Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko joutunut 35-vuotiaana aloittamaan kaiken alusta työn ja varallisuuden suhteen?

Vierailija
22.07.2011 |

Takanasi työhistoriaa 10 vuotta, yhtäkkiä sinut irtisanotaan, myös miehelläsi samanlainen historia, velkainen vastarakennettu talo, pari lasta ja luulo siitä että työpaikka on ikuinen?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtä en menettänyt, mutta eromme jälkeen jäin tyhjän päälle kahden lapsen kanssa. Pari vuotta meni vähän kituuttamalla, mutta sittemmin on elämä lähtenyt sujumaan paremmin.

Vierailija
22/27 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin tuttu tilanne on selvitty

Kummaltaki meni työpaikka ja talovelkoja ei oltu vielä lyhennetty ollenkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo maksettu asuntolainat pois...

Vierailija
24/27 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut vähitellen vihata työpaikkaani (jota en ole koskaan luullut oikeasti ikuiseksi, mutta jossa olen kyllä luuhannut jo ikuisuuden) mutta en uskalla irtisanoutuakaan kun palkka on niin hyvä ja meidän talo niin kallis (jokainen joka kuvittelee suurimman osan 35-vuotiaista jo maksaneen lähes puolen miljoonan euron talon [ihan tavallista Helsingissä, ei mikään ökytalo] ja ostaneen vielä sijoitusasunnonkin on selvästi vieraantunut työssäkäyvien tavisten elämästä).

Olisiko oikeasti parasta irtisanoutua, myydä talo, muuttaa jonnekin missä asuminen maksaa vain murto-osan Helsingin hintatasosta? Olisinko mä onnellisempi? Nyt en ainakaan ole kovin onnellinen. Mies vain on ihan eri linjoilla, sen mielestä mun todellakin pitää pysyä hyväpalkkaisessa työssä ja asua täällä, ja se vetoaa lastenkin parhaaseen.

Joskus toivon että saisin potkut, niin sitten se ei olisi mun päätökseni.

Vierailija
25/27 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

Miten 35-vuotiaalla voi olla pahasti velkainen vastarakennettu talo???? Kyllä tuohon ikään mennessä suurin osa on ehtinyt jo maksaa reippaasti ison osan asuntolainastaan ja useimmat hankkineet jo sijoitusasunnonkin.

jos on tehnyt täyden työuran ja perheessä kaksi ansiotulon saajaa, pystyy hyvin hankkimaan sijoitusasunnon ihan tavallisilla tuloilla, kaikki riippuu siitä miten rahojaan käyttää mut toki olen palstan perusteella ymmärtänyt että suurin osa ei osaa säästää mitenkään saati sitten hoitaa velalla hankittua omaisuuttaan

Niin, mitkä ne sinun normaalitulot on? 4000 euroa käteen? Voi kuule, ei olisi asuntolainaakaan jos olisi tuollaiset tulot mutta kun ollaan matalapalkka-aloilla ja toinen osa-aikaisena niin perheen nettotulot on 2400 euroa. Joo, säästetään koko ajan mutta ei me sitä omakotitaloa saada kuin aikaisintaan sitten kun olen 30 ja mies 33...

Vierailija
26/27 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ole vielä koulutusta, vakityötä eikä omaisuuttakaan. En ole vielä siinä vaiheessa elämää. t. 35v

Miehellä on koulutus ja vakityö, minulla oli vakityö, josta kuitenkin jouduin muuton takia irtisanoutumaan. Mutta siis ilman omaisuutta ollaan edelleen ja ikää jo 40v.

Vierailija
27/27 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas tuntuu ettei muuta ole ollutkaan kuin alusta alkamista...

-parikymppisenä asuin vuokralla ja valmistuin suoraan pahimpaan viime lamaan (=kortistoon)

-sen jälkeen töitä - irtisanominen

-30kymppisenä eka lapsi - irtisanominen uhkaa

-eka talolaina yli 30veenä

-33v toinen lapsi -irtisanominen

-ero, jossa velkainen talo jää minulle

-uusi suhde, uusi talolaina, kolmas lapsi -jälleen irtisanominen

-Nyt yli 40v, ollut hoitovapaalla 2,5 vuotta + työttömänä reilun vuoden....jee, ihan vielä eikä kohtakaan ole laina maksettu...ehkä sitten eläkeläisenä. Suurin osa minun ikäluokasta ovat vasta lainanmaksun alkupäässä hekin.