Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarviiko suuntanumeroa hätänumeroon soittaessa?

Vierailija
15.07.2011 |

Varmasti moni ajattelee, että kuka idiootti tuollaista kyselee, ei tietenkään. Kysyn siksi, kun olen kahdesti joutunut tilanteeseen, jolloin pelkkä 112 ei yhdistänyt mihinkään, en muista tuliko viesti, että numero ei käytössä vai mitä. Parin yrityksen jälkeen kokeilin suuntanumeroa-hätänumero -yhdistelmää ja heti sain yhteyden.

Hätäkeskuslaitoksen sivulta en löytänyt vielä vastausta asiaan. Toisaalta eikö sielläkin ole uudistuksia tullut. Viimeksi muistamani tapaus yhteysongelmasta on vuodelta 2005. Mutta silloin jo sanottiin, ettei suuntanumeroa tarvitse. Hulluahan sen vaatiminen olisikin, kukapa aina matkalla ollessaan tietää millä alueella juuri silloin on.

Olisi kiva tietää vastaus, koska jostain syystä unissani näppäilen aina väärän numeron. Mikälie toistuva painajainen... Noh, ongelma tämäkin, mutta tuskin turhimmasta päästä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ootko vttu tosissas!

Mutta ongelmasi näyttää olevan ihan aito ns. Ei kyllä tarvitse suuntanumeroa. Voisit vaikka soittaa johonkin mikähän sua neuvois, joku asiakaspalvelu tai joku valitusjuttu että näin on käynyt. :o

Vierailija
2/3 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama painajainen, tosin mun painajaisessani yritin aina soittaa poliisin numeroon (entinen 10023) enkä muistanut sitä tai jotenkin meni väärin. Näen usein myös unta että yritän soittaa miehelleni enkä vain saa numeroa oikein.

Mutta kysymykseesi: hätäkeskukseen soittamisessa EI tarvita suuntanumeroa. Voisin kuitenkin kuvitella, että sinne voi soittaa suuntanumeron kanssakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan asia palasi mieleeni kun muutimme naapuriin paikasta joka, äh, miten sen muotoilee. Eli kun viimeksi soitin hätäkeskukseen, olin ohikulkija joka kuuli vaimeita avunhuutoja. Ei ollut läheinen ihminen ja toimin järkevästi ym. mutta tosiaan puhelin ei hyväksynyt pelkkää 112:ta. Nyt siis muutimme tuon ohikulkutalon naapuriin, parvekkeelta näkyy tapahtumapaikka ja asia alkoi askarruttamaan.

Asuin muuten maassa, jossa palokunnan numero oli 113. Suomeen muutettuani joku sytytti ilkivaltapalon ja rappukäytävä oli täynnä savua. Minä hyvänä katastrofi-ihmisenä soitin lankapuhelmista 113 ja ihmettelin että kun ei toimi. Ja monta kertaa yritin. Minut varmasti haluatte ensimmäisenä onnettomuuspaikalle...

-ap (joka hädän hetkellä yrittää soittaa 112 ja raportoi av:lle jos ei toimi. Ei missään nimessä hätäkeskukselle. Se ei kuulu av:n henkeen :D)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi