Lapseni ei pääse koskaan kaverinsa perheen mukana mihinkään
Meillä lasi saa ottaa aina mökille, huvipuitoreissuille, ym. ja kerran jopa etelään. paikkoihin kaverin mukaan, koska sisarus on sen verran eri kehitystasolla, ettei hänestä ole seuraa. Ja kaveri on meidän mukana PALJON ja aina syötetään ja juotetaan kaveri myös, tietty kun ollaan kutsuttukin mukaan. Harmittaa ettei meidän lapsi pääse kaverin perheen mukaan koskaan minnekään, ei edes kerran kesässä, en odotakaan että joka reissulle pääsisi.
Kommentit (17)
Oma on mokasi ns. jos olet alkanut lapsen kaveria ottamaan mukaan reissuillenne yms, ja olettanut sen olevan vastavuoroista. Varsinkin jos lapsen kaverin perhe ei kuulu ns. perhetuttuihin vaan on vaikka joku koulukaverin perhe jota ette muuten tunne.
En minä ainakaan haluaisi ylimääräisiä lapsia mukaan perheen omille reissuille. Ja todellakin niistä mukuloista on vielä ylimääräisiä kulujakin.
Oma on mokasi ns. jos olet alkanut lapsen kaveria ottamaan mukaan reissuillenne yms, ja olettanut sen olevan vastavuoroista. Varsinkin jos lapsen kaverin perhe ei kuulu ns. perhetuttuihin vaan on vaikka joku koulukaverin perhe jota ette muuten tunne.
En minä ainakaan haluaisi ylimääräisiä lapsia mukaan perheen omille reissuille. Ja todellakin niistä mukuloista on vielä ylimääräisiä kulujakin.
kyllä tämän toisen perheen käytös...en kyllä itse kehtaisi laittaa omaa lastani ainakaan useampaa kertaa toisen perheen mukaan jos en itse aio vastavuoroisesti näin tehdä.
Heidän häpeä:(
Ja autossa 6 paikkaa, joten emme mekään ota koskaan ylimääräisiä lapsia mukaan. Toisallta jos joku omista ei lähde, mielellämme pääsemme hieman helpommalla kun on vain 2 tai 3 lasta mukana.
Myös meillä lapsilla kaverieta, jotka esim. ainoita lapsia ja vanhemmat mielellään ottavat mukaan, jotta heidän omalla lapsellaan on seuraa. En ole edes ajaellut että ajattelevat että sen tulisi olla vastavuoroista. Meillä jo 4:n lapsen huvipuistorannekkeiden ym. kustantaminen vie niin ison loven lomabudjetteihin,ettei tulisi mieleenkään kustantaa vielä miden lasten rannekkeita.
Ehkäpä kaverin perheellä ei ole mahdollisuuksia ottaa lisälapsia mukaan. Vaikkapa monta omaa lasta tai vähän rahaa?
Tai eivät vaan halua. Tai lapsesi käyttäytyy huonosti heidän seurassaan?
Esim. huipuistoihin jos joku meidän lapsemme ottaa mukaan, niin maksamme kyllä aina itse rannekkeet.
Meillä on autossa vanhemmat, kaksi lasta ja koira. Jos toiselle tulisi kaveri, pitäisi toisellekin ottaa. Eli kulkisimme sitten kahdella autolla, vai mitä? Ikäeroa meidän omilla lapsilla on vain kaksi vuotta ja he leikkivät mielellään kaksin, kun ovat samaa sukupuoltakin.
Meillä on mökillä tilaa tasan näille kahdelle omalle, hekin jo siinä tuvan puolella. Mökillä on kesäkavereita, joiden kanssa leikitään kesäisin...
Matkoilla emme mahtuisi majoituksiin, koska osa majoituksista tekee tiukkaa jo neljälle hengelle jne.
Minua ärsyttää nämä, jotka vinkuu lasta heidän reissuille matkaan. Ei haluttaisi päästää ja harvoin kyllä päästänkään. Mutta kun nämä vinkuvat, että heidän lapsi ei viihdy mökillä/huvipuistossa/rannalla/retkellä yms kun ei ole kavereita, että päästäisit nyt niin hekin pääsis helpommalla kun on kaveri.
Joskus olen päästänyt pitkin hampain kun en ole kehdannut kieltäytyä, vaikka lapsellakaan ei ole aina haluttanut lähteä.
Meillä ei ole tätä ongelmaa, että lapset ei viihtyisi meidän vanhempien kanssa. Meillä on kivaa oman perheen kanssa ja ei ole oikeastaan minun probleema, että jonkun toisen perheen perhedynamiikka on niin huono, että lapsella on tylsää vanhempiensa kanssa.
Joten en kutsu ylimääräisiä lapsia lomillemme matkaan. En tarvitse heitä mihinkään.
Ja kun ap.n aloituksen luin niin en taida enää antaa omien lasten mennä muiden perheiden mukaan, vaikka mammat kuinka kerjäisi.
Ja autossa 6 paikkaa, joten emme mekään ota koskaan ylimääräisiä lapsia mukaan. Toisallta jos joku omista ei lähde, mielellämme pääsemme hieman helpommalla kun on vain 2 tai 3 lasta mukana.
Myös meillä lapsilla kaverieta, jotka esim. ainoita lapsia ja vanhemmat mielellään ottavat mukaan, jotta heidän omalla lapsellaan on seuraa. En ole edes ajaellut että ajattelevat että sen tulisi olla vastavuoroista. Meillä jo 4:n lapsen huvipuistorannekkeiden ym. kustantaminen vie niin ison loven lomabudjetteihin,ettei tulisi mieleenkään kustantaa vielä miden lasten rannekkeita.
Mä olen kanssa alkanut vakavasti miettiä, että lopetanpa lapsen kaverin raahaamisen joka paikkaan. Sitä paitsi kyse ei ole pelkästään kaverista vaan kaverin vuotta nuoremmasta veljestä myös. Poika on kovin pahoilla mielin, kun sisko pääsee meidän mukana kaikkialle ja mä kiltteyttäni otan veljen usein myös mukaan. Eli reissussa on minä, mies, tyttömme ja kaksi tuon kaveriperheen lasta. Voishan sitä joskus tarjota jotain takaisin... Ovat kauhean onnellisia, kun poikansa pääsee kanssa ja toisaalta saavat omaa aikaa, kun kumpikin lapsi on pois.
meillä lapsien on tultava toimeen myös "eri tasoisten" sisarusten kanssa ja lisäksi haluamme viettää aikaa perheenä, jos mukana olisi vieraita lapsia tilanne olisi aivan erilainen.
toimeen omalla perheellä. Minusta on ihanaa reissata vaan omalla perheellä,ei tulisi mieleenkään alkaa ottamaan vieraita lapsia mukaan perhereissuillemme.
En kyllä ole päästänyt omaa lastanikaan muiden mukaan,paitsi veljen perheen eli serkkujensa mukaan ja silloinkin TIETYSTI maksoimme rannekkeet ja ruoat pojalle itse!!
Jos ei ole mahdollisuutta ottaa vastavuoroisesti tätä kaveria mukaan johonkin omille reissuille, ni antaa sitten ainakin lapsen kylkiäiseksi hyvät tuliaiset.
tai onko kaveriperheestä annettu ymmärtää, että vaikka te otatte mukaan, he eivät välttämättä ota? Meillä ei ainakaan otettaisi vieraita lapsia koskaan minnekään matkoille mukaan. Omiakin on jo viisi, ja en kokisi lomaksi, jos pitäisi koko ajan huolehtia jostain vieraasta lapsesta.
vieraita lapsia ulkomaan matkalle mukaan.Riskit ja vastuu on aivan liian suuria.
Teinien antasin joskus pyytää kavereita viikonlopuks mökille mut en pidemmäks aikaa.Lintsille yms.mun mielestä pitää mennä perheinä.
Toimii myös tietenkin niin päin etten anna meidän lasten mennä muiden perhelomille.
Ap lopeta toi höösääminen. Älä ota lasta mukaan, vaan kyllä niistä huvituksistakin löytyy kavereita lapsellesi.
Minä en ketään hyysää, koska kukaan ei höösää lastani.
Kannatan vastavuoroisuutta.
koska kuulemma olisi niin paljon kivampaa, kun 11v:llä olisi mukana oma kaveri eikä hänen tarvitsisi niin paljon olla seurana vaan saisi olla 2v:n kanssa.
Olen järjestelmällisesti kieltäytynyt ja sanonut, että meidän lapset reissaa oman perheen kanssa. Tuo äiti tarjosi minulle jopa rahaa siitä, että saa ottaa lapsemme mukaan, mutta kieltäydyin edelleen.
Nyt olen saanut kuulla olevani natsiäiti, kun tuo toinen on valittanut kavereilleen, miten inhottavaa, kun hän joutuu viihdyttämään kahta lasta vain siksi, että meiltä ei pääse kaveri mukaan.
Tästä eteenpäin olen yhtä ikävä, ei käy edes mielessä olla vastavuoroinen, koska meillä omalla perheellä on tarpeeksi kivaa yhdessä ilman mitään kavereita.
Monet ei pysty nauttiin lomasta ollenkaan jos on vieras mukula mukana. Eikä kaikilla ole varaakaan.