Miten sanoa miehen siskolle, että hänen käytöksensä tuntuu pahalta?
Miehen sisko on hyvin erilainen persoona; nauttii huomiosta, on hieman äänekäs, eloisa, kunninanhimoinen ja tykkää "elvistellä" saavutuksillaan ym.
Olemme aina tulleet ihan hyvin toimeen, vaikka emme olekaan paljoa olleet tekemisissä. Nyt vuosien mittaan mua on alkanut riepomaan yksi asia. Miehen sisko soittaa aina ja ainostaan silloin, kun tarvitsee apuani.
Ikinä multa ei ole kysytty kuulumisia tms. ilman, että taustalla on taka-ajatus...tyyliin "mitä kuuluu? Mä muuten tarvitsisin sun apuasi yhteen..."
Mulle on nyt tullut jotenkin tosi hyväksikäytetty ja surullinen olo. Miten sanoisin tästä nätisti mieheni siskolle? En kuitenkaan haluaisi suututtaa häntä.
Neuvoja?
Kommentit (26)
termein, joiden arvelet olevan yleisesti hiukan paheksuttuja... kannattais miettiä mitä se kertoo susta itsestäsi. Varsin selvästi ainakin sen että haluaisit tukea tunteelle et sä olet parempi ihminen kuin miehen sisko. ja se että sua se ärsyttää, kertoo susta, ei siitä siskosta. et ratkaisu vois löytyä myös peilistä.
"Olen aikaansaamaton nahjus, joka kadehtii kälyään ja jolla on huono itsetunto. Tämän takia keksin mitä kummallisempia tapoja päteä ollakseni edes salaa parempi kuin kälyni. Saan merkillistä tyydytystä siitä, että saan rypeä hyväksikäytössä ja osoittaa omituista ylemmyyttä tätä kautta. Missään muussa kun en pärjääkään."
termein, joiden arvelet olevan yleisesti hiukan paheksuttuja... kannattais miettiä mitä se kertoo susta itsestäsi. Varsin selvästi ainakin sen että haluaisit tukea tunteelle et sä olet parempi ihminen kuin miehen sisko. ja se että sua se ärsyttää, kertoo susta, ei siitä siskosta. et ratkaisu vois löytyä myös peilistä.
Törkeää sellainen on, ja tosi läpinäkyvää. Luulette varmaan etteivät muut tajua kaavaanne kuinka aina vain tarvitsette ja vaaditte. Todella itsekästä ja rumaa käytöstä muita kohtaan.
kysyä mitä kuuluu. En myöskään huomioi uutta kampausta tai uusia vaatteita. Itseäni tämä ärsyttää varmasti enemmän kuin ystäviäni. Olenkin yrittänyt tehdä parannusta ja kehua joka kerta ystävieni ulkoasua jollain tapaa.
Minun kohdallani kyse ei ole siitä, ettenkö haluaisi kehua ja huomioida toista vaan siitä, etten vaan aina muista/huomaa tehdä niin.
Vähän sama juttu kuin lasta hoidosta hakiessani. En ole juuri muistanut hoitajilta kysellä koskaan miten päivä on mennyt. Kysyn kotona tai kotimatkalla lapselta sitten mitä on tehnyt ja syönyt, mutta hoitajilta en sitä muista kysyä. Ei siksi etteikö lapsen tekemiset kiinnostaisi, jotenkin vain tilanteet ovat niin hektisiä, että en sitä huomaa tehdä.
Voisitko ajatella, että kälysi olisi samanlainen kuin minä? Jos yrittäisit itse kiinnittää huomiota siihen että itse kuitenkin kysyisit kälysi kuulumisia ja siinä samalla kertoisit omat kuulumisesi.
Monesti kun minulta kysytään kuulumisia vastaan omastapuolestani mutta lähes aina jätän iste kysymästä kuulumisia.. asia todellakin häiritsee minua ja olen pohtinut mistä tämä johtuu ja yrittänyt parantaa tapani :)
"Olen aikaansaamaton nahjus, joka kadehtii kälyään ja jolla on huono itsetunto..."
Aikaansaamaton nahjus?
Tai narsisti?
Muutaman lyhyen viestini perusteella teitte jo ko. "diagnoosit"? Aika hassuja olette :D
Mietin, että ehkä vastaan päivän viiveellä siihen tekstiviestiin ja vain siten, että kerron seikkaperäisesti kuulumiseni (kun kerran "kysyttiin"), kysyn hänen kuulumisiaan, mutta en olleenkaan vastaa tuohon palveluspyyntöön! Jospa tällä taktiikalla vihje menisi perille?
Kiitos taas vinkeistänne!
ap
sanot selkeästi mikä sulle sopii ja mikä ei. Sanot myös että toivoisit hänen olevan kiinnostunut muutenkin asioistasi- että tuntuu kurjalta. On täysin vastapuolen vastuulla miten hän toimii ja reagoi. Jos itse olet kiinnostunut hänestä, sano myös se. Ehkä ystävystytte tai sitten ette.