Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeastiko 50€ (sis.piirakka-aineet) kolmesta uunipellin kokoisesta piirakasta liikaa?

Vierailija
18.07.2011 |

Tein eilen aloituksen, jossa kyselin olisko 50€ kolmesta piirakasta liikaa, joista tulee 30palaa ja ovat siis ruokaisia piirakoita eli täytettä on normaalia enemmän.

Tuo 50€ sisältää piirakoihin menevät aineet (aineisiin menee n. 37€) ja tekopalkkaa ja sähköihin ym. jää 13€.

Edellisessä ketjussa monien mielestä tuo 50€ olisi liikaa ja jos piirakkaan menee 12€ aineita niin sekin on aivan liikaa.

Yritin sinne sitten kommentoida, että teen piirakoista ruokaisia ja että ne ovat mahdollisimman lisäaineettomia ja tämä nostaa hintaa.

Luultavasti sen piirakkapohjan teen itse, vaikka edelliseen ketjuun kirjoitinkin laittavani valmistaikinan.

Tämä on aloittamani ketju

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1434439/mika_olisi_k…

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa aika köyhä piirakka, itse en edes kehtaisi tarjota vieraille:)

yleensä ne halvat aineet (varsinkin liha) maistaa siitä piirakasta. Eli jos tosiaan vieraille tekee niin ei mitään roskalihaa.

Vierailija
42/52 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä mitenkään herkullisilta vaikuta sun piirakat.

Jotain serranokinkku - oliivi - tomaatti -rucola -tyyppistä mieluummin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaisi 50e noista...

En myöskään ole KOSKAAN pyytänyt mitään palkkaa itselleni. Kuulostaa oudolta pyytää rahaa muuhun kuin tarpeisiin. Olen mm. tehnyt ystäväni lapsen ristiäisiin 50 bebe-leivosta ja n. 100 tuulihattua enkä todellakaan ottanut tekopalkkiota, vaikka olivatkin työläitä tehdä, toisin kuin piirakka!! Kävin silloin ystäväni kanssa kaupassa ja hän maksoi tarveaineet. Muutenkin, sehän on laitonta ottaa rahaa työstä, mikäli siitä ei maksa veroja, TYEL maksuja, työttömyysmaksuja, vakuutuksia yms.

-Asteriina

Sinähän olet melkein Jeesus! Ja sitä paitsi vaivanpalkka on hieman eri asia, kuin palkka työstä. Ja kyseessä 13e. Kyllä nauraisivat verotoimistossa ittensä hengiltä, jos sinne rupeaisi tuollaista summaa ilmoittamaan...

Vierailija
44/52 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin voisit pyytää, ainakin jotakin 20 - 25 eur / pellillinen.

Vertailun vuoksi voitte mistä tahansa leipomosta kysyä hintoja.

Vierailija
45/52 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein erään tutun tuttuni juhliin 4piirakkaa, hän sanoi maksavansa aineet, tosin hän myös vaati päästä kauppaan ja maksaa itse ostokset ja tuo sopi minulle hyvin niin ei tarvinnut hälle toimittaa kuitteja aineista ja näki sitten vielä itse mitä ostettiin. Kauppaan meni muistaakseni 50€ ja tuon lisäksi sain vaivanpalkkaa, sähkökuluihin ym. 60€. Odotin jotain 20-30€ saavani vaivan palkkaa.

Ja minun tekemäni piirakat olivat pienempiä kuin ap:n!

Vierailija
46/52 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi taivas taas av-mammojen logiikkaa..:)

Jospa nyt jokanen vinkuja kävis ite kaupas ja hakis ne raaka-aineet piirakoihin ja väkertäs ne..ni menis jakeluun et ap. 50e/3 piirakkaa ei todellakaan ole paljon..

Ja jos ny aletaan nillittämään, ni ihan vaihtoehtosesti kattokaa leipomoiden jne. hinnastoja..

Vissiin se tarkottaa, et ku av-mamma ei maksa tiettyä hintaa ja ei syö tiettyä täytettä ni ei kukaan muukaan voi..

Vierailija
47/52 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta ei edes kannata keskustella. Kannattaa sanoa summa etukäteen, jotkut ihmiset ovat äärettömän pihejä.

Vierailija
48/52 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan ole liikaa! Täällä nyt vaan muutama sossuelätti kitisee jokaisesta hinnasta ihan tavan vuoksi. Ovat niin tottuneita käyttämään muita ihmisiä törkeästi hyväksi.

Vierailija
49/52 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain serranokinkku - oliivi - tomaatti -rucola -tyyppistä mieluummin.

Vierailija
50/52 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeen kalliiksi kyllä tulee täytteet?

Lisäaineetonta, lisäaineetonta, ok, mutta niin on kaikki normaalit ruoka-ainekset, lihat, kasvikset.

Ja ruokaisaa pitää olla, tottakai, mutta ei se tarkoita että aineksia on ylenmäärin, on vaan hankala syödäkin.

Eli en ymmärrä ollenkaan, miten saat käytettyä aineksiin noi paljon rahaa?

Nimimerkillä "juuri suolaisia piirakoita ylioppilasjuhiin valmistanut".

Vierailija
51/52 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeen kalliiksi kyllä tulee täytteet?

Lisäaineetonta, lisäaineetonta, ok, mutta niin on kaikki normaalit ruoka-ainekset, lihat, kasvikset.

Ja ruokaisaa pitää olla, tottakai, mutta ei se tarkoita että aineksia on ylenmäärin, on vaan hankala syödäkin.

Eli en ymmärrä ollenkaan, miten saat käytettyä aineksiin noi paljon rahaa?

Nimimerkillä "juuri suolaisia piirakoita ylioppilasjuhiin valmistanut".

Sun ylppärijuhlissa oli varmaan sitä 400g halvinta kanaa pellillä -piirakkaa;)

Vierailija
52/52 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo piirakat ovat varsin edullisia. Voisin hyvin pyytää 20e/ piirakka, ja olisivat silti edulisia! Mitä täytteisiin jne tulee, niin kun selkeästi on tilaajan toiveiden mukaisia, ei niihin todellakaan tarvitse puuttua! Ja tilaaja varmasti tietää ettei noita tarvikkeita saa halvimmalla mahdollisella.