Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Touhuatteko te lasten kanssa aina jotain?

Vierailija
26.07.2011 |

Mulla vanhin on kouluikäinen ja nuorin vauva, kolme yhteensä. Isommat lapset kysyivät jo miksi olen aina väsynyt eikä me tehdä ikinä mitään kivaa. Kavereiden äidit ja /tai isät tekevät lasten kanssa retkiä, järjestävät yllätyskutsuja jne. Minä vain odotan, että saan hetken hengähtää illalla. Pienen lapsen ollessa talossa en saa nukuttua.. joudun kaikki työt yksin hoitamaan, kun mies tekee pitkää päivää.

Minusta tuntuu, että olen maailman huonoin äiti. En kadu lapsiani, mutta kadun sitä että minä olen heidän äitinsä. Ansaitsisivat paljon parempaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta päivittäin touhuan jotain lasteni kanssa, edelleen, vaikka esikoinen on jo 13v.

Vierailija
2/6 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se toisten elämä kuulostaa hienommalta ja paremmalta kuin oma..

Ei ne lapset tiedä mitä se niiden kavereitten perheiden arki sitten on.

Kyllähän teilläkin varmasti joskus tehdään muutakin kuin pelkkää arkea.

Älä murehdi. Olet hieno äiti ja huolehdit lapsistasi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä olen todella väsynyt, on vaativa vauva ja villit isommat lapset. Elämä on aika suorittamista omasta näkökulmastani ja odotan vaan että päivässä olisi joku pieni oma hengähdystauko. Mutta silti yritän tehdä joka päivä jotain selkeesti lasten kanssa mukavaa, viedä puistoon, käydä kirjastossa, pitää kiva lukutuokio sängyllä tms. Että näytän heille että äiti tosiaan keskittyy heihin välillä, kun eivät lapset osaa arvostaa sitä että kyllähän se äiti heitä varten on ruokaa antaessa jne.. eli jotain kyllä joka päivä yritän ja hyvä mieli siitä itsellekin tulee. Helpointa on viedä ulos ja jutella ja kysellä mukavia.

Vierailija
4/6 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies touhutaan molemmat paljon lastemme kanssa, mutta touhuaminen on pitkälti ihan kotona/lähiympäristössä tapahtuvaa.

Esim. pelataan yhdessä, tehdään kotitöitä yhdessä, ulkoillaan yhdessä jne. Tosin mua taas nykyään harmittaa joskus se, että olemme suht harvoin koko perhe yhdessä. Yleensä siis vain toinen vanhemmista kerrallaan on lasten kanssa. Siihen haluaisin muutoksen.

Vierailija
5/6 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päivä lapsen kanssa, mutta aivan päinvastaisista syistä kuin ap. Olen kotiäiti ja minulle lapsen vieminen uimaan tms. antaa hetken lepotauon jatkuvasta pälpätyksen kuuntelemisesta ja leikkeihin kerjäämisestä (isompi 3, pienempi vauva vasta). Pääsen niin paljon helpommalla kun aloittelen rannalla jonkun hiekkalinnan tms. ja annan lapsen touhuta siinä, ja saan samalla möllöttää aurinkolasien takana ihan omissa ajatuksissani. Samasta syytä vien siis lapsen joka päivä johonkin hauskaan paikkaan, innostan tyypin tekemään jotain hauskaa ja sitten vetäydyn takavasemmalle vahtimaan.

Vierailija
6/6 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan siinä menis mielenterveys niin äidiltä kuin lapsilta, jos koko ajan pitäisi tehdä jotain yhdessä.