Ragdollin opettaminen tietyille tavoille: onnistuuko?
Kissa haluaisi nukkua tyynyllä ja kulkea keittiön pöydillä. Olen nyt muutaman viikon yrittänyt opettaa, ettei kiiku pöydille, vaan eipä onnistu. Reppana vaan kehrää ja nousee tsiljoona kertaa peräkkäin sinne pöydälle/tyynylle. Onko tavallista hankalampi rotu kouluttaa ja olisiko jollakin vinkkejä?
Kommentit (6)
Jos kyseessä on pentukissa, voit ehkä onnistua. Muussa tapauksessa en lähtisi käyttämään aikaani moiseen, kissa on kissa ja tekee vähän niin kuin tahtoo :)
Kyllä meillä kissoista (3 kpl) näkee, että ne tasan tarkkaan tietävät missä saavat olla ja missä eivät. Tiskipöydällä ei kukaan makoile silloin, kun ollaan kotona, mutta jos satutaan tulemaan päiväuniaikaan yllättäen kotiin, saattaa hyvin löytää kissan tiskipöydältä. Siellä kyllä tullaan oma-aloitteisesti vauhdilla alaskin :)
Nämä tosin vain maatiaisia, en sitten tiedä onnistuuko paremmin rotukissojen kanssa.
Paras vaan sopeutua itse :D. Makkarin ovi kiinni jos haluat nukkua rauhassa
Niin, ettei se mene pöydälle, kun olette paikalla. Mutta luultavammin menee, kun ette ole, joten miksi vaivaantua. Onko siitä suurempaa haittaa? Pyyhkii pöydän ennen ruokailua jne.
Tämä kissa on kyllä fiksu, mutta kuitenkin kissa.
Mainioita ja tietävät vielä olevansa pahanteosssa.
Kissa on itsenäinen ja tkee niin kuin itse haluaa.
isäntä on näkyvillä.
Ragdollit noin muuten on aika flegmaattisia ja tyhmiä kissoja. Sori vaan
Itselläni on ocicat, joka on todella fiksu, ns. koiramainen kissa, joka oppii temppuja yms. Silti en edes kuvittele, että voisin kouluttaa kissan olemaan menemättä pöydälle, tyynylle tms.
Kyllä se sinne menee joka tapauksessa, kun et ole kotona.