Vuoden ikäiseksi imettäneet, miten siirtyminen tavalliseen maitoon sujunut??
Meillä nyt 10kk tyttö ja hän ei juo muuta maitoa, tuttelia joi vielä muutamia kuukausia sitten. Sairastui vatsatautiin ja sen jälkeen ei ole kelvannut.
Eli imetän edelleen ja mukista kelpaa vesi. Mietin tässä, että lopetan imetyksen kyllä tuossa 1v tienoilla, mutta miten siirtyminen tavalliseen maitoon mahtaa sujua.
Hapanmaitotuotteisiin ei ainakaan ole reagoinut mitenkään. Mutta saako sitten riittävästi maitoa? Pullosta en ala sitten enää edes tarjoamaan vaan suoraan mukista.
Kommentit (4)
juonut korviketta. Ruolla olen alkanut tarjoamaan mukista vettä, kun aloitti kiinteät (6kk).
Vuoden ikäisestä olen tarjonnut maitoa. Ei tykännyt aluksi. Mutta maistettiin joka kerta. Ruokailun jälkeen sitten imetys.
Pikkuhiljaa oppi tykkämään maidosta. Varmaan 1-22 meni, että oikeasti joi sitä jonkun verran.
en enää väkisin tuputa...kyllähän tässä on jo imetetty ihan tarpeeksi. =D
Mutta täytyneen varautua sinnikkyyteen. Oletko antanut ihan tavallisia lasten jugurtteja vai esim. Bulgarian? Kun meillä ei nuo oikein tee kauppaa edes hedelmäsoseen kanssa.
Taidanpa koittaa myös tuota raejuustoa.
ja siihen sekoiten hedelmäsosetta. Mutta nyt olen kyllä antanut ihan tavallisiakin jogurtteja, vaikka niissä onkin sokeria. (Ja erityisesti täällä palstalla sokerillisia jogurtteja lapsilleen antavat äidit tuomitaan usein jyrkästi :P)
Ja tuo raejuusto oli meillä ainakin tosi herkku :) Ja on itseasiassa edelleenkin.
-2-
Olin myös ajatellut, että imetän n. 1v. asti. Sinä päivänä, kun tyttö tuli 11kk, ei enää suostunut ottamaan tissiä. Lopetin sitten siihen. :)
10kk alkaen olin alkanut antaa jogurttia ja raejuustoa, maistuivat hyvin eivätkä aiheuttaneet mitään. 11kk aloin sitten tehdä puuron tavalliseen maitoon, siitäkään ei tullut mitään oireita. Aloin sitten antaa tavallista maitoa mukista, kun en viitsinyt enää kuukaudeksi korvikkeeseen siirtyä. Aluksi se ei oikein kelvannut, mutta tarjosin sitä kuitenkin joka aterialla. Oliskohan siihen sitten vajaa kuukausi mennyt, niin joi jo tosi hyvin maitoa itse mukista. Koskaan ei ole mitään oireita siitä tulluy.
Ja meillä siis ei ole tyttö saanut koskaan korviketta.