Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää kysyäkin..

Vierailija
19.07.2011 |

Mutta onko kellään kokemusta koiran ottamisesta allergiaperheeseen? Siis varmasti on ainakin huonolla menestyksellä.. Tilanne on se, että mies on allerginen koirille ja poikakin ehkä joillekin roduille. Coton koira on ollut pariin otteeseen kylässä, eikä siitä tullut kummalekaan oireita. Joo, joo voitte lyödä aloituksen ruksista kiinni jo tässä vaiheessa. Asiaa on mietitty kohta 2 vuotta ja halu ottaa koira sen kuin kasvaa. Lapset kasvaa ja voi ottaa jonkin verran jo hoitovastuuta, lenkkeilyä tulisi koiralle (sitten kun ikä sen sallii) ainakin 6 km päivässä. Kerrostalossa asutaan, mutta ulkoilumaastot loistavat ja kaoirapuisto vieressä.. Koiran ei tarvitsisi olla yksin kuin max. 5 tuntia päivässä. Antakaa toiveita tai edes niitä pyyhkeitä! En minä tiedä, miksi tämän kirjoitin ehkä haluan vastaavanlaisia kokemuksia tai jotain.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on cotton, ovat olleet erittäin allergisia, mutta sen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Se on ollut heillä nyt jo vuosia. Eli kyllä se on mahdollista!

Vierailija
2/15 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lemmikille voi siedättyä, annetaanhan sitä siedätyshoitoa muutenkin allergioissa.

Itselläni ei ole kotona karvaisia eläimiä, mutta olen päivittäin tekemisissä koiran kanssa, enkä allergiastani huolimatta saa siitä juurikaan oireita. Ainoastaan, jos koira nuolee ihoani enkä pese kuolaa pois, tunnen kutinaa ja kihelmöintiä.

Itselläni ratkaisevaa on se, että koirataloudessa on siistiä ja imuroidaan säännöllisesti, koira on pienehkö ja karkeakarvainen (sileäkarvaiset allergisoivat minua jostain syystä enemmän), ja että tapaan koiraa usein.

Muista koirista saan siis pääsääntöisesti joitain oireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itku tulee oikeasti.. Haluaisimme niin kovasti oman koiran, jonka kanssa elää.

ap

Vierailija
4/15 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni ihminen kuvittelee että karvat on syy allergiaan..mut todellisuus on se että koiran ihosta lähtevä hilse on syyllinen joka irtoaa karvojen mukana..esim kiinan harjakoira (karvaton rotu) on yhtä allergisoiva kuin muutkin koirat..on ehkä totta että tämä coton rotu erittää hilsettään vähemmän mutta jos on allerginen kannattaa olla varovainen..kyllähän voi just siedätyshoito auttaa mut jos on astmaa niin sitten ei

Vierailija
5/15 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ex-mies on allerginen kissoille, ja silti pitää kissoja, tällä hetkellä niitä on 2 kpl, parhaimmillaan oli 7, kun yksi kissa sai pentuja.

Mies aikoinaan sai minun äitini luona kissoista allergiakohtauksia silloin tällöin. Silti ei halunnut luopua meidän kisuista. Jostain syystä omat kissat eivät aiheuttaneet niin voimakkaita reaktioita, en tiedä miksi. Ehkä jonkunlaista siedätyshoitoa...?

Teillä on vähän erilainen tilanne, kun kyseessä on myös lapsen terveys. Mun mielestä jos lapsella epäillään allergiaa, niin ei ehkä ole kovin viisasta ottaa koiraa. Selvittäkää tuo lapsen allergia ensin, ettei sitten tarvitse luopua lemmikistä, kun kaikki ovat siihen kiintyneet.

Meillä on 3v lapsella astmaa ja allergiaa, joten ei tulisi mieleenkään ottaa omaa eläintä moneen vuoteen. Joskus isompana voisi kokeilla siedätystä ehkä..

Eli mun mielestä aikuisen trveydellä voi aikuinen itse leikkiä, mutta jos lapsen terveys on kyseessä, niin suosittelisin miettimään vielä. Varsinkin jos lapsi on vielä suht. nuori.

Vierailija
6/15 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni ihminen kuvittelee että karvat on syy allergiaan..mut todellisuus on se että koiran ihosta lähtevä hilse on syyllinen joka irtoaa karvojen mukana..esim kiinan harjakoira (karvaton rotu) on yhtä allergisoiva kuin muutkin koirat..on ehkä totta että tämä coton rotu erittää hilsettään vähemmän mutta jos on allerginen kannattaa olla varovainen..kyllähän voi just siedätyshoito auttaa mut jos on astmaa niin sitten ei

Monta kertaa olemme jutelleet, miten emme anna tulla sänkyyn, nuolla kasvoja tai muutakaan. Siivoamiset on mietitty ja sekin, että kun koira on pentu ja vahinkoja tulee sisälle, että miten se mahdollisesti vaikuttaisi ja kuinka jaksaisimme sen ajan. Kiitos kun vastasit ja odotan lisää vastauksia!

ap

Vierailija
7/15 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ex-mies on allerginen kissoille, ja silti pitää kissoja, tällä hetkellä niitä on 2 kpl, parhaimmillaan oli 7, kun yksi kissa sai pentuja.

Mies aikoinaan sai minun äitini luona kissoista allergiakohtauksia silloin tällöin. Silti ei halunnut luopua meidän kisuista. Jostain syystä omat kissat eivät aiheuttaneet niin voimakkaita reaktioita, en tiedä miksi. Ehkä jonkunlaista siedätyshoitoa...?

Teillä on vähän erilainen tilanne, kun kyseessä on myös lapsen terveys. Mun mielestä jos lapsella epäillään allergiaa, niin ei ehkä ole kovin viisasta ottaa koiraa. Selvittäkää tuo lapsen allergia ensin, ettei sitten tarvitse luopua lemmikistä, kun kaikki ovat siihen kiintyneet.

Meillä on 3v lapsella astmaa ja allergiaa, joten ei tulisi mieleenkään ottaa omaa eläintä moneen vuoteen. Joskus isompana voisi kokeilla siedätystä ehkä..

Eli mun mielestä aikuisen trveydellä voi aikuinen itse leikkiä, mutta jos lapsen terveys on kyseessä, niin suosittelisin miettimään vielä. Varsinkin jos lapsi on vielä suht. nuori.

Kun poika oli pieni vältimme paikkoja missä on eläimiä, mutta pikkuhiljaa höllensimme. Nykyään kehoitamme silittämään kaikenmaailman elukoita, että näemme tuleeko mitään oireita ja ei tule! Ihan käsittämätöntä, mutta paikoissa joissa poika käy ei ole mitään väliä, onko eläimiä vai ei. Tämä on meitä ehkä rohkaissutkin oman lemmikin ottamiseen.

Vierailija
8/15 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
9/15 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johan ne allergiasuosituksetkin on muuttuneet, ettei mitään eläimiä saisi ottaa.

Meillä kaksi allergista lasta, kohtuulliset siitepölyallergiat. Nyt meillä on 2 lemmikkiä. Kissasta toinen lapsi yski 1 yön ja toisella turposi kerran silmät, eikä sen jälkeen mitään. Samalla myös siitepölyoireet ovat kadonneet lähes kokonaan molemmilta.

Vierailija
10/15 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johan ne allergiasuosituksetkin on muuttuneet, ettei mitään eläimiä saisi ottaa.

Meillä kaksi allergista lasta, kohtuulliset siitepölyallergiat. Nyt meillä on 2 lemmikkiä. Kissasta toinen lapsi yski 1 yön ja toisella turposi kerran silmät, eikä sen jälkeen mitään. Samalla myös siitepölyoireet ovat kadonneet lähes kokonaan molemmilta.

Siis, että monet muut allergiaoireet ovat kadonneet lemmikin ottamisen myötä =)

ap

Vierailija
11/15 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Mun kaveri on allerginen koirille, ja otti silti villakoiran. Ei ole ollut allergiaoireita. Villakoirat kuulemma myös vähä allergisoivia, johtuu varmaan siitä että niitä pestään usein ja karva on tiheää. Myös itse olen (tosin lievästi) koirile allerginen ja meillä on kaksi ihan tavallista (parson ja lapinkoira) koiraa. Saisitteko jostain lainaan vaik viikoks esim kaverin koiran? sais vähän osviittaa oireista, Ja sekin on totta että siihen siedättyy. Mutta jos lapsen oireet on pahat niin eihän se mielekästä ole. Mun mielestä ei ole täysin poissuljettu unelma. Miettikää tarkasti rotu, niissä on allergisille eroja. Miettikää tota villakoiraa kanssa.

Vierailija
12/15 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Mun kaveri on allerginen koirille, ja otti silti villakoiran. Ei ole ollut allergiaoireita. Villakoirat kuulemma myös vähä allergisoivia, johtuu varmaan siitä että niitä pestään usein ja karva on tiheää. Myös itse olen (tosin lievästi) koirile allerginen ja meillä on kaksi ihan tavallista (parson ja lapinkoira) koiraa. Saisitteko jostain lainaan vaik viikoks esim kaverin koiran? sais vähän osviittaa oireista, Ja sekin on totta että siihen siedättyy. Mutta jos lapsen oireet on pahat niin eihän se mielekästä ole. Mun mielestä ei ole täysin poissuljettu unelma. Miettikää tarkasti rotu, niissä on allergisille eroja. Miettikää tota villakoiraa kanssa.

Olisikohan kellään antaa jotain linkkivinkkiä, mistä voisi heittäytyä ehdokkaaksi koiran hoitajaksi? =)

Vierailija
13/15 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kyselee..

Vierailija
14/15 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

netistä jonkun toivotun rodun kasvattajan, ja soittaisin sille josko se lainais yhtä koiraa vaikka viikoks.

Kandee kyl varmaan vähän valottaa taustaa siinä puhelun aikana..

Vierailija
15/15 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista rotua jonka piti allergisoida mahdollisimman vähän. vähän aikaa meni hyvin mutta oli pakko luopua kun alkoi tulla niin pahoja oireita itselleen ja myös lapsille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi