Päiväkodin aloituksesta, miten teitte "pehmeän laskun"? (ov)
Olen vielä lomalla 3 viikkoa taaperon (1v 7kk) aloittaessa päiväkodin. Mietin, että mitä tahtia yleensä lapset päivähoitoon "ajetaan sisään"?
Olen ajatellut olla pari päivää yhdessä lapsen kanssa tarhassa, sitten jättää yksin piteneviä aikoja. Miten nopeasti te aikoja pidensitte? Monentenako päivänä jätitte lapsen yksin hoitoon?
Riippuu varmaan lapsestakin, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia tai tarhan tätien mielipiteitä. :)
Kommentit (24)
1v2kk aloitti pph:lla viime syksynä. Käytiin kaksi kertaa pph:n kotona, oltiin siellä n. 45min.
Kaksi ekaa päivää oli hoidossa 3h. Nopeasti kyllä tottui hoitajaan, vaikka ekat päivät meni itkiessä.
2 vuotiaana joutui vaihtamaan päiväkotiin. Käytiin kaksi kertaa sielläkin tutustumassa ja aluksi päivät oli lyhyitä. Tottui nopeammin päiväkotiin, vaikka on kova vierastamaan. Pk:ssa tosi kivat hoitajat ja kesäaikaan oli vähemmän lapsia hoidossa joten oli aikaa uudelle tulokkaalle. Ekaksi päiväksi lapsi sai ihan omanhoitajan koko päiväksi.
Nyt on kesälomalla, saa nähdä miten hoito alkaa taas loman jälkeen...
..osa-aikaisesti muutaman tunnin päivässä ja sitten osaviikkoisesti ja ehti olla ennen kouluikää yhteensä 1 v 4 kk. Siinä oli sopivan pehmeä, lapsen kehityksen huomioiva lasku päiväkodin remu-melu-maailmaan.
..ollessa alle 3-vuotias? Eihän? Ainakaan sellaiset, jotka ovat lukeneet yhdenkin lapsen kehitystä käsittelevän opuksen.
oli ekana kahtena päivänä kanssani pk:ssa, jolloin olin koko ajan itse mukana. Sitten oli kolme tuntia yksin, jolloin hain ennen päiväunia kotiin.
Tämän jälkeen lapsi oli viisi tuntia päiväkodissa reilun kuukauden ajan ja sen jälkeen työni takia jouduimme pidentämään hoitopäivät kuuteen tuntiin. Tein lyhennettyä päivää ja mies vei aamulla. Minä hain illalla.