Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettajan kanssa jatkaneet

Vierailija
18.07.2011 |

Mieheni on pettanyt minua ja nyt mietin kannattaako jatkaa. Olen lukenut paljon aiheesta ja monessa sanotaan jos kaydaan terapiassa ja kunnolla kaydaan lapi sivusuhteeseen johtaneet syyt on mahdollista saada parempi ja rehellisempi suhde. Onkohan oikeasti nain? Olisi kiva kuulla kokemuksia - onko suhde parantunut uskottomuuden jalkeen?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vielä muutama vuosi sitten mies, jota ei kiinnostanut mikään perheen yhteinen tekeminen, ei minun tunteeni tai mielipiteeni ja joka petti minua kaiken kanssa, mikä liikkui.

Jostain kumman syystä mies ei kuitenkaan halunnut menettää minua ja alkoi tehdä töitä itsensä kanssa ja suhteemme eteen. Nyt on tilanne aivan erilanen. Perheessämme ja parisuhteessamme on kaikki hyvin, mutta eivät asiat vaan ole niin yksinkertaisia. Minua on loukatta niin syvästi, etten varmaan koskaan tule täysin luottamaan mieheeni. Tuntuu epäreilulta, että ihminen tekee kaikkensa korjatakseen virheensä ja on kaikin tavoin mahtava aviomies, mutta menneisyys ei vaan jätä rauhaan. Se on kai se maksu, joka törttöilystä on maksettava.

Vierailija
2/18 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain alkuvuonna tietaa mieheni suhteesta. Soitin hanen vanhemmilleen ja sanoi mieheni tarvitsevan ammattiapua. Ostin hanelle lentolipun (han on kotoisin Pohjois-Amerikasta) ja han lahti. Siella on kaynyt terapiassa. On katuvainen ja haluaa jatkaa. Ei ole kuulema ollut yhteydessa toisen naisen kanssa. Han tulee syksylla takaisin. Itse olen kaynyt koko kevaan terapiassa mutta en tieda mita tehda. Tunteita miesta kohtaan on ja meilla on lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varsinaisesti liity ap:hen, koska ei tiedä miksi hänen miehensä petti, mutta jos syynä olisi yksinkertaisesti vaihtelunhalu niin miten sellainen korjattaisiin terapiassa?

Vierailija
4/18 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että suhde ainakaan paranee uskottomuuden jälkeen vaikka sitä kuinka terapoisi. Onko teillä lapsia? Jos on, niin silloin kannattaa yrittää mutta jos olette vain kaksin niin eroaminen on helppoa. Minäkin haluaisin kuulla muilta, onko terapia auttanut sillä minuakin on mies pettänyt 2 kertaa ja tällä hetkellä rehellisesti sanottuna vain lapset (ja myös raha) pitävät meitä yhdessä. Mies vain ei terapiaan halua "kuuntelemaan akkojen jaarituksia". Meillä edellisestä syrjähypystä on aikaa puoli vuotta ja silti edelleen lähes päivittäin mietin millaista elämäni olisi vain lasten kanssa, ilmanm miestäni. Olisin lähtenyt jo kauan sitten jos lapsia olisi.

Vierailija
5/18 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioliitto säilyisi ehjänä! Antakaa anteeksi!

Ei ole niin suurta rikettä ettet pystyisi antamaan anteeksi jos tahdot. Se on halun asia. Päätä haluta antaa anteeksi ja unohda menneet.

Yhdellä oli mies muuttunut kokonaan mutta vanha luonne kaihersi - hyvänen aika ! Anna anteeksi ja unohda. Mieti jos itse mokaat joskus ja joku on noin ehdoton! Pyrkikää hyvyyteen.

Vierailija
6/18 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sanoi etta han ei tuntenut itseaan tarpeelliseksi. Olemme olleet yhdessa pitkan aikaa, enka mina panostanut kovin paljoa suhteeseen. Koulu, tyo ja sitten lapsi veivat aikani. En ollut kovin kiinnostunut hanen tekemisistaan, joten hanen oli aika helppo aloittaa toinen suhde. Vikaa on siis minussakin, joten molempien on muututtava.

Vierailija
7/18 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pettäminen ole mikään "moka", kuten vaikka talon polttaminen vahingossa kun on nukahtanut sänkyyn tupakan kanssa, vaan tietoista toimintaa. Miksi mies ei pitänyt sitä virheenä ennen kuin jäi kiinni? (pätee kaikkiin pettäjiin)

Vierailija
8/18 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies kävi terapiassa selvittelemässä ajatuksiaan pettämisestä kiinni jäätyään.

miehestä on tullut isä lapsille pettämisen jälkeen. aikaisemmin aika meni vaan töihin, harrastuksiin ja vieraisiin naisiin.

myös meidän seksielämä on parantunut.

Olen antanut anteeksi noin vuoden päästä tapahtuneesta mutta luottamus ei kai koskaan kokonaan palaa. vaikka mies on nyt paljon avoimempi ja yrittää olla luottamuksen arvoinen. eikä esim tee enää matkatöitä yön yli.

jos teillä on lapsia niin kannattaa yrittää - jos mies suostuu käymään esim väestöliiton parisuhdeterapeutilla tms. yksin tai kaksin. minusta ehkä yksin olisi parempikin, koska silloin mies pystyisi puhumaan enemmän rehellisesti.

mutta jos mies ei ole valmis muuttumaan/muuttamaan asioita niin..

Vierailija
9/18 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käyty terapiassa, vaan keskenämme puhuttiin asiat selväksi. Joitakin vuosi meni todella hyvin,mutta kyllä tuo asia aika ajoin tulee taas mieleen, vaikka anteeksi annoin ja olen yrittänyt unohtaa. Mieheen en luota yhtään. Ei olisi kannattanut jatkaa yhdessä.

Vierailija
10/18 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sanoi etta han ei tuntenut itseaan tarpeelliseksi. Olemme olleet yhdessa pitkan aikaa, enka mina panostanut kovin paljoa suhteeseen. Koulu, tyo ja sitten lapsi veivat aikani. En ollut kovin kiinnostunut hanen tekemisistaan, joten hanen oli aika helppo aloittaa toinen suhde. Vikaa on siis minussakin, joten molempien on muututtava.

pettäminen on väärin. Oli sinulla aikaa parisuhteelle tai ei, niin mies ei olisi saanut pettää. jos mies ei ole tyytyväinen parisuhteeseen niin pitää yrittää puhua ja muuttaa parisuhdetta. jos se ei auta niin erota. pettäminen ei ole sinun syysi vaan miehen toimintamalli ongelmien hoitamiseen. Miehesi yrittää nyt vaan syyllistää sinua.

Vierailija
11/18 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varsinaisesti liity ap:hen, koska ei tiedä miksi hänen miehensä petti, mutta jos syynä olisi yksinkertaisesti vaihtelunhalu niin miten sellainen korjattaisiin terapiassa?

Eli parisuhteeseen sitoudutaan. jos ei pysty sitoutumaan niin kyllä ne siellä terapiassakin sanoo, että parempi sitten olla yksin.

Vierailija
12/18 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lukenut paljon aiheesta. Miksi? Vastuu tapahtuneeseen EI ole sinulla, vaan miehelläsi. Katuuko hän? Tapahtuiko se (pettäminen) yhden vai useamman kerran? Mielestäni hänen pitäisi mennä terapiaan, lukea paljon aiheesta jne, ei sinun.

Itse en pystyisi antaa anteeksi mutta olemme kaikki erilaisia. Saan jotenkin sellaisen kuvan, että haet syytä miehesi käyttäytymiseen jostain muualta kun syypä on HÄN.

Jos teillä on syviä tunteita toisiaan kohtaan mutta esim. kommunikaatioongelmia tai rahahuolia ym. terapiaan meno voi varmaan auttaa.

Toivon kaikkea hyvää sinulle ja että asiat hoituu.

Vierailija
13/18 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten minkä tahansa virheen tai väärinteon, pettämisenkin SAA antaa anteeksi, eikä kukaan saa tulla sitä tuomitsemaan.

oikee anteeksianto on kuitenki tosi vaikeeta, siihen ei riitä että jatkaa vaan suhdetta pettämisestä huolimatta, pitäs jotenkin oikeesti päästä asian läpi ja yli. me jatkettiin, mulla kesti tosi kauan että aloin yhtään luottamaan. sillon ei ollu lapsia, nyt on yks. sain tietää 2v sitten, pettämisestä oli sillon puoli vuotta. ei ollut sivusuhdetta, kännissä oli pannut jotain satunnaista ja toisen kerran opiskelukaveriaan.

ihan kauheeta oli, mutta nyt menee jo sillä saralla paremmin - siis luotan ettei petä, mutta meillä on muita ongelmia.

jos meinaa jatkaa, kannattaa oikeesti märehtiä se asia ihan loppuun asti, muuten pulpahtelee pinnalle. mua jeesas jotenki kierosti se, että en itekään ollut ihan viaton, en tosin sänkyyn asti ollu menny mutta pussaillu. asuttiin miehen kans eri kaupungeissa tuolloin.

mutta muista: PETTÄMINEN EI OLE PETETYN SYY.

Vierailija
14/18 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tiedan ettei ole minun syy mutta jotenkin tuntuu etta taytyy loytaa joku syy miehen kayttaytymiseen - siksi lukeminen. Olen kysynyt hanelta miksi han ei ollut rehellinen ja sanonut etta hanella on tunteita toista kohtaan? Han sanoi, etta pelkasi minun lahtevan. Ilmeisesti ajatteli niinkuin kaikki pettajat etta eihan puoliso saa koskaan tietaa.

Ymmarran myos etta luottamus on mennyt - se ei tunnu niin pahalta mutta miten kunnioituksen saa takaisin?

Vierailija
15/18 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajan kanssa kai. mäkin luin silloin paljon kaikkia self help- ja anteeksianto-kirjoja ja kävin jopa yksinäni terapeutilla pari kertaa, mutta mua se ei auttanut. vertaistuki kai parasta.

meillä ei kai mennyt ihan terveellä tavalla toi ylipääseminen koska mä muutuin ihan sadistiksi ja kiusasin miestäni. eräänlaista kostoa kai.

en tosiaan osaa sanoo muuta ku että miehen pitää olla jotenkin kai nöyrä jonkun aikaa, tai jotain. pikku hiljaa pääset ite siitä yli, ja asiat alkaa taas tuntumaan normaalimmilta. sit tulee päiviä jolloin pettämistä ei tarvi aatella, ja vähän myöhemmin päiviä jolloin voit aatella sitä ilman kuvotusta ja murhanhimoa tai surua.

Vierailija
16/18 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa suhteessa pettäminen tapahtuu tietysti omista syistään ja niihin pitää aina suhtautua tilanteen mukaan. Mutta jos yhtään sinun tilannetta auttaa niin itse olen kokenut pettämisen ja ollut myös pettäjänä. Olen antanut miehelleni anteeksi erehdyksensä ja olemme onnellisempia kuin koskaan. Luottamus ei tietenkään ole palannut 100%, mutta en enää pelkää hänen pettävän minua uudelleen. On osoittanut teoillaan, että katuu ja tärkeintä hänelle olemme me. Se on vaikeaa ja vie aikansa antaa anteeksi. Itselläni kesti kaksi vuotta. Mutta olen iloinen, että pääsimme asian yli, enkä lähtenyt lapsemme kanssa lätkimään loppullisesti. Itse olin ennen myös sitä mieltä että jos toista rakastaa ja haluaa olla tämän kanssa, ei petä. Mutta asiat eivät ole niin mustavalkoisia. Jos sydämmessäsi on edes pieni halu antaa anteeksi ja todella rakastat miestäsi, kannatan, että yrität antaa anteeksi mikäli miehesi osoittaa että sen ansaitsee! Tsemppiä ja voimia!

Vierailija
17/18 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kommenteista, kiva kuulla etta joillakin on suhde parantunut. Kylla musta tuntuu, etta voidaan kokeilla miten meilla menee kun mies tulee takaisin Suomeen. Pelottaa ja jannittaa ....

Vierailija
18/18 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ainakin yrittää jatkaa jos rakkautta löytyy. Minä petin n. 3 vuotta sitten. Meillä kriisi kesti pitkään ja se oli vaikeaa aikaa, mutta ei haluttu luovuttaa. Nyt yritetään vauvaa ja naimisiin ollaan menossa tulevaisuudessa. Rakastan miestäni enemmän kuin koskaan! :) Hänkin on antanut anteeksi eikä pettämisestä enää edes puhuta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän