Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies elää yli varojen, miten sen saa loppumaan?

Vierailija
20.07.2011 |

Mies on töissä firmassani ja käyttää rahaa sekä itseensä, että yritykseeni liikaa. Hän saa jonkinlaista tyydytystä ostamisesta. Nurkat ovat pullollaan roinaa, jota ei käytetä ja lisää tulee.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään vaihtokaupat, miehesi saa kaiken shoppailevan vaimoni ja minä tulen tilalle kun inhoan tätä nykyistä tavaramäärää :)

Vierailija
2/8 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö vaimosi omia rahojaan vai sinun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun, vaimon sairaspäivärahalla ei taida pitää kuin yhdet swipe/tupper ym kutsut kuukaudessa ;)

Vierailija
4/8 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun tietäisi! Mulle just on valjennut koko totuus siitä miten mieheni on rahojamme käyttänyt. Tulot ovat olleet niin suuret että meillä molemmilla on jäänyt hämäräksi mihin rahat katoavat. Vaikka velkoja on paljon lyhennetty ym niin iso osa rahoista kadonnut ihan taivaan tuuliin merkkivaatteisiin, ravintoloihin, hotelleihin, matkoihin, kavereille tarjoamiseen... Olen ihan järkyttynyt.

Lisäksi mies on hoitanut kaikki laskut tyyliin kerran kolmessa kuukaudessa ison läjän niin että kaikki keräävät muistutusmaksuja ja korkoja, monet menevät säännöllisesti perintäfirmoihin ja joitain juttuja kuten ikivanhaa opintolainaa ja veromätkyjä hän ei aio maksaa varmaan ollenkaan "kun korot on niin pienet eikä ne niin pieniä summia ala ulosmittaamaan"... Jokaikinen parkkisakkokin kaksin- tai kolminkertaistuu kun sitä ei maksa ajoissa. Että mua vituttaa etten ole aikaisemmin puuttunut tähän pelleilyyn.

Mä en todella tiedä mikä auttaisi miesten osteluvimmaan, muuta kuin että yrittää vaan puhua järkeä (melkein kuin lapselle selittäisi asioita). Ei sitä nyt oikein aikuista miestä voi komentaakaan tai ottaa maksuvälineitä pois.

Vierailija
5/8 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kuin meillä. Mies masentuu,jos ei ostele eikä ole itse saanut lapsena juuri mitään. Kompensoi kai jotain rakkausvajetta. Lapsella on tavaraa,kuin lelukaupassa. ap

Vierailija
6/8 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis otti koo ajan uutta velkaa kun piti saada sitäsun tätä ja minä sitten kituutin ja huolehdin että jäi edes ruokaan rahaa. Ei auttanut järkipuhe. On nyt ex-mies. Tosin muitakin syitä eroon oli, mutta yksi iso tekijä tuo etten jaksanut enää tuota jatkuvaa stressiä rahojen kanssa. Ei sitä rahaa nyttenkään yh:na ylenmäärin ole, mutta ei ainakaan tarvitse vängätä aikuiselle ihmiselle että on tärkeämpää ostaa lapsille leipää kuin uusi moottoripyörä...

Vierailija
7/8 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

....miespuolisen ystävän kanssa. Nuorehko mies, vastavalmistunut. Työpaikkaa ei vielä ole, vaan elää työmarkkina- ja asumistuella sekä tarvittaessa toimeentulotuella.

Perusongelma on juurikin se, että elää yli varojensa. Tykkää käydä kuppiloissa, elokuvissa, ulkona syömässä. Asuntonsa vuokra on melko kallis. Kuitenkaan ei ole valmis suhteuttamaan menojaan tuloihinsa ja tasaa "kulutushuiput" luottokortilla. Sitten on hirveä stressi raha-asioista. Kaikki äkilliset menoerät heittää taloudellisen tilanteen ihan ympäri.

Kun on ottanut asian puheeksi, olen koittanut sanoa kohteliaasti mutta jämäkästi siitä, että työttömän budjetilla ei montaa kertaa viikossa käydä ulkona. Ongelmana ei ole tiedon puute, vaan se, ettei se johda muutokseen.

Oikea ongelma taitaakin olla se, että kaverini ei ole tyytyväinen elämäänsä ja kompensoi tätä sitten esimerkiksi paljolla alkoholinkäytöllä. Ei myöskään osaa kieltäytyä, jos joku pyytää ulos tai ehdottaa jotain. Ikinä. Lisäksi ei osaa ajatella asiaa niin, että jos saa vaikka ilmaislipun johonkin tapahtumaan, niin rahaa voi kulua esimerkiksi matkoihin ja juomiin jne.

Ikävältä tuntuu katsella vierestä.

Vierailija
8/8 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-poikaystävä oli samantyyppinen.Jääkaappi saattoi ammottaa tyhjyyttään ,kun menin kylään(emme olleet nähneet moneen viikkoon)ja jouduin aina ensitöikseni menemään kauppaan. Ulosotossa oli maksuja, mutta miespä meni ja esim.ostaa täräytti itselleen nahkahousut...Saatoin kutsua hänet myös kylään (ei omistanut autoa,joten tuli junalla)ja junalippuun piti tietysti pummata rahat minulta.Tämän ja monien muidenkin syiden takia onkin nyt ex :)Nyt on ihana mies, joka osaa hoitaa taloutensa järkevästi.