Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihkisormus miehelle?

Vierailija
25.07.2011 |

Ollaan syksyllä menossa maistraatissa naimisiin 19v yhdessäolon jälkeen. Kihloissa ollaan oltu 18v ja sormukset sellaset tavalliset kultarinkulat. Nyt rupesin miettimään, että onko nykyään tapana hankkia myös miehelle vihkisormus ton kihlasormuksen lisäksi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitettiin kihlasormukseen myös vihkipäivä eli yhdellä mentiin, mulla tietty oli kaks sormusta :)

Vierailija
2/5 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä jotkut sitä tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt näin jälkikäteen oikein tiedä, miksi niin tein - kihlasormus oli miehelle oikein hyvä ja mieleinen. Noh, mies pitää kyllä nykyään vihkisormuksesta enemmän ja kihla on tallessa piironginlaatikossa. Eikä ollut kovin kalliskaan (titaanisormus).

Vierailija
4/5 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin harkita vaikka miehen kihlasormuksen ottamistaomaksi vihkisormukseksi; siihen voisi käydä laittamassa vaikka timantteja tai kuvioida (ja tietty pienentää).

Tai ei tartte hankkia miehelle sormusta lainkaan jos siltä tuntuu tai ostaa uusi sormus mutta mies ottaa kihlan pois sormestaan tai jättää sen myös sormeen tai tätä vanhaa entraa miehelle vihkisormukseksi.

Joskus pomolla oli kolme sormusta, kuollaksenikaan en muista oliko siinä kaksiosasen näkönen sormus (siis kaksi renkulaa yhdessä) ja yksittäinen sormus lisänä jotenkin enempi muistivuvana että olis ollu miehellä kihla-, vihki- ja joku kolmas sormus osoittamassa "uudelleen vihkimistä" jonain täytenä vuotena.

Vaihtoehtoja on vaikka mitä!

Vierailija
5/5 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlasormukset on aikaa sitten käyneet pieniksi enkä edes muista, missä ne ovat. Minullakin on siis vain vihkisormus käytössä, vaikka ihan rouva olen.