Mikä biisi ristiäisiin?
Lupasin esittää tulevan kummipoikani ristiäisissä jonkin biisin, laulaen ja soittaen kitaralla. En haluaisi mitään tavallista virttä siellä veisata, sillä niitähän lauletaan siellä muutenkin. Olisiko kellään tiedossa jotain kaunista laulua, joka voisi sopia kyseiseen tilaisuuteen?
Kommentit (12)
Kuula- Niskasen: nuku laspi pienoinen ( todella härkkä , koskettava ja hieman kristillinen muttei liikaa... ei ole virsi.. Ja sopii erinomaiseti yksinlauluksi kevyen säestyksen kanssa. On nimen omaan esitys.
Tai Barec: silkkiuikku. Ei lainkaan uskonnollinen lastenlaulu, mutta kertoo hienosti,sen että sinä toivot ko lapselle kaikkea hyvää, ja jos hankaluuksia tulee kohdalle rakkautesi kantaa.
Muita vastaavia esim kissanpennun kehtolaulu. Ei niin liikuttava.. jos tuo silkkiuikku vuodattaa kyyneliä. ( hankala laulaa jos niiskuttaa)
ristiäiset ovat kuitenkin jumalanpalvelus.
Tietenkin sen laulun voit esittää sitten vaikka ihan erillisenä ohjelmana, mutta jos se kuuluu toimitukseen niin neuvottelisin siitä ensin papin kanssa jos meinaat valita jotain erikoisen maallista =)
Meidän uusi vauva, Leijojen maa, Oon äiti pieni lintu vain (löytyvät Markan possu, Pentti Rasinkankaan lastenlauluja-kirjasta)
Nyt alkaa valinta jo käydä vaikeaksi kun noita lauluvaihtoehtoja alkaa olla jo iso pino, mutta lisää saa toki laittaa, jos haluaa...
Ap.
Pieni tytön tylleröinen...
Pieni mies...
Takuu varmasti saa silmät kyyneliin jos esim. jonkun noista vetää oikein tunteella...=)
Maailmaan mä avaraan, jos mennä voisin vaeltamaan...
Mä katsoin yhtä kuvaa
monta lapsuuteni iltaa,
siinä kaksi pientä lasta
kulki vaarallista siltaa.
Heitä uhkas metsän pimeys
ja synkkä virta pyörteinen,
muttei hätää, heitä suojas
enkeli valkosiipinen.
Kun tänään katson sinuun
ja sua uneen tuuditan,
muistan päivän leikit
ja kuinka sua rakastan.
Sä olet tosi pieni
ja mä melkein toivoisin,
että rinnallesi saisit
samanlaisen enkelin.
Kohta ryntäät maailman ruuhkaan,
näet varjoja ja aurinkoa.
Tee mitä teet mut
älä sielullesi vahinkoa,
sillä haavat nuo ei parane
vaikk¿ isä kuinka puhaltais,
siksi toivon, että enkelini
jostain suojaa sais.
Tuota lapsuuteni kuvaa
vielä hetken muistelin,
on harmaantuneet värit enkelin
repaleiset siivet sen.
Oi, jospa voisin paikata
edes laudat lahoimmat
tuon sillan, jonka yli
kaikki lapset kulkevat.
Soitettiin tyttäremme kasteen alussa, tosin levyltä.
vieläkin tulee kyyneleet silmiin (siis liikutuksesta) kun ajattelen sitä tilannetta... taitaa olla hormonit vähän sekaisin.
miten kaunis on taivaan enkeli...jne,
enkeltensiipien havinaa ja iloa, onnea syvää...
siitä tulikin LAURAA, jenna ellinoora aleksandra kamilla...siis tää leevi liivingsien biisi.
Siinä lauletaan useita kymmeniä kertoja pieni mies
menee jotenkin näin
Pieni mies sinun toivon kasvavan,
pieni mies, näen päivän koittavan, pieni mies,
jolloin suuri olet niin, pieni mies, kasvat isän haaveisiin, pieni mies...