Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsensa menettäneet, kysymys...

Vierailija
24.07.2011 |

Vietetäänkö teillä kuolleen lapsen syntymäpäiväjuhlia? Siis tarjoilut, vieraat jne. "Normi"synttärit...?!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi mua kiinnostaakin, miten lahjat yms hoidetaan. Itseltäni on 5kk lapsi kuollut kolme vuotta sitten kätkytkuolemaan enkä mä oikein tajuu tota synttäreiden viettämistä. Mutta siis näissä vertaistukijutuissa vaan törmännyt tälläiseen ilmiöön.

T:Ap

Vierailija
2/7 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudalle viedään kukkia ja minä kyllä aina ajattelen kuinka paljon hän olisi täyttänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelimme muistella häntä kuolinpäivänä, ei syntymäpäivänä. Koska syntymäpäivä sattuu olemaan sama kuin toisella lapsellamme, emme halua erityisesti tehdä juuri siitä päivästä surullista. Tietysti käyn haudalla usein ja muistelen häntä kyllä koko ajan. Mutta en tosiaan itsekään ymmärrä synttärikekkereiden järjestämistä kuolleen synttäreinä. Ehkä se helpottaa joidenkin vanhempien surua, itsellä ei toimisi, luulen.

Vierailija
4/7 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelemme lasta päivittäin. Emme näe toisaalta tarvetta lisätä tuskaa ajattelemalla joka vuosi aktiivisesti että "nyt hän olisi niin ja niin vanha".

Vierailija
5/7 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos hän kuolisi (tätä en toivo koskaan tapahtuvan, kenellekään), viettäisin hänen syntymäpäiviään tarjoiluineen päivineen. Mutta tarkoituksena tulisi olemaan ennemmin tietenkin lapsen muistaminen, iloiset asiat, ehkä vielä surrakin yhdessä. Täälätavoin myös kunnioittaisin hänen muistoaan. En tietenkään osaa sanoa, pystyisinkö tähän.

Vierailija
6/7 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekoina vuosina muistettiin erityisti syntymäpäivänä. Oltiin vain oman perheen kesken. Syntymäpäivä on ehkä väärä ilmaus, ehkä ennemmin voisi kuvata hiljentymiseksi. Saattoi olla kakku ja kukkia, käytiin haudalla yms.

Vierailija
7/7 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietetäänkö teillä kuolleen lapsen syntymäpäiväjuhlia? Siis tarjoilut, vieraat jne. "Normi"synttärit...?!

Miten ihmeessä voisi viettää normisynttärit kuollelle lapselle? Eihän päivänsankari ole itse juhlimassa, joten miksi pitäisi juhlat järjestää? Ja miten ne toteutettaisiin? Sukulaiset toisivat lahjoja kuollelle, kakkuun sytytettäisi kynttilät, laulettaisiin onnittelulaulu!? En ymmärrä mitä ap tarkoittaa, ei kai kukaan tee näin!