Imetytukilista.net
Onkohan tuo sivusto imetys"hörhöjen" kirjoittama vai ihan kunnon faktaa?
Kommentit (4)
Kirjoittajat ovat pitkän linjan imetystukihenkilöitä ja osa myös ammattimaisia imetysohjaajia. Suurin osa artikkeleista on kirjoitettu käyttäen ihan parhaita alan ammattikirjoja (kyllä, imetyksestä kirjoitetaan monisatasivuisia kirjoja englanniksi ja monet niistä pohjaavat ihan tutkimukselle, ei vain fiiliksille).
Imetystukilistan sivuja on kuitenkin kirjoitettu jo 90-luvun loppupuolelta ja silloin kirjoitettiin vähemmin lähdetiedoin ja enemmän tunteella, joten sivustolla voi olla myös jonkin verran paatoksellista fiilistä, täysin "ammatilliset" ne eivät ole. Vanhatkin artikkelit on kyllä tarkistettu graavien asiavirheiden varalta muutaman viime vuoden aikana kun sivuston ilmettä muutettiin.
Imetystietoudessakin myös jotkut asiat muuttuvat ajan myötä, uutta tietoa on tullut mm. parhaimmista imetysasennoista, rintakumista, tiheän imun kausista, liiallisen maidontulon hoitamisesta, vauvan imutekniikasta. Ihan täysin ajan tasalla mikään tällainen sivusto ei voikaan pysyä, jotain vanhaa tietoa voi olla. Perusasiat ovat kuitenkin Imetystukilistan sivuilla luotettavat ja oikein.
No, kuten tästä sisäpiirin tietoudesta huomaatte, en ole puolueeton kommentoija, olen ollut mukana luomassa Imetystukilistaa silloin alkuaikoina, ja seuraillut sen kehitystä sivusta viime aikoihin asti. Olen terveydenhuoltoalan ammattilainen ja voisi sanoa, että kymmenen tunnetuimman imetysasiantuntijan joukossa, vaikken tätä nyt nimelläni allekirjoitakaan.
Toivottavasti sivustosta on hyötyä! Toinen paikka, jossa on suomenkielistä timmiä tietoa (ja vielä ajantasaisempaa) on http://www.imetys.fi/index.php/tukea-tietoa/imetystietoa-perheille
Tarkoitus on tukea niitä jotka haluavat imettää.
on toki imetysmyönteinen sivusto, ja valitettavan moni pitää jo sitä hörhöilynä.
Itse sain tuolta aivan valtavasti apua imetyksen ensikuukausina, esim. vauvan rintaraivareihin.
ystävättäreni (sairaanhoitaja) on jäsen, imetystukihlö,auttoi minuakin viime syksynä jne.
Tutustu ehdottomasti!