Oikeastiko 50€ (sis.piirakka-aineet) kolmesta uunipellin kokoisesta piirakasta liikaa?
Tein eilen aloituksen, jossa kyselin olisko 50€ kolmesta piirakasta liikaa, joista tulee 30palaa ja ovat siis ruokaisia piirakoita eli täytettä on normaalia enemmän.
Tuo 50€ sisältää piirakoihin menevät aineet (aineisiin menee n. 37€) ja tekopalkkaa ja sähköihin ym. jää 13€.
Edellisessä ketjussa monien mielestä tuo 50€ olisi liikaa ja jos piirakkaan menee 12€ aineita niin sekin on aivan liikaa.
Yritin sinne sitten kommentoida, että teen piirakoista ruokaisia ja että ne ovat mahdollisimman lisäaineettomia ja tämä nostaa hintaa.
Luultavasti sen piirakkapohjan teen itse, vaikka edelliseen ketjuun kirjoitinkin laittavani valmistaikinan.
Tämä on aloittamani ketju
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1434439/mika_olisi_k…
Kommentit (52)
Johan ap kertoi että leipoo mahdollisimman lisäaineetonta, luomu maksaa enemmän. Itse tehtynä taikina tolle määrälle: 3€ jauhot (luomu), voi 5€ (luomua ja sitähän pitää olla tohon määrään 2 pakettia), munat 2€. Nämä ihan vaan siihen taikinaan. Broiskua ei kyllä mistään saa 2,8€ hintaan. Paitsi ehkä koipireistä, jossa lisäaineita sikana. Maustamaton broiskufile maksaa 4€ halvimmillaan, luomumpi pekoni muistaakseni 2,5€, ananas varmaankin tässä tapauksessa tuoreena halvimmillaan 1,5€, raejuusto 1,5€, luomumaito 1,5€ (oikeesti saako jostain 0,3€lla maitoa- tavallistakaan??), juustoraaste (sitähän tulee varmaankin kaikkiin juustoihin maksanee ehkä 6€. Itse sain aineksiin n 30€ menemään. Tosin ap:llahan oli täytteenä vielä vaikka ja mitä muutakin. Mitä tulee siihen että kannattaako näitä kaikkia yhdistää, olen samaa mieltä. Ei ruokaisan tarvitse olla ihan näin sekava. Raejuustoa en ikinä laittaisi piiraisiin itse, ei ole mitenkään nätin näköistä ainakaan. Käyttäisin myös enemmän kasviksia joukossa. - ei ap
Miksi pitää kaikki mahdollinen änkeä samaan piirasseen, kai siitä tulee hintaa. Miksi kinkku ja pekoni samaan? Tai broileri ja pekoni? Siis esim. yhdistelmä broileri pekoni ananas raejuusto. Eikö noista nyt voi puolet jättää pois, ihan tarpeeksi ruokaisa tulee silti! Eikä suhteeettoman kallis! Silti ainekset olisi ehkä tyyliin taikina itse tehtynä 50c, broileri 2,80, pekoni 1,70 (osta halvinta), ananas 0,50, raejuusto 1,-, maitoa 0,30, munia 0,45´, juustoraaste 1-1,50. Kyllä tuo sähkönkin kanssa jää selkeästi alle 10 eur. En tiedä miten kalliita aineksia ostat, noilla hinnoilla saa suunnilleen meidän Prismasta kun ostaa edullisimmat. Ja kinkku pekoni raejuusto maustekurkku. Jätä pekoni pois, ja miksi raejuustoa tarttee jos kuitenkin siihen tulee munamaito ja juustoraastetta! Mulle kun tarjottaisiin tollasia sotkupiiraita joihin kaavittu kaikkea mahdollista, niin oksettaisi. Oletko kuullut että less is more? Kyllä on tarpeeksi ruokaisa vaikka siitä ei löydykään kaikki maailman ruoka-aineet samasta.
ja joitten hintoja muistelin. Siis jauhot X-tra merkkiää, raejuusto myös, muna halvimpia, broileria vain 400g /pellillinen ja jotain halvinta marinoitua suikaletta, ananas yksi tölkki, ...
En ajatellut tossa kohtaa että ne ois pitänyt olla jotain luomua. Eli kai sitä sitten menee rahaa enemmän.
Mutta silti karsisin täytteissä siitä että noissa on kyllä tuplasti liikaa erilaisia!
syönyt meillä ja niissä oli juuri nuo täytteet ja hän sanoi haluavansa samanlaiset, joten en kyllä aio niitä muuttaa, koska eivät enää ole samoja sillon. Ja aiemminkin taisin kirjottaa niin tämä piirakoiden pyytäjä tietää mitä piirakoissa on.
Ja yhä edelleenkään en osta sitä edullisinta vaan sitä mikä on lisäaineettomin, koska mm. siksi tämä tuttu pyysi piirakat minulta, kun tietää, että meillä vältellään lisäaineita kuten heilläkin.
Ja vielä selvennykseksi esim. maustekurkkukuutiot eivät ole niitä kaupan valmiita vaan itse tehtyjä.
ap
Miksi pitää kaikki mahdollinen änkeä samaan piirasseen, kai siitä tulee hintaa.
Miksi kinkku ja pekoni samaan?
Tai broileri ja pekoni?Siis esim. yhdistelmä broileri pekoni ananas raejuusto. Eikö noista nyt voi puolet jättää pois, ihan tarpeeksi ruokaisa tulee silti! Eikä suhteeettoman kallis!
Silti ainekset olisi ehkä tyyliin taikina itse tehtynä 50c, broileri 2,80, pekoni 1,70 (osta halvinta), ananas 0,50, raejuusto 1,-, maitoa 0,30, munia 0,45´, juustoraaste 1-1,50.
Kyllä tuo sähkönkin kanssa jää selkeästi alle 10 eur. En tiedä miten kalliita aineksia ostat, noilla hinnoilla saa suunnilleen meidän Prismasta kun ostaa edullisimmat.Ja kinkku pekoni raejuusto maustekurkku. Jätä pekoni pois, ja miksi raejuustoa tarttee jos kuitenkin siihen tulee munamaito ja juustoraastetta!
Mulle kun tarjottaisiin tollasia sotkupiiraita joihin kaavittu kaikkea mahdollista, niin oksettaisi.
Oletko kuullut että less is more?
Kyllä on tarpeeksi ruokaisa vaikka siitä ei löydykään kaikki maailman ruoka-aineet samasta.
fetapinaattipiirakkaa. Ostaja ei kitissyt yhtään.
niin en todellakaan ala ostaa sillon halvinta tai sellaisia missä lisäaineita älyttömästi.
Ja kun olen itse lukenut lisäaineiden haittavaikutuksista ja niitä pahimpia/vaarallisimpia lisäaineita näyttää löytyvän juurikin noista halvimmista tuotteista niin en ostais, vaikkei syötäiskään kun joskus.
ap
tee ihan tavallisesta kinkusta ja kanasta ne ei mitään ihmeaineita! ihan yhtä epäterveellistä se mössö on jokatapauksessa! tuo on sellasta rasvasta juhlaruokaa mitä syödään harvoin. ei sillä ole väliä onko nyt vähän lisäainetta vai ei! ei kukaan vedä sitä piirakkaa yksin! pikku pala ei haittaa!
osta halvat ainekset niin tulee halvat piirakat! maku on ihan sama!
tämä ihminen, joka on piirakoita pyytänyt niin on syönyt näitä meillä ja niissä oli sillon nuo täytteet. Kerroin täytteen aineet myös tälle piirakoiden tilaajalle eikä hän sanonut, että olisi liikaa tmv. Kehui vaan, että todella hyviä ovat.
ap
niin paljon normaalia enemmän?
Kyllä yleensä suolainen piiras on ihan riittävää vaikka ei täytettä putoilisikaan. Sellaista on vaan hankala syödäkin sellaista ylitäytettyä.
Noistahan tulee ihan mössöt.Vai onko tuttusi nimenomaan pyytänyt jotain erittäin erittäin täytettyjä piiraita?
Jos ei, niin voipi tulla yllätys...
täsmälleen juuri sellaisia ja luomuna tehtyjä, niin sitten hinta on se mikä on - näytät kuitista.
KUitenkin ottaisin itse vain 45 eur noista kolmesta piiraasta. ETenkin jos siis joku kaveri kyseessä.
jonka perään voisit laittaa huutomerkin? Karseata luettavaa...
tee ihan tavallisesta kinkusta ja kanasta ne ei mitään ihmeaineita! ihan yhtä epäterveellistä se mössö on jokatapauksessa! tuo on sellasta rasvasta juhlaruokaa mitä syödään harvoin. ei sillä ole väliä onko nyt vähän lisäainetta vai ei! ei kukaan vedä sitä piirakkaa yksin! pikku pala ei haittaa! osta halvat ainekset niin tulee halvat piirakat! maku on ihan sama!
jonka perään voisit laittaa huutomerkin? Karseata luettavaa...
tee ihan tavallisesta kinkusta ja kanasta ne ei mitään ihmeaineita! ihan yhtä epäterveellistä se mössö on jokatapauksessa! tuo on sellasta rasvasta juhlaruokaa mitä syödään harvoin. ei sillä ole väliä onko nyt vähän lisäainetta vai ei! ei kukaan vedä sitä piirakkaa yksin! pikku pala ei haittaa! osta halvat ainekset niin tulee halvat piirakat! maku on ihan sama!
siis ennen kuin alat tehdä mitään.
Muuten tämä tuttusi on kohta täällä kitisemässä kun "kaveri kusetti" ja otti niin ja niin paljon piirakoista, joiden hinta hänen arvionsa mukaan olisi ollut tekopalkkoineen max. 30e.
Ihmisellä kun ei välttämättä ole käsitystä edes niistä raaka-aineiden hinnoista. Äskettäin täällä joku epäili kälyn panneen mukaan tahallaan väärän kalliimman kankaan kuitin. Parempi kun tekisitte ne ostokset yhdessä.
piirasitasi, ja haluaisi lisäaineetonta, on hyvä varmistaa ensin, onko hän samaa mieltä edelleen kun tietää hinnat!
Ehkä hän haluaakin muutoksia kun kuulee nuo hinnat, esim. just että täytteitä voi vähän karsia.
Ja lisäaineettomuuskin voi tarkoittaa monia eri asioita monille, eli varmista nyt ensin onko nuo hinnat hälle ok ja jos ei, niin miten muutetaan.
maksaisi 50e noista...
En myöskään ole KOSKAAN pyytänyt mitään palkkaa itselleni. Kuulostaa oudolta pyytää rahaa muuhun kuin tarpeisiin. Olen mm. tehnyt ystäväni lapsen ristiäisiin 50 bebe-leivosta ja n. 100 tuulihattua enkä todellakaan ottanut tekopalkkiota, vaikka olivatkin työläitä tehdä, toisin kuin piirakka!! Kävin silloin ystäväni kanssa kaupassa ja hän maksoi tarveaineet. Muutenkin, sehän on laitonta ottaa rahaa työstä, mikäli siitä ei maksa veroja, TYEL maksuja, työttömyysmaksuja, vakuutuksia yms.
-Asteriina
Ei kyllä mitenkään herkullisilta vaikuta sun piirakat.
Jotain serranokinkku - oliivi - tomaatti -rucola -tyyppistä mieluummin.
Onpa aika köyhä piirakka, itse en edes kehtaisi tarjota vieraille:)
kun siitä on ollut puhetta aiemmin, eri yhteydessä kylläkin.
Ja kuten jo aiemminkin kirjoitin niin aion kyllä kertoa paljonko menisi aineisiin ja paljonko pyytäisin ns. vaivanpalkan kanssa ennen kun ostan aineita saati teen niitä. Parin päivän päästä näen tämän tuttuni, joten sitten tiedän onko hänestä tuo liikaa.
ap
piirasitasi, ja haluaisi lisäaineetonta, on hyvä varmistaa ensin, onko hän samaa mieltä edelleen kun tietää hinnat!
Ehkä hän haluaakin muutoksia kun kuulee nuo hinnat, esim. just että täytteitä voi vähän karsia.
Ja lisäaineettomuuskin voi tarkoittaa monia eri asioita monille, eli varmista nyt ensin onko nuo hinnat hälle ok ja jos ei, niin miten muutetaan.
eihän yhteen piirakkapohjaan mene kuin pari desiä jauhoja, ei kai tästä mitään pullataikinaa olla tekemässä=)
vähän vaivanpalkkaa siitä, että teen piirakat heidän puolesta.
Tämä on ensimmäinen kerta kun teen vieraalle, omiin juhliin on tullut tehtyä paljonkin ja siksi on aika hakusessa mikä on kohtuuhinta ja mikä ei ja täälläkin näyttää mielipiteet menevän ristiin.
Ihan ilmaiseksi en kuitenkaan aio kellekään tehdä, vaivaa siitä kun on kuitenkin, vaikka kyseessä onkin vaan piirakka.
ap
maksaisi 50e noista...
En myöskään ole KOSKAAN pyytänyt mitään palkkaa itselleni. Kuulostaa oudolta pyytää rahaa muuhun kuin tarpeisiin. Olen mm. tehnyt ystäväni lapsen ristiäisiin 50 bebe-leivosta ja n. 100 tuulihattua enkä todellakaan ottanut tekopalkkiota, vaikka olivatkin työläitä tehdä, toisin kuin piirakka!! Kävin silloin ystäväni kanssa kaupassa ja hän maksoi tarveaineet. Muutenkin, sehän on laitonta ottaa rahaa työstä, mikäli siitä ei maksa veroja, TYEL maksuja, työttömyysmaksuja, vakuutuksia yms.
-Asteriina
Antaisin ainakin vielä 10€ lisää, koska 13 euroa vaivanpalkkaa on naurettavan vähän.
esittäisin jonkun hinta-arvion raaka-aineista etukäteen. Tekopalkasta sanoisin että saa maksaa omantunnon mukaan.
Sitten jälkeenpäin kauppakuitti tositteeksi kuluista.
Tämä on kaikisra reiluin vaihtoehto. Kaverisi ei varmastikaan kehtaa maksaa 20€ vähempää, mutta päätös loppusummasta jäisi kuitenkin tässä kaverillesi.
tee ihan tavallisesta kinkusta ja kanasta ne ei mitään ihmeaineita! ihan yhtä epäterveellistä se mössö on jokatapauksessa! tuo on sellasta rasvasta juhlaruokaa mitä syödään harvoin. ei sillä ole väliä onko nyt vähän lisäainetta vai ei! ei kukaan vedä sitä piirakkaa yksin! pikku pala ei haittaa!
osta halvat ainekset niin tulee halvat piirakat! maku on ihan sama!