mitä hammaskeiju tuo?
vai tuoko mitään kun maitohammas lähtee?
hirveä poru, ensimmäinen hammas lähtemässä ja lapsi ei haluaisi irrottaa sitä, mutta uusi hammas näkyy jo hieman tulleen taakse. apua, kasvaako se sitten vinoon jos vanha ei ehdi pois alta?
Kommentit (9)
meillä lapset on saanu aina rahan, 50cnt tai 1€. yöksi on hammas laitettu kippoon ja yön aikana sen on hammaskeiju vienyt ja jättänyt kolikon tilalle ;)
vaan tulee vinossa, niin kyllä se siitä itsekseen oikenee, olettaen, että muuten on tilaa (ja jos ei ole, niin sitten olis varmaan muutenkin oikomishoito edessä)
ja meillä hammaskeiju vie vesilasiin pannun hampaan ja jättää kolikon tai pari tilalle :)
Kyllä se työntää vanhan hampaan pois tieltään.
Meillä on irronnut hammas laitettu aina tyynyn alle kirjekuoressa ja yön aikana hammaskeiju on sen hakenut ja jättänyt tilalle euron tai joskus kaksi.
Kirjekuoreen sujautetun hampaan mukana lapsi on kirjoittanut kirjeen hammaskeijulle. Olen säästänyt kaikki nämä lasten kirjeet.
Hammaskeiju on myös kolikon mukana jättänyt pienen viestin lapsille.
Näistä hetkistä jää lapsille ikuiset muistot ja hauskat onnenhetket.
Tiedän jo nyt, että tulen saamaan kamalan vastalauseryöpyn, joten en viitsi lukea keskustelua jatkossa ;-)
ps. meillä eletään jalat maan pinnalla vaikka pääsiäispupukin välillä käy ja joulupukki.
Voi niitä aikoja. Multa oikeesti vedettiin yksi hamms irti sitomalla se vessanoveen :DD
toi yhen markan tyynyn alle(Ja vei hampaan mukanaan sieltä tyynyn alta). Mä kuulin että jotkut muut lapset oli saanut isommista hampaista viisi markkaa. Mä kerroin äitillekin siitä että hammaskeiju oli muille tuonut viisi markkaa mutta silti se toi mulle vaan yhen markan.
1 euro riittää meillä :-D
Ekasta on saanut 2e, jostain vaikeasta tms euron mutta yleinen tariffi on ollut tuon 20-50snt;-)
Tulehtuneesta hampaasta, joka täytyi leikata pois, hammaskeiju toi sentään 5e.
on lähtenyt "vasta" kaksi hammasta, oli tilanne se, että uudet hampaat oli jo melkein puoliksi näkyvissä ennen kuin vanhat suvaitsivat irrota. Suoraksi silti kasvoivat ja ovat nyt kokonaan näkyvissä. Kolmannen irtoamista odotetaan...