Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomien kertyminen ja määräaikainen työsuhde.

Vierailija
21.07.2011 |

Voiko joku selventää, olen uusi näissä työjutuissa :)

Eli siis mun sopimus alkoi 3.1.2011 ja päättyy 31.12.2011. (Luultavasti jatketaan jossain yksikössä, koska kyseessä hoitoala.)

Miten noi lomat kertyy. Milloin saan talvilomaa, entä saanko ensikesänä täyden kesäloman, jos sopimusta ei jatketaan katkaisematta. Nyt mulla on 5 kesälomalomapäivää.

Sekavasti selitetty :) siis saanko nyt tuleville loka-huhtikuulle yhtään lomapäiviä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis lomanmääräytymisvuosihan on 1.4.-31.3.

Eli alkuvuodesta keräämäsi lomapäivät on tarkoitettu tälle kesälle ja 1.4. alkaen ensi kesäksi.

Kun on ensin ollut yksi täysi kesäloma, sen jälkeen on talviloma eli ensi talvena sulla ei ole talvilomaa.

Vierailija
2/7 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika jolloin lomaa kertyy. Se on 1.4.-31.3. Joka kk kertyy 2 lomapäivää jos työ on kestänyt alle vuoden. Eli nyt kesällä voit pitää 31.3. saakka kertyneet lomat. 1.4.2011 on alkanut uusi kausi, jonka aikana kertyneet lomat voit pitää seur. lomakaudella 1.5.2012 alkaen. Eli vastaus: Ei ole lomaa nyt syksyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/7 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lomapäivää jos työ on kestänyt alle vuoden.

Siis 2 pv kertyy joka tapauksessa ellet ole ollut samassa paikassa kymmeniä vuosia.

T: ed.

Vierailija
5/7 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi pitää vaikka yksi päivä kerrallaan. Joten 1.4 on alkanut uusi jakso ja sulla tod. näköisesti kertyy 2pv/kk, joten syksyllä voit pitää ansaittuja päiviä pois. Huomioi kuitenkin se, että ne kaikki on pois ensi vuoden kesästä. Jos sun sopimus jatkuu vuodenvaihteen yli siirtyy ansaitut lomat mukana, jos suhteesi katkeaa lomat, joita et ole pitänyt maksetaan rahana.

Jos olet melko varma että työsuhteesi jatkuu, käytä harkiten ekan talven aikana lomia, jotta saat kivan pituisen kesäloman ensi kesänä.

Vierailija
6/7 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos työsuhde kestänyt lomanmääräytymisvuoden lopussa alle vuoden, lomapäiviä kertyy 2/kk. Jos työsuhde kestänyt yli vuoden, silloin lomapäiviä 2,5/kk.

[/quote]

Siis 2 pv kertyy joka tapauksessa ellet ole ollut samassa paikassa kymmeniä vuosia.

T: ed.

[/quote]

Vierailija
7/7 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joo toki niitä voi pitää pois mutta se on eri asia kannattaako, jos haluaa kunnon kesäloman ensi kesänä ja on varma että työsuhde jätkuu.

Ja kyllä mulla lomaa kertyy 2,5 pv/kk, vuodelle 30 päivää josta 24 kesälomaa ja 6 talvilomaa, lauantait lasketaan mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi