Tarviiko huolestua? 13-v teini maannut koko kesän huoneessaan kännykällä ja tietokoneella. Normaalia vai ei?
Kuuluuko tällainen murrosikään? Möllötetään ja lojutaan, velttona raahaudutaan mukaan uimaan, retkille ja huvipuistoon. Perillä kyllä viihtyy mutta kotona ollessaan vain linnottautuu huoneeseensa, käy syömässä ja taas heti lojumaan/pelaamaan. Kavereita nähnyt ehkä viisi kertaa loman aikana. Tarviiko huolestua? Ensimmäinen teini talossa.
Kommentit (166)
Huolestu sitten kun se on 40 vuotias ja tekee samaa
Kyllä huolestuisin ja aseottaisin selkeät ruutuajat. Välillä tekee hyvää olla omissa oloissaan, mutta tuo kuulostaa jo liialliselta. Oletko varma, ettei lapsi ole masentunut?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten pitäisi muka tehdä?
Nähdä kavereita, olla ulkona, pyöräillä, puuhastella aikuisten tai pikkuveljen kanssa jotain. Jotain muuta kuin pelata/maata/katsoa kännykkää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Huolestu sitten kun se on 40 vuotias ja tekee samaa
Malli aikuisuudelle opitaan lapsuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huolestuisin ja aseottaisin selkeät ruutuajat. Välillä tekee hyvää olla omissa oloissaan, mutta tuo kuulostaa jo liialliselta. Oletko varma, ettei lapsi ole masentunut?
Ja lisään vielä, että nimenomaan tuo pelaaminen/ruudun tuijottaminen on huolestuttavaa. Jos lapsi on introvertti ja viihtyy esimerkiksi kirjaa lukien tai omien harrastusten parissa, olisi se eri asia.
Kuinka monta kertaa ap on itse nähnyt kavereitaan kesäloman aikana? Ihan normaalilta lomalta kuulostaa.
Itse olin tuollainen teininä, koska netissä oli nettikaverit
Kyllä. Sinusta nimittäin. Aikuisen tehtävä on laittaa rajat lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Tätä mietin ja siksi kyselen täältä vähän että miltä kuulostaa. Ap
No ap sähän sen kännyn ja koneen sille hommasit.
Antakaa lastenne olla ja kasvaa rauhassa omaa tahtiaan. Antakaa se kasvurauha ja kunnioittakaa toiveitaan.
Aika lailla samaa oli minullakin 90-luvulla, istuin koneen ääressä tai luin kirjaa. Koneen ääressä tosin istuin aika paljon jonkun kaverin kanssakin, mutta silloin ei meillä ollut intternettiä.
Riippuvuus. Googlaa ohjeita eroon pääsemiseksi. Tuohon on puututtava NYT. Lapsesi on täysi-ikäinen ennen kuin hoksaatkaan. nim. Kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten pitäisi muka tehdä?
Nussia seksinukkea
Ei seksi ole kaikille tärkeää, sama istua koneella.
Vierailija kirjoitti:
Riippuvuus. Googlaa ohjeita eroon pääsemiseksi. Tuohon on puututtava NYT. Lapsesi on täysi-ikäinen ennen kuin hoksaatkaan. nim. Kokemusta on
Riippuvuus mistä?
Kavereita on nähnyt 5 kertaa loman aikana, eli melkein joka viikko. Eihän se ole ollenkaan vähän.
Meillä sama. Koko päivä neiti 13v linnottautuneena huoneeseen. Ruoat ja kaikki kuskaa huoneeseensa, joka enimmäkseen on kuin sikolätti.
Itse olen töissä ja aikaiset aamuherätykset koko kesän, niin illalla kun muut menossa nukkumaan, hän kampeaa itsensä ulos huoneesta ja paljon olis kaikkea asiaa ja tehtävää, sit suuttuu ihan hulluna kun sanotaan että nyt on hiljaisuus talossa, koko päivä ollut aikaa tehdä ja toimittaa asiat. Toki erityisesti teiniä ärsyttää nuoremmat sisarukset, vaikka hetken vaan päivästä olisi saman katon alla niin hirveä rääkyminen miten typeriä sisarukset on. Ja ovet vaan paukkuu, raskasta katsella ja kuunnella mut oletan että ikään kuuluu..
Ap on ilmeisesti teinin äiti. Isät tyypillisesti eivät tuosta näkisi vaivaa. Olisiko aika antaa teinille seksivalistusta? Seksihän niitä kiinnostaa.
Meillä samanlaista (13 v ja 16 v), mutta itsekki tykkään vain olla möllöttää kotona rennosti enkä näe tässä mitään outoa.
Miksei edes lomalla saisi vain olla ilman mitään ohjelmaa? Kohta taas koulut alkaa ja mieletön puurtaminen.
Me ainaki vaan löhötään ja otetaan rennosti.