Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

munasarjakysta - keneltäkään leikattu?

Vierailija
21.07.2011 |

millainen leikkaus, onko paha? kuinka kauan kestää? kuinka pitkään täytyy olla sairaalassa? onko kipeä, kuinka pitkä toipumisaika?

kiitos vastanneille! :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siinä selvisi sitten endo, ja leikkaus kesti monta tuntia. Muistaakseni sen piti olla ihan nopea juttu. Aamulla menin sairaalaan ja illalla pääsin pois. Sairaslomaa olis muistaakseni annettu muutama päivä, mutta mulla meni pitemmäksi, kun jouduttiin ronkkimaan enemmän.

Vierailija
2/7 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laparoskopia ja mikä on endo? onko vaikuttanut lasten saantiin tai voiko yleensäkään kysta vaikuttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laparoskopia on ilmeisesti tähystys ja endolla tarkoitat varmaan endometrioosia? :)

Vierailija
4/7 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsaan tulee kolme pientä reikää. Napaan yksi ja pari alavatsalle.

Endo on endometrioosi eli lyhyesti selitettynä tauti, jossa kohdun limakalvon kaltaista kudosta kasvaa ympäriinsä vatsassa ja liimaa kudoksia yhteen. Endo on yksi yleisimmistä lapsettomuuden syistä. Mulle silloin aikanaan sanottiin, että kysta pelkästään ei todennäköisesti hankaloita lastensaantia

Vierailija
5/7 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laparoskopia, endometrioosia löyty sitten oikeen urakalla. Kaapivat,polttivat mitä lie tekivät sille. Kysta oli n 5cm, ilmeisesti sitten hyvänlaatunen. Aamulla sairaalaan klo 10, käkkimistä vähän, rupes tuleen jo nälkä. Sairaalavermeet ja kävelin sinne heräämöö, tiedot viä kertaalleen, lavetille ja aineet suoneet, Ei menny ku hetki ku taju läks. N, 2,5 tuntia ja heräsin sit siä heräämössä,saakelin kylymä! Sieltä kärrättin osastolle jossa olin yän yli, pääsin puolenpäivän jälkeen seur pvänä, oli hakija. Saikkua en tarvinnu, viikon olis lykänny.

Kipeetä teki ainoostaan se ilma mitä ne tunki yli 10 litraa.Pallomaha.Muista löysävyotäröiset housut. Litalgin hyvä lääke, varsinaista kipulääkettä en tarvinnu. Ke leikattiin ja vkonloppuna jo suht ok, kävin happihypyllä su eka kerran. Kakka jumitti sitten monta päivää.

Vierailija
6/7 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sellaisessa paikassa että luultiin umppariksi. Eli samasta reiästä vietiin umppari ja sitten tutkittiin vatsaonteloa. Löydettiin kysta ja se poistettiin. Jouduin olemaan sairaalassa muutaman päivän, sillä kysta oli vuotanut vatsaonteloon. Ei ollut ollenkaan tavallinen kysta.

Vierailija
7/7 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tähystyksenä leikattiin. Kolme reikää: yksi napaan toinen karvoituksen yläpuolelle ja kolmas siihen väliin. Olisin päässyt kotiin seuraavana päivänä, mutta onneksi en lähtenyt. Yöllä olin niin kipeä että tarvitsin kipupiikkiä. Kolme päivää saikkua riitti. Joo ja ekat menkat oli helvetilliset Ton jälkeen. Olin tosi kipeä. Mut ei ollu paha leikkaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä