Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko uskossa olevat ihmiset parempia kuin ei-uskovat?

Vierailija
16.07.2011 |

Asuuko heissä hyvyys?

Ja varsinkin mua kiinnostaa uskovien oma mielipide tästä asiasta.

Voiko hyvyys, oikeamielisyys, rakkaus lähimmäistä kohtaan, suvaitsevaisuus olla mitenkään ei-uskovien ominaisuuksia?

Tero

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos puu on mätä, on oksan irrottava siitä ja etsittävä itselleen terveempi runko" Tero

Mitäs siihen sanot?

"Jos ei tee kääntymystä heti voi joutua kadotukseen"

tuo repliikki on aivan loistava, sen voi heittää tilanteeseen kuin tilanteeseen.

Ja ajatelkaa, sitä ei ole kirjoittanut Jeesus, ei JUmala, vaan Aki Kaurismäki!

Tero

Vierailija
22/24 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyway, vastauksena alkuperäiseen kysymykseen niin kukaan aidosti uskova ei ikinä koskaan kuvittele olevansa muita parempi.

uskoviin ja aidosti uskoviin?

Miten sen tietää? Kuka sen tietää?

Tero

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyway, vastauksena alkuperäiseen kysymykseen niin kukaan aidosti uskova ei ikinä koskaan kuvittele olevansa muita parempi.

uskoviin ja aidosti uskoviin? Miten sen tietää? Kuka sen tietää? Tero

uskon kohde ratkaisee.

Vierailija
24/24 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierasta kyllä sanaa uskovainen tai uskossa oleva. Uskon Jeesuksen oleva koko maailman, ja samalla minunkin pelastajani jne.

Usko ei sinänsä tee ihmistä automaatisesti paremmaksi. Monesti nämä asiat ovat kiinni siitä, että kuinka paljon ihminen on kokenut rakkautta ja huolenpitoa lapsena. Kun on itse saanut, voi myös antaa toisille ja itselleen.

Toisaalta minun täytyy rehellisesti sanoa, että ne rakastavimmat, totuudellisimmat ja hyvyyteen pyrkivät ovat olleet heitä uskovaisia, jotka ovat kokeneet kaikenlaista pahaa lapsuudessaan, nuoruudessaan ja mahdollisesti myös itse tehneet kaikenlaista pahaa. Kun ovat kohdanneet Jumalan ja rakkauden (joku vankilassakin), niin on tullut lähes täydellinen muutos entiseen. Minun lähimmäisenrakkauteni on vain heikko kuva heidän tavastaan kohdella lähimmäisiään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi