Ovatko uskossa olevat ihmiset parempia kuin ei-uskovat?
Asuuko heissä hyvyys?
Ja varsinkin mua kiinnostaa uskovien oma mielipide tästä asiasta.
Voiko hyvyys, oikeamielisyys, rakkaus lähimmäistä kohtaan, suvaitsevaisuus olla mitenkään ei-uskovien ominaisuuksia?
Tero
Kommentit (24)
Anyway, vastauksena alkuperäiseen kysymykseen niin kukaan aidosti uskova ei ikinä koskaan kuvittele olevansa muita parempi.
uskoviin ja aidosti uskoviin?
Miten sen tietää? Kuka sen tietää?
Tero
Anyway, vastauksena alkuperäiseen kysymykseen niin kukaan aidosti uskova ei ikinä koskaan kuvittele olevansa muita parempi.
uskoviin ja aidosti uskoviin? Miten sen tietää? Kuka sen tietää? Tero
uskon kohde ratkaisee.
Vierasta kyllä sanaa uskovainen tai uskossa oleva. Uskon Jeesuksen oleva koko maailman, ja samalla minunkin pelastajani jne.
Usko ei sinänsä tee ihmistä automaatisesti paremmaksi. Monesti nämä asiat ovat kiinni siitä, että kuinka paljon ihminen on kokenut rakkautta ja huolenpitoa lapsena. Kun on itse saanut, voi myös antaa toisille ja itselleen.
Toisaalta minun täytyy rehellisesti sanoa, että ne rakastavimmat, totuudellisimmat ja hyvyyteen pyrkivät ovat olleet heitä uskovaisia, jotka ovat kokeneet kaikenlaista pahaa lapsuudessaan, nuoruudessaan ja mahdollisesti myös itse tehneet kaikenlaista pahaa. Kun ovat kohdanneet Jumalan ja rakkauden (joku vankilassakin), niin on tullut lähes täydellinen muutos entiseen. Minun lähimmäisenrakkauteni on vain heikko kuva heidän tavastaan kohdella lähimmäisiään.
"Jos ei tee kääntymystä heti voi joutua kadotukseen"
tuo repliikki on aivan loistava, sen voi heittää tilanteeseen kuin tilanteeseen.
Ja ajatelkaa, sitä ei ole kirjoittanut Jeesus, ei JUmala, vaan Aki Kaurismäki!
Tero