Mun kroppa, paljonko vielä pois?
Kommentit (42)
En haluaisi olla noin muhkeassa kunnossa. Lantio on melkoinen, tuossa kohtaa ihmisellä ei ole lihaksia, joten siitä ei ole kyse. Sama homma käsivarsissa. 10-15 kg pitäisi saada lähtemään, jotta näyttäisit edes vähän timmimmältä.
mulla ylipainoa, mutta kaikki ylimääräinen tulee vatsanseudulle ja se vasta kiva on kun reidet ja perse suht normi mitoissa mut vatsa on kuin viimeisillään raskaana. Tätä ei yhtään ole helpottanut, kun oon alkanut kävelemään/juoksemaan ja reidet ja persus kapenee entisestään. Vatsatreeniä teen minkä pystyn, mutta tuntuu ettei mitään tulosta synny kun kamalan läskikasan alla koko lihakset.
Ja reisistä pääset eroon parhaiten spinning-tunnilla. Et varmaankaan juoksemalla tms. Jo muutaman tunnin jälkeen näet eron.
joo et. Kyllä se vaan niin on että juoksuharrastajalla ei varmasti tuollaiset ratsarit pysy kauaa
Olen itse hoikka, 166/ 53 ja harrastanut kestävyysjuoksua pari vuotta. Ratsarit on ja pysyy. Lähtisivät ehkä, jos laihduttaisin, mutta ei se tässä painossa ole enää fiksua.
Ihmetyttää vaan kun ihmiset aina löpisee juoksusta mitä sattuu. Ei se mikään ihmelääke ole. Esimerkiksi minulla se paksunsi jo entisestään paksuja pohkeitani ja ei ole auttanut ratsareihin. Plus että paino nousee juoksun ansioista helposti, koska pitkät lenkit saavat aikaan niin kovan nälän.
En haluaisi että laihdutat itsesi tähän nykymaailman suosimaan "luut ja nahka"-kauneusihanteeseen. Sinulla on upea latinolantio. Terveelliset ruokailutavat ja sopivasti mukavaa liikuntaa niin sitten lähtee se mitä on lähteäkseen. Kuvan perusteella pidän sinua todella naisellisen näköisenä:)
Riippuu siitä, miten laihdut. Jos ylimääräiset kilot sulavat suoraan eteläosastolta, joku 7kg:kin voi olla hyvä ja riittävä. Sulla on nyt nätti yläkroppa, eikä musta ainakaan ole naiselle lainkaan haitaksi, jos on vähän päärynämallia kun on vyötäröltä kapea kuten sinä. Oletan nyt, että sua ei haittaa olla pikkaisen pyöreä, vaan tavoite on sellainen naisellinen, sopusuhtainen ja vähän pehmeä.
Mut täytyy kyllä sanoa, että sulla on ylipainon suhteen aika armelias kroppa, olisin arvellut sun painavan paljon vähemmän. :) Veikkaan myös, että näytät varsin hyvältä, vaikka se BMI jäisikin vähän ylipainon puolelle, kun nytkin näytät kevyemmältä kuin mitä olet ja sulla on noin selkeä vyötärölinja kiloihin katsomatta.
Suosittelen kyllä pitämään säännöllisen hikiliikunnan ja etenkin lihaskuntotreenin ohjelmassa edelleen ihan tulevan kannalta. Mitä enemmän lihasmassa, sitä helpomaa painonhallinta on. (Puhun nyt perusnaisesta, en ammattiurheilijasta tai bodarista.) Lihasmassa kasvattaa peruskulutusta ja hyvä kunto mahdollistaa sen verran kovan treenin, että on edellytykset hallita painoa ja jopa laihduttaa ihan vaan liikkumalla.
Ainakin omalla kohdallani tämä toimii. Olen harrastanut urheilua vaihtelevalla intensiteetillä pikkutytöstä lähtien - viimeiset 15 vuotta juoksua - jonka seurauksena mulla on varsin hyvä lihaskunto ja kestävyyskunto. Kun lihoin terveysongelman seurauksena 10kg, paino oli helppo saada pois, koska kropassa on sen verran lihasta, että kulutan levossa 2200-2300 kcal päivässä. Kun on riittävästi liahsta, pieni painonnousu ei myöskään näytä samalta kuin lihaksettomassa kehossa, koska mikään ei ala erityisemmin roikkua vielä 10-15 kilon kohdalla, koska yleisilme on yhä jämäkkä ja ryhdikäs. Kun juoksukuntoa on hionut sen verran, että pystyy juoksemaan helposti lenkin, jolla kuluttaa 800-1400 kcal, laihduttamiseen ei tarvitse kitukuuria tai erityista pidättäytymistä mistään, vaan riittää, että syö normaalisti. Herkuttellakin voi, välillä jopa runsaasti.
Luonnollisesti juoksu myös lakkaa tuntumasta rankalta, kun on saanut pohjatyöt tehtyä. Jos ei tietoisesti juokse rankkaa lenkkiä, olo voi olla juoksun jälkeen jopa virkistynyt ja energinen.
Juostessa tulee toki nälkä ja sen jälkeen syö runsaasti, mutta painonhallinnan kannalta edut näyttäytyvät vasta, kun on kehittänyt kohtuullisen juoksukunnon. Silloin lihaskunto on jo sen verran hyvä, että peruskulutus on kasvanut ja lenkkimeno sellaista, että kuluttaa enemmän kuin syö. Alussa vauhti ja kesto voivat jäädä niin maltillisiksi, että kasvanut näläntunne syö painonhallinalliset edut. Mitä pidemmälle pääsee, sitä enemmän vaaka kuitenkin kallistuu toiseen suuntaan. On myös hyvä muistaa, että juostessa rasva alkaa "palaa" vasta 45-50 minuutin jälkeen, eli kehon muokaaminen juoksemalla vaatii kyllä jonkin verran kuntoa, vaikka toki jokainen juoksuaskel kuluttaa kaloretia ja parantaa lihaskuntoa.
Ja tämän ei siis ollut tarkoitus olla mikään olen teräsnainen ja pystyn syömään yli 3000kcal päivässä ja laihtumaan silti - henkinen vittuiluviesti vaan havainnollistaa sitä, kuinka paljon juokseminen/liikunta helpottaa painonhallintaa, kun on saanut pohjatyön tehtyä.
Joillakin riippuen paljon metaboliasta ja iästäkin. Tarvitaan aika intensiteettiä niin liikunnalle kuin ruokavaliolle. Tässä pari toimivaa kikkaa tiukentamiseen.
1. Ruokavalio, ehdottomasti tarkkailtava hiilarien määrää. Karppaus voi joillekin toimia mutta paljon hyviä rasvoja ja rasvan kanssa vähän hiilareita eli hiilarit sit erikseen.
2. Lyhyt paasto. Älä syö illalla kymmenen jälkeen ja syö seuraavana päivänä vasta klo 14. Voi tarvita asteittaista totuttamista kropan tuommoiseen kun monen sokeritasot heittelee niin pahasti. Kannattaa siis satsata kirjallisuuteen ja lukea paljon erilaisia ruokavaliota koskevia ja kokeilla mikä itselle toimii.
2. Paljon perusliikuntaa mutta lisäksi kaksi intervalli harjoitusta viikossa. Tee jotain sellaista liikuntaa sellaisella intensiteetillä että hyydyt totaalisesti 20-30 sekunnin aikana. Pidä noin 60-90sek lepotauko ja toista sama 7 kertaa. Siis 8 intervallia. Aluksi jaksaa ehkä 3-6 riippuen lähtökunnosta mutta tavoite on 8. Jos 3 kuukauden päästä ei ratsarit ala muuttaa muotoa niin varmista että vedät sen 30 sek oikeasti pikajuoksua tai uintia tms. tai sitten syöt liikaa kaloreita tai muuten väärin.
Panosta ruuassa laatuun ja ravintoaineisiin, määrä ei aina ratkaise. Muista että tuossa iässä kaikki tapahtuu hitaammin ja kunnon lepo on yhtä tärkeää kuin liikunta ja ravinto.
ja kroppaasi laihduttamalla. Menisi kova työ hukkaan. Muodottomin tasapaksuja naisia on maailma täynnä. Sinunlaisesi erottuvat edukseen katukuvasta. M37
pudotettu jo -25 kiloa. Tavoitteena on olla "normaali", että saisi normaaleista kaupoista helpolla housut, mikä ei vielä toteudu just sen takia kun perse ja reidet on niin leveät ja kuitenkin vyötärö suhteessa kapea. Lantiohousut ei käy meitsin kropalle ollenkaan
ap
painoa nyt 58 ja alemmas en painoa halua. Olisin ollut tyytyväinen jo alle 65 lukemiin mutta paino halusi asettua tuohon 58-59 tuntumaan...
mutta jos vielä haluat pudottaa, niin anna mennä. Mielestäni on ihan tervettä, ettei pakota itseään langanlaihaksi, se ei tosiaan ole mikään itseisarvo kaikille. Tsemppiä! :)
Pituutesi?
Paljonko oli alkupainosi?
Sulla upea vyötärö, käsivarsista ja reisistä jonkin verran kiinteytystä kenties.
Ensin hankit lihakset ja kestävyyskuntoa, juoksemalla pääset ratsareista eroon.
Vasta kun kunto ja lihakset kohdillaan, niin sit katot onko liikaa laardia päällä.
Tuosta suoraan ku käyt kitudietille pudottelemaan niin tulos on se perinteinen löysä kalkkuna.
eikä mitään näkyvää tapahtunut, eli treenaukseen olen menettänyt vähän uskoni. vai että juoksemalla pääsis noista reisistä eroon?
Oppiskohan sitä juoksemaan, koskaan en ole oikein osannut.
Kyllä mulla teoriassa pitäisi ihan hyvä lihaksisto kaiken läskin alla ollakin.
ap
Ensin hankit lihakset ja kestävyyskuntoa, juoksemalla pääset ratsareista eroon.
Vasta kun kunto ja lihakset kohdillaan, niin sit katot onko liikaa laardia päällä.
Tuosta suoraan ku käyt kitudietille pudottelemaan niin tulos on se perinteinen löysä kalkkuna.
sun kokoisella vielä saattaa laihtumiseen jopa riittää se pelkkä liikunnan lisääminen reilusti ilman että tarvitsee kituuttaa ruoan suhteen. Kunhan et ala enempää syömään, liikunta kun tunnetusti lisää ruokahalua. Toisaalta liikkuminen pitää sut poissa ainakin sen suorituksen ajan jääkaapilta. Lisäksi kun lihakset löytyy, kulutat enemmän kuin samankokoinen ei-lihaksilla.
pudotettu jo -25 kiloa. Tavoitteena on olla "normaali", että saisi normaaleista kaupoista helpolla housut, mikä ei vielä toteudu just sen takia kun perse ja reidet on niin leveät ja kuitenkin vyötärö suhteessa kapea. Lantiohousut ei käy meitsin kropalle ollenkaan
ap
sulla on samanmuotinen kroppa kuin mulla. Lisää liikuntaa ja painoa pois 5-10kg.
n. 60-65kg mielestäni olisi hyvä, jos lihaksia löytyy läskin alta. Tsemppiä ja hieno pudotus jo takanapäin!
163cm on yleensä hyvä siinä 50-55kg. Vaimo on 166 ja paras kroppa sillä on ollu musta 55kg. Jota siis on edelleen. Riippuu tietysti kuin paljon on lihasta.
-mies