Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi oikeassa? 10-vuotias illalla yksinään rannalla..

Vierailija
21.07.2011 |

Leirintäalue, kello yli 22 ja 10-vuotias hyppii laiturilta yksikseen veteen. Mökkinaapuri tulee sanomaan pojalle että ei tähän aikaan saa täällä yksin olla, jolloin poika kiltisti hipsii mökkiin. Vanhemmat kuitenkin sanovat, että mikäli poika vielä tahtoo mennä, voi hyvin mennä, kenelläkään vieraalla ei ole oikeutta puuttua tuohon asiaan. Jolloin poika menee takaisin rantaan, kertoo tämän naapurille ja hyppii vielä puolisen tuntia, jolloin vanhemmat tulevat huhuilemaan iltapalalle.

Kumpi mielestänne oli oikeassa?

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska elinpäivät on etukäteen määrätty, voi hypätä vaikka kerrostalon katolta eikä kuole, jos niin ei ollut tarkoitettu, tai juosta rekan eteen.

Vierailija
42/78 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoi !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on niitä lapsia kuollut kolareissakin kun vanhempi on autolla kuskannut uimaan. Jos olisi mennyt pyörällä niini olisivat elossa. Eli tarkoitan että jos lapsen elinpäivät on siihen määrätty niin sitten voi vaikka kaatua puu päälle ja nirri pois. Itse luulen että päästäisin ap:nä lapsen uimaan, mutta omat lapset ei tykkää uida yksin eli miten lie sitten oikeesti toimisin?

Vierailija
44/78 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi laittaa yksin uimaan siis?

Vierailija
45/78 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi laittaa yksin uimaan siis?

Vierailija
46/78 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska elinpäivät on etukäteen määrätty, voi hypätä vaikka kerrostalon katolta eikä kuole, jos niin ei ollut tarkoitettu, tai juosta rekan eteen.

Vierailija
47/78 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi laittaa, jos kerran ihmiset kuolee vain silloin kun on määrätty riippumatta siitä mitä itse tekee? Niinhän sinä sanoit.

Vierailija
48/78 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on niitä lapsia kuollut kolareissakin kun vanhempi on autolla kuskannut uimaan. Jos olisi mennyt pyörällä niini olisivat elossa. Eli tarkoitan että jos lapsen elinpäivät on siihen määrätty niin sitten voi vaikka kaatua puu päälle ja nirri pois. Itse luulen että päästäisin ap:nä lapsen uimaan, mutta omat lapset ei tykkää uida yksin eli miten lie sitten oikeesti toimisin?

sitten yleisesti vaaralliseksi tiedettyä??

ei mielestäni ole yleisesti vaarallista, uimataidottomat ovat asia erikseen. Se lapsimäärä mikä tänäänkin on vedessa vrt siihen moniko heistä tänään hukkuu, on muuten aika pieni prosentti.

Vierailija
49/78 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta entäs yksin elävät ihmiset? Nekö ei saa ollenkaan käydä uimassa? vai pitääkö niiden hälyttää aina joku kaveri rannlle mukaan? entäs jos ei ole kavereita? Nappaako ne sitten jokun kadulta? entäs jos kukaan ei kadultakaan tule? jättääkö ne sitten uimatta, vaikka olisivat fillaroineet 10km päästäkseen uimaan?

Vittu haloo hei.. ei ihme että meitä suomalaisia holhotaan!!

AINA JA KAIKKIALLA VOI SATTUA JOTAKIN!!

Vierailija
50/78 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikka kuinka yrittäisit vahtia lasta 24/7, hän voi silti kuolla.

Vierailija
51/78 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi laittaa, jos kerran ihmiset kuolee vain silloin kun on määrätty riippumatta siitä mitä itse tekee? Niinhän sinä sanoit.

Vierailija
52/78 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat selvinpäin, lapsi uimataitoinen ja uimaranta ei ole mökkinaapurin vieressä. ap

Sain jo alussa puolueettomat mielipiteet, se riitti :) Lapseni saa uida yksinkin, silloin on ihan sama onko kello kymmenen aamu- vai iltapäivällä... ap

hukkuu, niin sinun vikasi :)

Onko veemäinen pentu vai miksi et välitä??? Oletko äitipuoli kenties ja ajattelet että pääset helpommalla kun ei tulevaisuudessa ole poika tyttöystävineen kyläilemässä vai mitä?

Vierailija
53/78 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjeiden mukaan aikuisenkaan ei pitäisi mennä uimaan yksin. Joten jos päästää 10- vuotiaan yksin veteen, niin ottaa itse ihan tietoisen riskin siitä, että lapsi hukkuu. Turha sitten jälkikäteen surra kun sen olisi voinut estääkin, mutta laiskotti liikaa.

Vierailija
54/78 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat oikeassa.

Vierailija
55/78 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat on oikeassa jos ei alueen säännöt kiellä.

Vierailija
56/78 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat selvinpäin, lapsi uimataitoinen ja uimaranta ei ole mökkinaapurin vieressä.

ap

Vierailija
57/78 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat selvinpäin, lapsi uimataitoinen ja uimaranta ei ole mökkinaapurin vieressä. ap

Mun 10 v ui paremmin kuin mä. Hän ui sellaisia muutaman kilometrin pätkiä kerralla.

Siitä huolimatta hänellä ei ole lupa mennä rantaan yksin. Kaverin kanssa voi mennä tai mieluummin aikuisen kanssa. Ihan vain sen takia, että jos jotain sattuu, niin kaveri voi ainakin hakea apua.

Vierailija
58/78 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat selvinpäin, lapsi uimataitoinen ja uimaranta ei ole mökkinaapurin vieressä.

ap

Vierailija
59/78 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pomppia veteen! Entäs jos poika vaikka kalauttaa päänsä laituriin veteen hypätessään niin sinne uppoaa veteen kuin kivi. Eikä kukaan näe..

Vierailija
60/78 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 10 v ui paremmin kuin mä. Hän ui sellaisia muutaman kilometrin pätkiä kerralla.

Siitä huolimatta hänellä ei ole lupa mennä rantaan yksin. Kaverin kanssa voi mennä tai mieluummin aikuisen kanssa. Ihan vain sen takia, että jos jotain sattuu, niin kaveri voi ainakin hakea apua.

Ehdottomasti samaa mieltä! Ei 10-vuotiasta voi päästää yksin rantaan uimaan ja hyppimään, oli kello sitten kymmenen illalla tai mitä tahansa! Vastuutonta ja ihan oikein että mökkinaapuri puuttuu asiaan kohteliaasti, luulisi vanhempien tajuavan miksi. Oli varmasti vain huolissaan lapsesta ja lapsen turvallisuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi