tililla rahaa 30 ja rahaa tulee vasta 26 pvä
Kommentit (24)
lapsella sairaus ja 2-3 kertaa pitää käyttää lääkärissä johon menee 27-90 e rahaa ja + matkat,,,
en omista autoa joten kuljen linja-autolla.
aloitettiin uusi lääke mikä maksee reilu 600e pakkaus minkä onneks sossu makso.
itkettää vähän tää tilanne nyt.. mut joo jos olisin ollut järkevänpi ni ei ois tömmöstä käynyt.
mutta kun on vain tämä palsta, täältä ei pääse auttamaan, antaisin rahaa muutaman kympin ihan tässä paikassa, mutta kun tämä kirjoittaminen on niin julkista. En halua koskaan että lapsi kärsii, kun ei ole rahaa, minulla on varmaan itselläni paljon karsittavaa, että voisin toista hädässä auttaa, voimia sinulle!
kuinka peiliin katsoo, elämä vie, ei sille mitään voi, itsekkin olin joskus ihan ilman rahaa, tosin ei silloin perhettä, oli kurjaa, ei mihinkään ylimääräiseen ollut, eikä pakolliseenkaan menoon. Tiedän sinun tilanteesi, voin ihan kuvitella.
Kananmunia pari pakettia (proteiinilähteeksi hyvä jos on pärjättävä ilman lihaa viikko), vehnäjauhoja pari pussillista (voit leipoa itse sämpylöitä, kaurahiutaleita useampia paketteja, perunoita, (perunasipulisuikaleita myös?) ja porkkanoita kenties, hienoa sokeria tarvitset myös jos leivot jotain makeaakin ja mukava laittaa puuron päälle edes sitä jollei ole maitoa.
Teillä on reilu pari euroa rahaa käyttöön per päivä, joten harkitse onko maitoon juuri tällä hetkellä mahdollisuuksia.
Kun saat rahaa, niin ihan ensiksi tai mieluummin jo etukäteen: tee budjetti oikein paperille kynällä laskien, ettei taas lopu rahat ja ruoka ennen aikojaan ensi kuussa. Sitten kun menet kauppaan, niin ensimmäisenä ostoksena varsinkin lapsen ravitsemusta ajatellen ostat maitoa, lihaa, kasviksia ja hedelmiä, joista nyt olette tulevan viikon hyvin pitkälti ilman.
Tuki myös turhat menot ja lopeta lehdet, myy kirppiksellä turhat ja suunnittele hyvin isot pakolliset hankinnat etukäteen. Älä osta mitään mitä et ole etukäteen suunnitellut ja budjetoinut.
joka kuukausi jos saat jatkossa edes 5 euroa säästöön, niin vuoden päästä sinulla on edes 60€ vararahasto, mieluusti tietysti vielä enemmän jos vain on mahdollista laittaa talteen.