Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi herätän ympärilläni kateutta?!

Vierailija
19.07.2011 |

niin se vain on: naiset ympärilläni kadehtivat minua mutta en voi millään ymmärtää, miksi! elämässäni ei ole sinänsä mitään ihmeellistä, päin vastoin. ainoa mitä voisi kadehtia on se, että olemme mieheni kanssa onnellisia!

olen varmaan ainoa joka ei säännöllisesti valita miehen käytöksestä. vaikka olisinkin tyytymätön, en ikimaailmassa kertoisi sitä tuttavilleni! ehkä kerron parhaalle ystävälleni, mutta ehdottomasti en tuttaville! tämä tuntuu aiheuttavan närää.

voiko tämä olla syy kateuteen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateudessahan on aina kyse siitä, että jollakulla toisella on jotain sellaista, mitä itseltä jostain syystä puuttuu.

Minulle on aina oltu kateellisia, minulta meni kauan ymmärtää se. En ole koskaan ollut erityisen kaunis tai suosittu. Sen sijaan olen täysin sekopää, en tee muuta kuin sotken asioitani. Mutta olen myös edennyt urallani ja tehnyt asioita, joista monet vain unelmoivat salaa, koska en ole pelännyt mitään vastoinkäymisiä, joita on aina ollut paljon. Mikään ei ole tullut niin helpolla kuin ulkopuolelle näyttää.

Suurin osa ihmisistä on niin pelokkaita, etteivät he uskalla elää niinkuin itse haluaisivat. Ihmiset pelkäävät sitä, että eivät selviä. Siksi he kadehtivat niitä, jotka näyttävät selviytyvän. Tai kuten minun tapauksessani he kadehtivat sekopäisyyttänikin, koska ulospäin se näyttää rohkeudelta, vaikka kyseessä on tosiasiassa minulle suurta tuskaa aiheuttava mielenterveysongelma.

Sinun tapauksessasi kateutta voi aiheuttaa pelkästään jo sekin, että et puhu miehestäsi pahaa. Muut ehkä kokevat huonoa omaatuntoa siitä, että itse tekevät niin, ehkä he kokevat olevansa heikompia kuin sinä. Tai sitten otaksuvat, että olet niin täydellinen nainen että olet ansainnut maailman täydellisimmän miehen toisin kuin he.

Olen todennut, että paras tapa hoitaa tilanne on kannustaa niitä muita ihmisiä rohkeuteen. Ja ehkä sinun tapauksessasi osoittaa heille se, että arvostat heitä siitä huolimatta, että he valittavat asioistaan, vaikka itse et tekisi niin.

Jos tahdot, voit koittaa rohkaista heitä irrottautumaan siitä, minkä vangiksi he ovat itsensä asettaneet. Se on eri ihmisillä eri juttu. Joku voi olla miehen kontrollissa, joku pelkää äidin mielipiteitä, joku kaikkien ulkopuolisten ajatuksia, joku luulee olevansa ruma tai kyvytön, joku ei pääse koskaan kotoa mihinkään lasten takia (mikä on kylläkin aina järjestettävissä jos niin tahtoo ja myös lasten kanssa voi mennä paikkoihin ja tehdä asioita, mikä tuntuu suomalaisille usein olevan täysin vieras ajatus ja siten suuri katkeruuden aihe)...

Elämä ei ole niin totista ja vakavaa. Kaiken sen takana, mitä ihmisestä näkyy ulospäin, piilee aina jotain aivan muuta. Sen kun huomaa ja osaa tuoda itsestäänkin esiin, kateus vähenee. Avoimuus kannattaa aina, aivan hyvin voi tuttavillekin sanoa, että ei elämä aina niin ruusuista ole/ollut, tarvitsematta paljastaa liikaa henkilökohtaisia asioita. Se luo yhteyttä muihin ja auttaa muita ymmärtämään.

Ei siinäkään mitään pahaa ole, jos tahtoo pitää tuttavat etäällä, mutta täytyy hyväksyä se, että silloin he myös pysyvät etäällä ja muodostavat omia käsityksiään asioista, jotka eivät useinkaan vastaa todellisuutta.

Vierailija
2/8 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat, mikset ole kysynyt syytä?

Jos eivät ole, niin olisiko mahdollista että tulkitset toisten epäystävällisen käytöksen sinua kohtaan kateudeksi, vaikka se johtuisikin ihan vaan noitten ihmisten omista ongelmista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa voi aiheuttaa kateutta. Parisuhteen onnellisuus kun on katoava ilmiö tässä itsekkyyttä korostavassa maailmassa.

Minä valitan miehestäni ja joskus jopa puolitutuille. Olen silti onnellinen. Tiedän pari ihmistä, jotka eivät koskaan "valita" puolisostaan ja täytyy sanoa, että molemmat ovat kilttejä, melkeinpä jopa alistuvia suhteessa mieheensä.

Vierailija
4/8 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät kadehdi rahaa: sitä jotenkin ihaillaan ja sen luullaan tarttuvan samoin kuin köyhyyden.

Mitä ihmiset kadehtivat:

-hyvä vartalo

-naiset kadehtiavt nuorempia kauniita naisia

-sitä kadehditaan että joku uskaltaa olla erilainen tai tehdä mitä haluaa

- sitä kadehditaan että joku on kotona

-sitä kadehditaan että joku näyttää onnelliselta, vaikka hymyilisi vain vaikka sisällä on rikki

Suomessa pitää näyttää vittunntunutta naamaa ja valittaaa, ja olla tavis, juoruava paskakasa, niin kavereita riittä.

Vierailija
5/8 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat, mikset ole kysynyt syytä? Jos eivät ole, niin olisiko mahdollista että tulkitset toisten epäystävällisen käytöksen sinua kohtaan kateudeksi, vaikka se johtuisikin ihan vaan noitten ihmisten omista ongelmista?

käyn säännöllisesti kuntoilemassa koska mieheni antaa minun ilomielin pitää huolta itsestäni. tästä asiasta eräät naistuttavani ovat selvästi jutelleet keskenään, koska puheenaihe siirtyy ennen pitkää siihen, miten helppoa elämäni on kun "saan" käydä omissa harrastuksissa. muutaman tuttavan miehet käyvät töissä, sen jälkeen lähtevät harrastamaan ja tulevat kotiin sitten kun joutavat. nainen joko ottaa lapset harrastukseen mukaan tai jää kotiin. niin, ja mies tietenkin ajaa autolla ja nainen kuskaa lapset julkisilla harrastukseensa.

Vierailija
6/8 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedät siis miksi ovat kateellisia? Miksi sitten täällä kyselet?

Jos ovat, mikset ole kysynyt syytä? Jos eivät ole, niin olisiko mahdollista että tulkitset toisten epäystävällisen käytöksen sinua kohtaan kateudeksi, vaikka se johtuisikin ihan vaan noitten ihmisten omista ongelmista?

käyn säännöllisesti kuntoilemassa koska mieheni antaa minun ilomielin pitää huolta itsestäni. tästä asiasta eräät naistuttavani ovat selvästi jutelleet keskenään, koska puheenaihe siirtyy ennen pitkää siihen, miten helppoa elämäni on kun "saan" käydä omissa harrastuksissa. muutaman tuttavan miehet käyvät töissä, sen jälkeen lähtevät harrastamaan ja tulevat kotiin sitten kun joutavat. nainen joko ottaa lapset harrastukseen mukaan tai jää kotiin. niin, ja mies tietenkin ajaa autolla ja nainen kuskaa lapset julkisilla harrastukseensa.

Vierailija
7/8 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastasin kysymykseen, miten mielestäni kateus ilmenee. ja kysyinkin alkuperäisessä viestissäni, voiko parisuhde olla kateuden aihe ja joku vastasikin siihen.

käymme keskustelua, enkä yritä vakuutella itselleni mitään. haluaisin kuulla mielelläni pointteja siihen, miksi saattaisin herätää kateutta ympärilläni. asia häiritsee minun melko paljon ja se on alkanut rajoittaa sosiaalisia suhteitani! en enää esim. uskalla kertoa itsestäni tai yksityiselämästäni asioita. tähän tunteeseen kaipaan siis hieman apua.

Vierailija
8/8 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät kadehdi rahaa: sitä jotenkin ihaillaan ja sen luullaan tarttuvan samoin kuin köyhyyden.

Mitä ihmiset kadehtivat:

-hyvä vartalo

-naiset kadehtiavt nuorempia kauniita naisia

-sitä kadehditaan että joku uskaltaa olla erilainen tai tehdä mitä haluaa

- sitä kadehditaan että joku on kotona

-sitä kadehditaan että joku näyttää onnelliselta, vaikka hymyilisi vain vaikka sisällä on rikki

Suomessa pitää näyttää vittunntunutta naamaa ja valittaaa, ja olla tavis, juoruava paskakasa, niin kavereita riittä.

Mutta eikö tuossa näy selvä epärehellisyys ja ristiriitaisuus? Pitäisi keksimällä keksiä valittamista ja vieläpä juoruilla. Eihän tuollainen kuulosta ollenkaan hyvältä ja reilulta ei itseä eikä muita kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän