Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä olisi kohtuuhinta pyytää tällaisesta piirakasta?

Vierailija
17.07.2011 |

Eräs tuttuni pyysi tai paremminkin kysyi, että tekisinkö heidän juhliinsa kolme erilaista piirakkaa, lupasi maksaa aineet plus vähän vaivan palkkaa.

Myös eräs toinen pyysi yhden broilerpiirakan, maksaisi aineet ja vähän palkkaa vaivannäöstä.

Piirakka 1

iso lehtitaikinalevy

broilersuikaleita

pekonisuikaleita

ananaspaloja

raejuustoa

juustoraastetta

maitoa

kananmunia

Aineisiin menee n. 14€ ja piirakasta tulee 30palaa

Piirakka 2

iso lehtitaikinalevy

kinkkusuikaleita

pekonisuikaleita

maustekurkkukuutioita

raejuustoa

maitoa

kananmunia

juustoraastetta

Aineisiin menee n. 12€ ja piirakasta tulee 30palaa

Piirakka 3

iso lehtitaikinalevy

jauhelihaa

pekonisuikaleita

maustekurkkukuutioita

raejuustoa

maitoa

kananmunia juustoraastetta

Aineisiin menee n. 11€ ja piirakasta tulee 30palaa

Tuon yhden piirakan hinnaksi ajattelin 20€ ja sitten taas kolmen piirakan hinnaksi mietin hinnaksi 50€.

Onko nämä ihan kohtuuttomia hintoja teidän mielestä?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsähän ei 50 euroa ole paljon, kun siinä on mukana sekä aineet ja työ. toisaalta, sinähän et maksaisi veroja, vai kuinka? Todennäköisesti pitopalvelujenkin hinnat olisivat noilla korvilla, jos heidän ei tarvitsisi maksaa veroja, palkkoja, työnantajakuluja yms.

Että ilmoitathan edes verottajalle...

Vierailija
22/40 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsähän ei 50 euroa ole paljon, kun siinä on mukana sekä aineet ja työ. toisaalta, sinähän et maksaisi veroja, vai kuinka? Todennäköisesti pitopalvelujenkin hinnat olisivat noilla korvilla, jos heidän ei tarvitsisi maksaa veroja, palkkoja, työnantajakuluja yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leipoisi. Ihan ok hinnat ja mä maksaisin mukisematta.

Vierailija
24/40 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli eivät sisällä mitään vaarallisia lisäaineita ja vain muutaman luontaisia lisäaineita eli tämäkin nostaa vielä vähän raaka-aineiden hintaa.

Täytyy tosiaan katsoa vielä pitopalveluiden hintoja ja keskustella näiden ihmisten kanssa.

Mutta piirakat ovat siis todella täyttäviä, ei sellaisia, että täytettä on vain nimeksi.

ap

Vierailija
25/40 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen muille piirakoita (yleensä vain omalle perheelle) enkä todellakaan ole ajatellut tällä rikastua.

En näe syytä ilmottaa verottajalle jos saan ensi kuussa n. 20€ ylimääräistä rahaa. Sitten toki, jos tekisin näitä koko ajan, mutta kun se ei ole tarkoitus.

ap

Vierailija
26/40 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten saisivat itse hakea ja leipoisin ja kun kysyisivät hintaa, niin sanoisin että jos haluavat jotain kulukorvausta antaa, niin ihan vapaaehtoisesti.

Luultavasti antavat 20€, voisi kuvitella, jolloin itseasiassa saisit vaivan palkkaa enemmän kuin jos pyydät sen 50€ ja maksat itse kyseiset tarvikkeet.

Jos taasen toivovat että sinä käyt hakemassa tarpeet, niin olisivat ainakin jo edeltäkäsin nähneet kauppalistan ja maksun tullessa puheeksi antaisin kuitin tarvikkeiden hankinnasta ja sanoisin että tässä tarvikkeiden kuitti ja että kulukorvausta saa maksaa minkä itse sopivaksi katsoo.

Siinä on kuitenkin sitten jo kauppareissun bensat ja aika, leipomisen aika, uunin sähkö, kulhojen puhdistukset jne. Eli aikaahan tuohon kuitenkin uppoaa kauppareissuineen varmasti sen 2-3 tuntia, joten ei siinä tuntipalkoille pääse, mitä täällä jotkut kai pelkäävät kun ihan veroistakin mainitsevat. Ehei, jos kaveri antaa hakiaista ja kulukorvausta muutaman kympin, niin ei se mikään verottaja-asia ole.

Edullisia piirakoita tulee, ilmeisesti kolme pellillistä ja parikymppiä jää hintaa pellilliselle, allekin. Ei edes euroa piirakkapalalle hintaa.

Vierailija
27/40 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripsipiirakka = 100€ tunti

Vierailija
28/40 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ap leipoo itse täyttävät piirakat joista tulee yhteensä 90 palaa niin 50€ on teistä liikaa?! No, leipokaa itse!

Vierailija
29/40 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kallista, jos saa 13 €.

Vierailija
30/40 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon itse aika paljon ja tiedän miten paljon aikaa niiden teko vie ja tarvikkeet on nykyään kalliita. Ihmiset yrittävät itse päästä helpolla ja teettävät toisilla piiraat. Ilman muuta kunnon hinta! Ja uskon, että maksavat mielellään.

Saavat valmiit, ruokaisat piiraat pöytään.

Vierailija
31/40 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on niin kallista. Mä en saa ihan noin suurta summaa. Tuskin sä kuitenkaan koko kanamunakennoa tai maitopurkkia piirakkaan laitat?

Vierailija
32/40 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän noissa ole edes mitään tekemistä kun taikinakin on kaupan valmis! heität vaan kaikki vuokaan ja työnnät uuniin. ei siitä mitään vaivanpalkkaa voi pyytää, tosi noloa! pyydät vaan niitä ostamaan ainekset.

Vierailija
33/40 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän noissa ole edes mitään tekemistä kun taikinakin on kaupan valmis! heität vaan kaikki vuokaan ja työnnät uuniin. ei siitä mitään vaivanpalkkaa voi pyytää, tosi noloa! pyydät vaan niitä ostamaan ainekset.

Vähän sama tuli mieleen..

Vierailija
34/40 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä vaan tekisit ne?

Ihan kohtuuttomat hinnat, kun lehtitaikinahan on valmista taikinaa. Noi ei tarvitse kuin koota, lykätä uuniin ja paistaa.

Jos olisi jostakin hiivataikinasta tehdyistä leivonnaisista tai kakuista kyse, niin tajuaisin että siitä ottaisi isomman hinnan.

Noista en ottaisi kuin 50 kaikista kolmesta.

Siinä olisi sekä tekopalkka että sähköt.

Vierailija
35/40 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä vaan tekisit ne?

Ihan kohtuuttomat hinnat, kun lehtitaikinahan on valmista taikinaa. Noi ei tarvitse kuin koota, lykätä uuniin ja paistaa.

Jos olisi jostakin hiivataikinasta tehdyistä leivonnaisista tai kakuista kyse, niin tajuaisin että siitä ottaisi isomman hinnan.

Noista en ottaisi kuin 50 kaikista kolmesta.

Siinä olisi sekä tekopalkka että sähköt.

Että ottaisit ekasta 20, viimeisestä 50, huh.

Musta on todella hyvä hinta ottaa kaikista 50.

En minäkään alkaisi ilmaiseksi piirakoita vääntämään. Jos lasket työtunnit ja että sulta kuluu sähköä, niin no way.

*sama*

Vierailija
36/40 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska noissa ei kyllä näytä paljon erityistaitoja tarvittavan, kun ne tehdään valmiista lehtitaikinalevyistäkin. Kaikki pääsisisivät paljon helpommalla!

Vierailija
37/40 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttuni pyysi tai paremminkin kysyi, että tekisinkö heidän juhliinsa kolme erilaista piirakkaa, lupasi maksaa aineet plus vähän vaivan palkkaa.

Myös eräs toinen pyysi yhden broilerpiirakan, maksaisi aineet ja vähän palkkaa vaivannäöstä.

Piirakka 1

iso lehtitaikinalevy

broilersuikaleita

pekonisuikaleita

ananaspaloja

raejuustoa

juustoraastetta

maitoa

kananmunia

Aineisiin menee n. 14€ ja piirakasta tulee 30palaa

Piirakka 2

iso lehtitaikinalevy

kinkkusuikaleita

pekonisuikaleita

maustekurkkukuutioita

raejuustoa

maitoa

kananmunia

juustoraastetta

Aineisiin menee n. 12€ ja piirakasta tulee 30palaa

Piirakka 3

iso lehtitaikinalevy

jauhelihaa

pekonisuikaleita

maustekurkkukuutioita

raejuustoa

maitoa

kananmunia juustoraastetta

Aineisiin menee n. 11€ ja piirakasta tulee 30palaa

Tuon yhden piirakan hinnaksi ajattelin 20€ ja sitten taas kolmen piirakan hinnaksi mietin hinnaksi 50€.

Onko nämä ihan kohtuuttomia hintoja teidän mielestä?

Lasketaan ainekset, kaupassa käyntiin kuluvat bensat, käytetty aika, sähkö ja siivoaminen jälkikäteen, niin hinta ei todellakaan ole paha! Itse maksaisin erittäin mielelläni:)

Vierailija
38/40 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vaan leivonnaisia juhliini, niin ilman muuta maksaisin vaivanpalkkaa, MUTTA odottaisin saavani myös aidosti itse tehtyä enkä mitään "kaupan taikinaan tavarat sisään ja uuniin"-piirakoita.

Vierailija
39/40 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei munkaan mielestä ole kohtuuton hinta 50 euroa 90 palasta piirakkaa, sehän on noin 50 senttiä pala. Vaikea kuvitella, että jostain saisi merkittävästi halvemmalla.

Siis jos ostaja olisi ostamassa jotain gourmet-ruokaa, niin hän tilaisi sitä jostain muualta kuin ap:ltä. Sinänsä tekeminen ei ole vaikeaa eikä varmaan erityisen työlästäkään, kun käytössä on paljon puolivalmisteita. Joskus vaan voi olla sellainen elämäntilanne, että mieluummin hommaa valmiina kun näkee pientäkään vaivaa itse.

Vierailija
40/40 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paljon tuo 50€. Maksaisin mielelläni 20€/kpl. Tehkää itse piirakkanne, jos ette raaski maksaa pientä tekopalkkaa.