt. Turhauttavaa. 

Vierailija
5/18 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Veto ihan pois, väsyttää, masentaa, hengen ahdistusta, huimausta jne.."

Mulla on ollut lokakuun lopusta lähtien täsmälleen samoja oireita! Sain juuri IGG:n. Se on 86 (normaali on kuulemma alle 45). Selvisikö sinulle, mistä oireesi johtuivat?

Vierailija
6/18 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Selvisikö syy oireisiin - johtuiko mykoplasmasta? Minulla ollut lämpöilyä todella pitkään, huimausta, hengenahdistusta kausittain, ja nyt olen pyörtyillutkin joitakin kertoja. Väsymys ja uupumus on kova. Verikokeet, keuhkokuvat ja sydänkäyrä ok, syke vain hipoo pilviä. Mykoplasma vasta-aineet 72. Lääkäri ei aloittanut antibioottia. Saitteko apua antibiooteista tai muusta?

Vierailija
7/18 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä varalta että joku tätä keskustelua sattuu vielä lukemaan hakiessaan vastauksia/ymmärrystä mykoplasma-asiaan, kerron muutaman kantapään kautta opitun asia. Lapseni (nyt melkein 15 v.) on sairastanut mykoplasmaa kuusi vuotta (!!), vuodesta 2009, ja nyt, vuoden 2015 lopulla, on saamassa yksityiseltä klinikalta hoitoa, jonka uskon oikeesti auttavan. On auttanut monia.

-Terveyskeskuslääkärit (tai edes K-S keskussairaalan lääkärit) EIVÄT tunne kroonista mykoplasmaa, siis mykoplasmaa, joka on ollut elimistössä pitkään, yhtään. Voihan olla että jossain on joku poikkeus, mutta minun kokemukseni on tämä, ja samaa olen kuullut ja lukenut muilta. Itse on otetava asioista selvää, vaadittava testejä ja hoitoa vaikka sitten uhkaillen ja kiristäen. Kannattaa lampsia suoraan yksityiselle, ja vielä parempi jos tietää sieltä lääkärin, joka ymmärtää  kroonista mykoplasmaa. Jos on Keski-Suomen aluella suosittelisin Terveystalon Ilkka-Matti Ahoa.

-Lääkäreiden vastaus on, että jos iGg vasta-aine arvo ei ole montaa sataa, tulos ei kerro muuta kuin sen, että potilas on joskus sairastanut mykoplasman. Älkää tyytykö tuohon vastaukseen missään tapauksessa!!!!!! Jos pöpö on tuore, vasta-ainearvo on monta sataa. Mutta jos se on VANHA, vasta-ainearvo ei ole montaa sataa, vaan se on laskenut merkittävästi, jopa hyvinkin lähelle raja-arvoa (45). Siis jos vasta-ainearvo on yli 45, sairastat edelleen mykoplasmaa!!!! Kuten sanottu tuota ei edes sairaalan lääkärit ymmärrä, ei ainakaan Keski-Suomen keskussairaalassa.

-Otsonihoito on auttanut monia mykoplasmapotilaita, katso esim. http://www.kaarinakrogerus.fi/

-Mykoplasmaan kehitetty yrttiprotokolla on uusinta uutta. Otsonihoidon ohessa käytettynä on saatu parhaat tukokset kroonisen mykoplasman hoidossa Euroopan laajuisesti. Helsingissä Astris-klinikalla on asiantuntemus tähän. http://astris.fi/ 

-Ruokavalio on tärkeä osa mykoplasman nujerruksessa. Ei sokeria, gluteenia jne.

http://mykoplasma.fi/wp-content/uploads/2014/05/NujerraMykoplasma20154…

-http://cfs.gehennom.org/?mykoplasma 

-Joillekin auttaa antibiootit (riippuu mykoplasmasta) riittävän pitkinä kuureina, esim. 3 kk. Ja tietty täytyy olla juuri se sopiva antibiootti.

Vierailija
9/18 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on ollut mykoplasmaa ja Abg arvo huidellut yli 300 kuukausitolkulla. On ollut antibioottikuureja. Julkisella puolella eivät ala mitään, on pitänyt mennä ylsityiselke hoitoon ja maksaa kalliit lääkäri ja labramaksut.saa nähdä saadaanko koskaan arvja laskemaan. Seuraava kontrolli ensi kuussa.

Vierailija
10/18 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistelevan äidin kommentti antoi arvokasta tietoa. Kiitos!

Minulla oli kolmisen vuotta sitten igg arvot molemmissa mittauksissa yli 70. Silloinkin sanottiin, että vanha tartunta ja ei tarvitse välittää. Olen pitkään ollut todella huonokuntoinen ja kuumeileva. Nyt otatin kokeet uudestaan ja igg oli edelleen yli 70. Eli ilmeisesti taudin krooninen muoto. Tuo Astris kuulostaa kokeilemisen arvoiselta. Kuulin myös, että joku oli oikeasti saanut avun krooniseen mykoplasmaan homeopatiasta.

Vierailija
11/18 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sairastanut mykoplasman ehkä 2014. Igg arvo 244 vuonna 2017. Monta vuotta lääkäriltä lääkärille juostessa sain leiman mt-potilas, syö ketipinoria. Olen ollut lähes työkyvytön monta vuotta, jopa kognitiiviset kyvyt onnettomat, silti pakko siellä käydä. Ajoittain jopa 3 x kuussa poissaoloja, koska jalat eivät kanna tai kuumetta piisaa. Flaksi kävi ja päädyin vahingossa lääkärille joka ko basillia on tutkinut---> usean viikon sairausloma ja karmea häätöbiootti päällä.

Vierailija
12/18 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykis on kelju - kuka oli tuo lääkäri?

Vierailija
13/18 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satu Ojalainen on ainakin tätä tutkinut hyvin ja huolella.

Vierailija
14/18 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaanpa myös tähän. Itse sairastin 3 kk erittäin pahaa limaista yskää, joka loppuvaiheessa alkoi olla jo verisiä ysköksiä. Jossain vaiheessa söin 7pvä amorion kuurin, ei apua. Syytä ei löytynyt, keuhkokuvissa ei mitään. IgG arvo oli noin 85 ja IgM nega. Lääkärin arvio, että vain vanha infektio joskus sairastettu. Ihmettelin sitten lääkärillekin, että no milloinkahan mahtaa olla, kun ei koskaan ollut moista yskää ennen ollut... Lopulta vaadin saada kunnon tetrasykliini ab-kuurin. 2vkoa sitä ja sillä meni ohi. Eli komppaan niitä jotka yllä sanoi, että lääkärit eivät ihan tunnu ymmärtävän mykoplasmaa. Myös igG arvon korkeus voi merkitä sitä että hoitoa tarviva pöpö vielä on!

Vierailija
15/18 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli igg-arvo 150 ja toinen negatiivinen. Otettiin uudet kokeet. Lämpöä ollut pari kuukautta

Vierailija
16/18 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Ehkä joku vastaa vielä vanhaan ketjuun.

Itselläni on ollut lämpöilyä jo yli kaksi kuukautta 37,0-37,4. Kaikki muut kokeet ovat puhtaita, mutta mykoplasman IgG arvo oli kuukauden kuluttua oireiden alusta 357 ja IgM 1,3, kahden viikon päästä toistettuna IgG 351 ja IgM 1,2. Olen syönyt kaksi antibioottikuuria, jotka eivät ole vieneet lämpöilyä mihinkään. Lääkärit eivät edes usko, että kyseessä voisi olla mykoplasma, koska IgM on "vain raja-arvoinen". Mutta niinhän se reinfektiossa onkin! IgG on niin korkea, että se ei tuosra enää oikein voi nousta.

Mikä tähän auttaa? Miten aiemmille ketjulaisille on käynyt? Oma normaalilämpöni on niin alhainen, että olen lämpöilyn takia melkein työkyvytön. En jaksa tätä enää.

Vierailija
17/18 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon tarvittaisiin pitkäkestoinen ja vahva antibioottikuuri (mykoplasmaan sopiva antibiootti).

Vierailija
18/18 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viestistä! Mutta mistä niitä saa? Lääkäri on sitä mieltä, että jos siellä ylipäätään mitään mykoa onkaan, niin kyllä se on jo kuollut. Pitkin hampain sain toisenkin kuurin. Edes infektiolääkärit eivät tunnu tietävän mitään mykoplasman komplikaatioista D: