Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5-vuotias tyttäreni huusi rannalla ollessamme kovaan ääneen

Vierailija
24.07.2011 |

lihavalle pojalle että "miks sulla ei oo tissiliivejä vaik sul on tissit niinku mun äitillä?" ja meinas alkaa vielä selitteleen että ei oo sopivaa olla ilman yläosaa tms. taas sai siinä olla ihan nolona lapsen jutuista kun se teini-ikäinen poikakin oli ihan häpeissään ja hänen äitinsä tuli mulle vihaisena jotain saarnaamaan et mitensä lapsias kasvatat, nolottaa vieläkin...

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan äitinä minä olisin antanut pikkuneidille ympäri korvia!

tämä on se oikea toiminta tapa aikuiselle kun 5 vuotias LAPSI sanoo vain totuuden, jonka näkee. Just joo.

Vierailija
42/62 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kai nyt vanhempi tietää, onko hänen lapsensa 4-vuotias vai päivää vaille 5?

no kai se vanhempi tietää, mutta lukija ei. Tarkoitin, että ap:n 5-vuotias voi olla melkein 6 mutta yhtä hyvin juuri täyttänyt 5. Siinäkin on jo vuoden ero ihan yhden ikävuoden sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukkapipoista porukkaa. Lapsihan on siis ihan viattomasti pohtinut miksi isotissisella pojalla ei ollut rintaliivejä ja omalla tavalla yrittänyt auttaa ja opastaa tätä poikaa, että senkin pitäisi niitä käyttää. Jos tyttö olisi kiusannut tätä poikaa esim. haukkumalla, niin sitten voisi syyttää huonosta käytöksestä.

Jos tässä jotain pitää syytellä niin kyllä ne on tuon pullukan pojan vanhemmat, jotka lihottaa lapsesta porsaan ja siten huonontavat lapsensa elämänlaatua merkittävästi.

Vierailija
44/62 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse et tajua.

Jos tänne äiti kirjoittaa, että lapsensa on nelivuotias, hän tuskin on päivää vaille viisi. Vai mitä?

Vierailija
45/62 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse et tajua.

Jos tänne äiti kirjoittaa, että lapsensa on nelivuotias, hän tuskin on päivää vaille viisi. Vai mitä?

Vierailija
46/62 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nähnyt melko hoikkiakin poikia, joilla on suurentuneet rinnat lääkityksestä johtuen. Ja lihomistakin monet lääkkeet aiheuttavat. Aina ei ole kyse ylensyönnistä tms..

Vierailija
47/62 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse et tajua. Jos tänne äiti kirjoittaa, että lapsensa on nelivuotias, hän tuskin on päivää vaille viisi. Vai mitä?

että jokainen kirjoittaa omista lähtökohdista lapsen iän. Kukaan lukija ei tiedä onko se 4 vuotias 4v 0kk vai 4v 11kk 29pv. ja tuossa on ihan laskemalla jo vuoden ikäero ja 4-vuotiaita ovat molemmat.

Ja kun tässä ketjussa yksi ilmoitti että "4-vuotias on vuoden nuorempi kuin 5-vuotias...", mikä ei pidä paikkansa, koska oikeasti 4-vuotiaan ja 5-vuotiaan ikäero voi olla pienimmillä päivän ja suurimmillaan lähes KAKSI vuotta.

Mutta kuten jo aiemmin laitoin eihän av-mamma mitään ymmärrä edes ikäerosta.

Vierailija
48/62 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain idiootti äiti nimittää 4 vuotta 364 päivää vanhaa lastaan "4-vuotiaaksi".

NORMAALI äiti kuvaa 4 vuotta ja 364 päivää vanhaa lastaan esimerkiksi sanoilla "lähes viisivuotias", "kohta viisivuotias" tai sitten ihan vaan että "viisivuotias".

Vierailija
49/62 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse et tajua. Jos tänne äiti kirjoittaa, että lapsensa on nelivuotias, hän tuskin on päivää vaille viisi. Vai mitä?

5-vuotiaani. Onko menossa syksyllä eskariin vai ei? Onko lähempänä 4 vai 6 vuotta?

Vierailija
50/62 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain idiootti äiti nimittää 4 vuotta 364 päivää vanhaa lastaan "4-vuotiaaksi". NORMAALI äiti kuvaa 4 vuotta ja 364 päivää vanhaa lastaan esimerkiksi sanoilla "lähes viisivuotias", "kohta viisivuotias" tai sitten ihan vaan että "viisivuotias".

sieltähän se tulikin sana, joka tasan kertoo sinun älynlajojen tason. Enpä sua viitsi valistaa enempää medialukutaidossa.

Vierailija
51/62 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollo?

Vierailija
52/62 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain idiootti äiti nimittää 4 vuotta 364 päivää vanhaa lastaan "4-vuotiaaksi". NORMAALI äiti kuvaa 4 vuotta ja 364 päivää vanhaa lastaan esimerkiksi sanoilla "lähes viisivuotias", "kohta viisivuotias" tai sitten ihan vaan että "viisivuotias".

että av-mammat eivät ole NORMAALEJA.

Vierailija
53/62 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollo?

Kantsii mennä kouluun opiskelemaan mesianlukutaitoa ja matematiikkaa. Olet alan aasintuntija.

Vierailija
54/62 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on just tuollainen laukoja ja sanoo esim. lihaville ihmisille päin naama heidän olevan lihavia. Todella noloa!!! Pienestä asti ollaan yritetty saada poikaa tajuamaan, ettei ihmisten ulkonäköä saa arvostella ja jos joku asia mietityttää, pitää kysyä (hiljaa) meiltä vanhemmilta. Myöskään osoitella ei saa toisia ihmisiä jne. 5 v pikkusisko ei koskaan sano mitään vastaavia asioita ääneen, saattaa kyllä katsoa pidempään.

Vierailija
55/62 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollo?

Kantsii mennä kouluun opiskelemaan mesianlukutaitoa ja matematiikkaa. Olet alan aasintuntija.

kirjoitusvirheet siis medianlukutaitoa.

Ja tämän kirjoittajan lapset on niitä AINA "kiltisti" käyttäytyviä lapsia. Just joo ja lehmät lentää.

Vierailija
56/62 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tartte kailottaa.

Toisekseen olisit voinut napakasti todeta tyttärellesi pojan kuullen, että poikien ei tarvitse käyttää tissiliivejä ja ihmisten kropat on erilaisia. Lisäksi esittää vielä kohteliaisuuden pojalle "Hienot uimahousut tms. Katoin, että osaat uida tosi hyvin"

Kolmanneksi, noita sattuu. Älä jää murehtimaan. Mutta koita sanoa tytällesi, että kailottaminen on huonotapaista, samoin muiden arvostelu. Ja jos kuitenkin pitää jotain ihmetellä, niin sitten ensin sinulle. Voit myös selittää, että pojalle tuli paha mieli.

Vierailija
57/62 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on jo 3-vuotiaasta tiennyt, että kenenkään ulkonäköä ei kommentoida. Nyt hän on muutaman kuukauden vajaa 5-vuotias ja juuri pari viikkoa sitten näki äärimmäisen lihavan miehen. Niin lihavaa miestä en minäkään ole eläissäni nähnyt. Tajusin heti, että nyt ollaan siinä tilanteessa, että lapsi saattaisi jotain minulle kommentoida, vaikka siis aina on teroitettu, että ulkonäköä ei kommentoida. Ja niinhän siinä kävi, että lapsi kovalla kirkkaalla äänellä sanoo minulle:

- Äiti, äiti, näetkö, kuinka pullea masu.

Yritän hiljentää ja kiinnittää huomiota muuhun, mutta lapsi saa vain vettä myllyynsä ja huutelee, että äiti, miksi et kuuntele ja katso...

Oli noloa, ja lapsikin tajusi, miten noloa, kun päästiin kuulomatkan päähän ja äiti todella selitti, miten noloa. Hassuinta on se, että olen itse lihava, ja lapsi on nähnyt pullean mahani, mutta myöntää täytyy, että noin lihavaa ihmistä en minäkään ollut koskaan nähnyt.

Lapsi myös ymmärsi heti tehneensä väärin, kun kerroin, että kyse oli ulkonäöstä. Lapsi ei ollut sitä tajunnut, että se pullea maha kuului ihan oikealle ihmiselle...

Lapselleni puolustukseksi, että tämä mies oli uimassa ja maha paljaana, mikä varmaan osaltaan hämmensi häntä. Kyse ei ole ainokaisestamme, ja koska olen itse lihava, olen aina terottanut lapsillemme, että laihuutta ja lihavuutta ei kommentoida. Sama juttu esim. ihon värin tai muun yksittäisen seikan suhteen. Mutta kun jotain oikein ihmeellistä näkee, se lapsi unohtaa, miten kuuluu käyttäytyä. Sen takia lapset ovat lapsia, ja heitä tulee kasvattaa.

Luultavasti tämä mies kuuli lapseni kovan äänen ja olen pahoillani siitä, mutta kyseessä oli kuitenkin lapsi, joka ilmaisi asian lisäksi mielestäni aika nätisti. Meillä ei puhuta läskeistä eikä lihavista, Nalle Puhilla on pullea masu ja äidillä on pullea masu.

5-vuotias on tarpeeksi iso tietääkseen, että on käyttäytynyt rumasti, mutta ei se hänestä tee silti huonosti kasvatettua. Tohkeissaan vaan on unohtanut, miten käyttäydytään.

Vierailija
58/62 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotias on tarpeeksi iso tietääkseen, että on käyttäytynyt rumasti, mutta ei se hänestä tee silti huonosti kasvatettua. Tohkeissaan vaan on unohtanut, miten käyttäydytään.

Tämä on juuri se pointti!

Ymmärrän tuhat kertaa paremmin, että lapsi saattaa hämmennyksessään unohtaa käytöstavat, mutta en mitenkään pysty ymmärtämään kuinka "aikuinen" täällä julistaa kuinka läiskisi lasta korville tuollaisessa tilanteessa???

Niin, että kuka täällä ei osannutkaan käyttäytyä?

Vierailija
59/62 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ainoat lapset ovat paremmin kasvatettuja, kuin ne lapset, joilla paljon sisaruksia. Tämä tiedoksi niille, jotka huutavat, että ainoan lapsen käytöstä tuollainen. Yleensä jos paljon lapsia, niin JOILLAKIN vanhemmilla ei ole aikaa kasvattaa koko laumaansa.

Vierailija
60/62 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TODELLA huonoa käytöstä! (Ap:n lapsi)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi