Miksi kaikki ei kunnioita toisen lomaa? Työkaverit (jotka siis töissä) kyselevät lähes joka
päivä multa tai mieheltäni työasioita. Puhelinta ei voi oikein laittaa kiinnikään.
Kommentit (23)
ei ole perehdytetty riittävästi? Itse tuuraan lomalaista ja joudun tekemään asioita ensimmäistä kertaa, jos haluan että ne onnistuvat, niin pakkohan sitä on jostain kysyä neuvoa.
ei ole perehdytetty riittävästi? Itse tuuraan lomalaista ja joudun tekemään asioita ensimmäistä kertaa, jos haluan että ne onnistuvat, niin pakkohan sitä on jostain kysyä neuvoa.
Selvähän se että tästä on kyse, perehdytys on ollut riittämätöntä jos jatkuvasti soittaa. Mutta ei sen pitäisi olla lomalaisen ongelma, työpaikalla pitäisi olla aina joku jolta kysyä neuvoa. Jos lomalainen itse on tehnyt perehdytyksen ennen lomansa alkua, silloin kannattaisi katsoa peiliin ja miettiä että seuraavalla kerralla pitää olla hieman perusteellisempi.
Toisaalta taas olen huomannut oman äitini tapauksessa, että hän aina vapaalla ollessaan valittaa ettei taaskaan saanut rauhassa vapaita viettää kun toistä soittelivat. Kuitenkin huomaan että on samaan aikaan ihan mielissään, kun "eivät pärjänneet siellä ilman häntä". Puhuukin koko ajan että mitenhän siellä pärjättäisiin jos hän ei olisi paikkoja pystyssä pitämässä. Oikeasti työ ei edes ole mitään vaikeaa jos vain vaivautuu tiedon etsimään, mutta helpompi on soittaa äidilleni ja pyytää neuvoja.
Joo, siis puhelin on "aina" mukana, mutta en silti mitenkään orjallisesti sitä kanna joka paikkaan. Tunnin parin viive ei ole vielä katastrofi, eli soitan takaisin jos näen että minua on tavoiteltu.
Korvauksen otan vapaana, tunti tunnista -periaatteella, sopivasti korotettuna. Siis niistä vastatuista puheluista + mahdollisesti työstä jota joutuu tekemään.