Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko oikeasti sitä mieltä että jos äidiksi alkaa, ei enää koskaan saa omaa aikaa pyytää?

Vierailija
23.07.2011 |

Kivitetäänkö äiti heti jos haluaa vaikka pari lapsivapaata päivää itselleen?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä on sinusta sitä mieltä, ettei omaa aikaa saisi koskaan pyytää?

Hassua, tätäkin foorumia varmana lukee satoja ihmisiä ja sinä kysyt, että oletteko oikeasti sitä mieltä jne...

Mitä tähän vastaa? Hei, ei me sadat suomalaiset naiset olla oikeasti sitä mieltä.

Hassu kysymys.

Vierailija
2/15 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä jokaisel on oikeus levätä ja olla rauhassa ihan yksin tai kavereiten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tältä palstalta sellaisen käsityksen on saanut, mitä ap kuvaa. Valitetaan, kun ihmiset laittavat omat lapsensa isovanhempien harteille tai ihmetellään isoon ääneen sitä, että miksi vanhemmat tarvitsevat kahdenkeskistä aikaa "olisivat olleet tekemättä lapsia, jos kahdestaan haluavat olla" jne. Jos täällä joku erehtyy valittamaan, että ei ole turvaverkkoa josta voisi joskus pyytää lastenhoito apua niin usein vastaukseksi on annettu "hoida itse lapsesi".

Vierailija
4/15 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä väittäisin, että tällä palstalla saa sellaisen kuvan, että lapsi pitää viedä heti 2 kuisesta yökylään ja heti vuoden vanhasta päiväkotiin saamaan virikkeitä. Muuten se menee pilalle. Ja isin ja äidin pitää heti päästä ulkomaille panolomalle, koska tulee ero muuten.

En vain nimittäin ymmärrä tällaisia yleistyksiä, oletteko tosiaan sitä mieltä:)

Hei haloo, tänne tosiaan kirjoitetaan tuhansia viestejä päivittäin. Ei ole olemassa mitään yleistä "oletteko" teitä, joka on jumalansanaa vastaava sitä mieltä asioista.

Kun maailma käy liian pieneksi ja netti liian tärkeäksi, aletaan lukea tällaisia foorumeita juuri sillai, että "kyllä täällä ollaan sitä mieltä".

Jokaisessa ketjussa on joka asiasta n. 50% puolesta ja 50% vastaan. Ihminen lukee vain ne vastaukset, mitkä haluaa. Eli luette vain kiihkeästi näitä juttuja niin, että "kaikki on sitä mieltä, että blaa blaa" Mikä ihmeen te olette. Tämä on vain nettifoorumi, mihin kirjoitetaan hyvin paljon erilaisia mielipiteitä. Osa täysinä provoina, harvempi minun mielestä tosissaan.

Sitä aina ihmettelen, että ihmisillä todellisuus hämärtyy tämän netin kanssa ja puhutaan, että "te olette täällä sitä mieltä ja oletteko te tosissaan yms"

En osaa tätä ehkä selittää, mutta huvitaa tämä kuvitelma, että täällä on joku iso kasvoton palstamamma, joka on sitä mieltä ja te sitten kirjotatte päivät pitkät täällä vastaan tingaten tyhjistä asioista ja yritätte hakea täältä siunausta omille mielipiteillenne.

Se elämän hankkiminen olisi ihan tervettä kun alkaa elämä netissä menemään tälle raiteelle.

kyllä tältä palstalta sellaisen käsityksen on saanut, mitä ap kuvaa. Valitetaan, kun ihmiset laittavat omat lapsensa isovanhempien harteille tai ihmetellään isoon ääneen sitä, että miksi vanhemmat tarvitsevat kahdenkeskistä aikaa "olisivat olleet tekemättä lapsia, jos kahdestaan haluavat olla" jne. Jos täällä joku erehtyy valittamaan, että ei ole turvaverkkoa josta voisi joskus pyytää lastenhoito apua niin usein vastaukseksi on annettu "hoida itse lapsesi".

Vierailija
5/15 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ajattelin itse vuosia. Olin kotona lasten kanssa useamman vuoden ja koko elämä pyöri aika pitkälti lasten kanssa. Pari kertaa vuodessa tuli käytyä ilman lapsia jossain. Edes omiin harrastuksiin ei ollut aikaa.

Elin ajatuksella, kun kerran olen lapsia tehnyt niin itse ne myös hoidan (toki talossa on isäkin, mutta...).

Työelämään palattuani tajusin miten hukassa olen oman identiteettini kanssa. Olin ollut niin monta vuotta vain 100% äiti, ettei omasta itsestäni ollut enää mitään jäljellä. Meni varmaankin vuoden verran, kunnes käsitin, että minullakin on oikeus omaan elämään, omaan aikaan, omiin harrastuksiin.

Näin jälkikäteen asiaa mietittyäni, en voi sanoa muuta kuin, että ottakaa äidit (kohtuudella) myös sitä aikaa itselle. Ja jos kodista löytyy se vähemmän aktiivinen isähahmo, niin "pakottakaa" viettämään aikaa lasten kanssa myös ilman äitiä.

Vierailija
6/15 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhä tommoset itsestäänselvyyksiin provoilijat kannata suodattaa pois. Täytyy kyllä myöntää että omaa vaimoa täytyi hieman ravistella että suostui kahdestaan lähtemään pitemmälle reissulle kuin leffaan vaikka hoitopaikkoja on useita minne lapset voi heivata pariksi päiväksi. Tekee kyllä erittäin hyvää lapsellekin.

Vierailija
7/15 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ei kukaan jaksa.

Vierailija
8/15 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viikossa aina yks päivä _kokonaan_ itselle. Teen mitä huvittaa, tai en tee yhtään mitään. Vauva (10kk) on isänsä kanssa. Mun mielestä tämä on ihan win-win-tilanne kaikkien kannalta.

Vierailija
9/15 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just huomasin, että kun oli eka vapaailta puoleentoista viikkoon (olen yh), niin liian pitkä aika oli tuo 1,5 viikkoa ilman minuutinkaan hengähdystaukoa taaperon kanssa. Tänään vasta jaksaisi tehdä jotain, eilinen meni sohvalla pimeässä maatessa ja omaa sykettä kuunnellessa. Mutta ei, kohta on lähdettävä hakemaan lapsi.

Vierailija
10/15 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka suoraan sanoo että lapsia ei pidä tehdä jos ei niitä yksin jaksa hoitaa.

Itse valitin kun tuntui että seinät kaatuu niskaan. Suurinosa osasi myötäelää, mutta paljon vahvemman mielipiteen antoivat ne äidit jotka ovat olleet lasten kanssa syntymästä asti 24/7. Minusta sekin on oma valinta. Ei niiden äitien syy jotka haluavat myös omaa aikaa. Ei saa olla martyyri jos ei itse tajua pyytää muuta.. On oma valnta jos ottaa miehen joka on aina töissä ja siihen pääle raksalla ja et tohdi mistään apua pyytää.

Vierailija
11/15 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsella on isä, äidillä on oikeus omaan aikaan joka vaikka päivä.

Vierailija
12/15 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikkea muuta mahdollista. Eniten minua kait ihmetyttää jos joku täältä ihan oikeasti kysyy mielipidettä omiin ongelmiinsa ja sitten vikisee, että "täällä ollaan sitä mieltä"

jotka suoraan sanoo että lapsia ei pidä tehdä jos ei niitä yksin jaksa hoitaa.

Itse valitin kun tuntui että seinät kaatuu niskaan. Suurinosa osasi myötäelää, mutta paljon vahvemman mielipiteen antoivat ne äidit jotka ovat olleet lasten kanssa syntymästä asti 24/7. Minusta sekin on oma valinta. Ei niiden äitien syy jotka haluavat myös omaa aikaa. Ei saa olla martyyri jos ei itse tajua pyytää muuta.. On oma valnta jos ottaa miehen joka on aina töissä ja siihen pääle raksalla ja et tohdi mistään apua pyytää.

Vierailija
13/15 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ihmiset ottavat helpommin aina kantaa vastaan, mutta aina kun on tullut aloitus lapsiperheen arjen rankkuudesta tai väsymyksestä tai oman ajan tarpeesta, on vastaukset noin 80 %:sti negatiivisia. Aloittajaa on haukuttu itsekkääksi ja sellaiseksi, joka ei saisi lapsia edes tehdä.

On ehkä naiivia ajatella, että tällä palstalla suurin osa ajattelee noin, mutta tilastollisesti ne suunsa avaavat (tai siis kirjoittavat) tuomitsevat äidin oman ajan ja tällaisen äidin itsekkääksi ja sopimattomaksi äidiksi.

Olen ihmetellyt tällä palstalla tätä jatkuvaa tuomitsevista ja negatiivista hyökkäystä. Ketjussa kuin ketjussa tulee aina vastaan se supermamma, joka on hoitanut 5-10 lasta pikkulapsivaiheen ohi tarvitsematta yhtään apua, lapsia ei ole laitettu hoitoon eikä yökylään, tarhasta tai eskarista puhumattakaan. Koulussa nämä lapset ovat tietysti open lellikkejä ja kaveripiirinsä suosituimpia. Tämä ihmeäiti on jaksanut koliikkivauvat ja erikoislapset tuosta vaan eikä edea haaveile omasta ajasta. Hän on kestoillut, luomuillut ja liinaillut eikä voi käsittää muuta tapaa. Hän tekee itse soseet ja ruoat ja joka niin ei tee, on vain laiska. Hänelle on riittänyt kotihoidontuki ja lapsilisät eikä ole tarvinnut töissä käydä, vaikka yh onkin. Totaaliyh:na hän vain nauttii lasten seurasta eikä voisi kuvitellakaan, että voisi olla yön erossa lapsistaan, edes siitä teinistä. Lomamatkatkin hän pystyy tarjoamaan lapsille etelään, kun vain on tarkka senteistä ja euroista ja tekee välillä Marttojen myyjäisiin villasukkia ja myy joululahjakirjoja, joita osallistumattomat ja ymmärtämättömät isovanhemmat (erityisesti anoppi) tuputtavat joka joulu. Eihän nyt yh-perhe tee mitään kirjoilla, kun kirjasto on olemassa...

Vierailija
14/15 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tai jollakin rekisteröitymättömän nettifoorumin mielipiteillä.

Ei kait ihmiset voi niin uusavuttomia oikeasti olla, että kysyy netistä mielipidettä ihan yksinkertaisiin asioihin.

Ihan oikeita eläviä tuttuja kannattaisi hankkia ja jutella niiden kans jos joku vaivaa mieltä. Mutta tärkeintä kait olis oppia elämään niin, että tekee niin kuin haluaa. Eikä tosiaan väsyneenä tule kysymään lupaa joltain suoli24-foorumilta, että saanko ottaa omaa aikaa kun mulla väsyttää.

Vierailija
15/15 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä, mitä mieltä anonyymit nettikirjoittelijat ovat joistain asioista:)

Kannattaisiko ihan oikeasti käyttää aikaansa muuhun kuin netissä roikkumiseen jos se aiheuttaa noin suuria tunteita. Toisaalta jos olet ehtinyt kartoittaa mielipiteitä noin paljon niin ehkä aikaasi menee muutenkin netissä liikaa.

Oikea elämä voisi tehdä ihan oikeasti terää. Oppisit ehkä elämään niin, ettei tarvitse joka asiaan juosta av.lta kysymään mielipidettä ja kiihtneessä tilassa sitten viettä tuntikausia kun siellä ihmiset oli eri mieltä.

Mitä väliä näillä on, hei haloo, MITÄ VÄLIÄ.

Ehkä ihmiset ottavat helpommin aina kantaa vastaan, mutta aina kun on tullut aloitus lapsiperheen arjen rankkuudesta tai väsymyksestä tai oman ajan tarpeesta, on vastaukset noin 80 %:sti negatiivisia. Aloittajaa on haukuttu itsekkääksi ja sellaiseksi, joka ei saisi lapsia edes tehdä.

On ehkä naiivia ajatella, että tällä palstalla suurin osa ajattelee noin, mutta tilastollisesti ne suunsa avaavat (tai siis kirjoittavat) tuomitsevat äidin oman ajan ja tällaisen äidin itsekkääksi ja sopimattomaksi äidiksi.

Olen ihmetellyt tällä palstalla tätä jatkuvaa tuomitsevista ja negatiivista hyökkäystä. Ketjussa kuin ketjussa tulee aina vastaan se supermamma, joka on hoitanut 5-10 lasta pikkulapsivaiheen ohi tarvitsematta yhtään apua, lapsia ei ole laitettu hoitoon eikä yökylään, tarhasta tai eskarista puhumattakaan. Koulussa nämä lapset ovat tietysti open lellikkejä ja kaveripiirinsä suosituimpia. Tämä ihmeäiti on jaksanut koliikkivauvat ja erikoislapset tuosta vaan eikä edea haaveile omasta ajasta. Hän on kestoillut, luomuillut ja liinaillut eikä voi käsittää muuta tapaa. Hän tekee itse soseet ja ruoat ja joka niin ei tee, on vain laiska. Hänelle on riittänyt kotihoidontuki ja lapsilisät eikä ole tarvinnut töissä käydä, vaikka yh onkin. Totaaliyh:na hän vain nauttii lasten seurasta eikä voisi kuvitellakaan, että voisi olla yön erossa lapsistaan, edes siitä teinistä. Lomamatkatkin hän pystyy tarjoamaan lapsille etelään, kun vain on tarkka senteistä ja euroista ja tekee välillä Marttojen myyjäisiin villasukkia ja myy joululahjakirjoja, joita osallistumattomat ja ymmärtämättömät isovanhemmat (erityisesti anoppi) tuputtavat joka joulu. Eihän nyt yh-perhe tee mitään kirjoilla, kun kirjasto on olemassa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi