ei helvetti mikä vieras!
makaa sohvalla muuta tee ku syö suklaata ja sipsiä! käy joku 3 kertaa päivässä meijän suihkussa.. eilen loppu lämmin vesi.. nyt aamupäivällä sama homma alkanee nousu nyt vasta ja suoraa suihkuun.. ja ollaan uimaan kuitenki just kohta jo lähdössä.. nyt rupesi et jos mennää myöhemmin kun hänen mies pääsee töistä. joskus kello 16! on siis meillä vieraana sitä varten kun miehellään lyhyempi työmatka tän viikon meiltä. joten sanoin että kaipa meille sit voi tulla..
Kommentit (12)
että talossa eletään tavallaan ja imuroinnit on tehtävä. Ihmettelen millaiset välit sulla on veljeesi jos et pysty tarpeeksi selvästi sanomaan, että ruokaa pitää jäädä sun miehellesikin vielä?
kommunikoinnissanne jotain ongelmaakin, koska kyse kuitenkin veljestä. Ja taidat tilanteen epänormaaliuden ymmärtää itsekin, koska varot ensin sanomasta, kuinka läheisestä ihmisestä oikeasti on kyse
mutta harjoittele oikeasti tuota ulosantia, kun toi tekstikin on jo aika vaikeesti tulkittavaa.
Sano niille selkeästi mitä haluat ja mitä toivoisit heiltä kun ovat siellä vieraina.
poikasi kanssa rannalle tms ja sano sille vieraalle että imuroi ja tekee ruuan sillä aikaa. ja jos suihkuun menee, huljuttakoon haalealla vedellä hikensä. jos ei suostu niin voit näyttää ovea.
kommunikoinnissanne jotain ongelmaakin, koska kyse kuitenkin veljestä. Ja taidat tilanteen epänormaaliuden ymmärtää itsekin, koska varot ensin sanomasta, kuinka läheisestä ihmisestä oikeasti on kyse
kuulostaa provolta, jos se velikin syö 4 lautasellista eikä jätä kattilaan vaikka pyydetään.
Minkä ikäisiä te oikein olette? MIkä on koulutustaso? Onko veljelle ja tämän vaimolle osoitettu ns. omaa huonetilaa, missä majailla viikon verran? Oletko etukäteen sopinut pariskunnan kanssa pelisäännöistä, esim. maksaa ruuasta tms. ?
Jos käly käy suihkussa 3 x päivässä ja lämminvesipoilerista loppuu lämmin vesi, yksinkertaisesti sanotaan, että
- vettä täytyy käyttää säästeliäästi ja hana aina kiinni kun et suihkun alla ole, turhaan ei saa laskea. Lämmin vesi loppuu muuten. Kerran päivässä on riittävä määrä em. syistä.
- vie lapsesi ja itsesi huomenna jonnekin muualle syömään. jätä käly kotiin.
- Sulje poilerin lämminvesisäätö yöksi. Aamulla tulee siis kylmää vettä, kun se ei lämmitä. Sano ettei se riitä em. syystä... ja laita sitten päälle, jotta illalla lapsesi pääsee suihkuun.
- osta annosruoka miehellesi. Osta annosruikia itsellesi ja lapsillesi.
- Ilmoita, että voivat osallistua ruokakuluihin.
- osoita huone ja tila, missä saavat olla, niin eivät vie teidän makuuhuonetta ja olohuonetta. Sano sohvalla makaavalle, että siirrytkö, minä olen tulossa siihen... tämä on kuitenkin minun kotini...
- en ymmärrä, miksi et pysty puhumaan veljellesi, esim: et mene meidän sänkyymme! Omituista, että otat luoksesi kylään ihmisiä, joille et pysty sanomaan yhtään mitään, mutta tänne tulet urputtamaan.
Nyt siis meette uimaan vaan ja vieras saa tulla tai olal tulematta.
Ompa kyllä outo syy tulla viikoksi. Oiskohan mies jäänyt muuten yöksi vieraalle paikkakunnalle ilman naista? Kai ne voi tulla myöhemmin perästä uimaan.
mikset voi sanoa sille? Vieraan pitäis siis lukea sun ajatukset. Kuullostaa idiootille tyypille mutta sitten jos hän ei itse tajua, niin sun on sanottava. Ei sen vaikeempaa.
Ei ole kiva kuulla jälkikäteen, miten viimeselle saunojalle ei illalla riittänytkään lämmintä vettä. Mä en ihan oikeasti tiennyt, että jossain omakotitalossa voi loppua lämmin vesi, meillä kerrostalossa ei ole ikinä loppunut :). Ei tullut edes mieleen. Mökillä meillä on pata.
no me sitten olimme uimassa ihan kivaa juu oli.. tämä kyseinen ihminen sitte "aamusuihkutteluiden" jäkeen tuli perässä rannalle, olimme reilu kolme h reissussa. paluu matkalla kävin ostamassa ruoka-aineita perus makaroni laatikkoa oikeasti ison vuuallisen. lapseni ja kyseinen vieras söi hyvin vieraan mies eli mun sukulainen tuli töistään ja alko myöskin vetää kauhee nälkä olikin muisi vaan veljeni.. no neljä lautasellista jaksoi syyä sitten oli voihan harmi ei jääny nyt mun miehelleni ruokaa kun tulee tuossa tunnin päästä.. olin sanonut, että jättäkää yksi on vielä syömättä.. noh tämän jälkeen! nainen meni makaamaan meidän sohvalle ja mies MEIDÄN makuuhuoneeseen.. itse tässä nyt poikani kanssa leikin ja pelailen hänen huoneessaa. kohta otan kyllä imurin ja rupean imuroimaan ym perus kotitöitä mitä nyt joka päivä on tehtävä. pari kissaa ja karvaa on siis jokapaikassa :)