Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten ulkoilutatte taaperoikäistä ja koiraa samaan aikaan?

Vierailija
14.07.2011 |

Olen ollut pulassa pitkään. Taaperoikäinen ei suostu enää istumaan rattaissa. Koiraa on siis mahdotonta ulkoiluttaa, pidemmästä lenkistä puhumattakaan, taaperon kanssa.

Miten pystytte ulkoilemaan koiran sekä taaperon kanssa?!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi selkään liinalla tai kantorepulla, meillä on Manduca ja hyvin kulkee 18 kiloinen tyyppi selässä. Ja viihtyy, vaikka rattaisiin ei suostukaan.

Vierailija
2/13 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä. Repussa voi olla talvella vaikea kuljettaa, jos on liukasta ja kaatumisvaara. Mutta kesäaikaan voisi olla hyvä.

Miten muut vie koiraa ja taaperoa lenkille yhtä aikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ja taapero ulkoilee eri lenkillä. Jos on ihan pakko koira pikapissattaa, taapero kulkee kyllä sen muutaman metrin pihalla ja koira saa tehdä tarpeensa.

Koiran viralliset päivälenkit hoidan aamulla ennenkuin mies menee töihin ja illalla kun mies tulee töistä.

Vierailija
4/13 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2-vuotiaaksi asti istuttu rattaissa, halusi eli ei. Ja sen jälkeen on saanut kävellä, jos on kävellyt nätisti. Lasta kädestä kiinni ja remmi toiseen käteen. Ei se kovin vaikeaa ole. Toki kävellen ei kamalan pitkät lenkit onnistu, mutta sen verran, että saa pissatettua ja lisää aikaa kerättyä.

Vierailija
5/13 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvisin pulkalla, kesällä rattaissa tai kolmipyörällä (jota itse työnnän).

Meidän huushollista löytyy myös mies, mutta koska hänen työvuoronsa ovat 24 tunnin mittaisia, niin vähän pakko käyttää koira lenkillä lapsien kanssa..

Vierailija
6/13 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taapero ei suostu olemaan kolmipyörässä niin että minä työnnän.Hän haluaa polkea itse, ja en voi antaa hänen itse pyöräillä..vilkas autotie vieressä..

Vierailija
7/13 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos osaa jo polkea, niin sitten 12-tuumainen pyörä alle ja siihen työntöaisa. Pidät siitä kiinni siinä vilkkaalla tiellä ja ylämäissä joutuu varmaan jo työntämään.

Vierailija
8/13 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmille lapsille valjaat. Eli toisessa kädessä koira hihnassa ja toisessa lapsi valjaissa.

Vierailija
9/13 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 taaperoa ja vauva

Vierailija
10/13 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä. Repussa voi olla talvella vaikea kuljettaa, jos on liukasta ja kaatumisvaara. Mutta kesäaikaan voisi olla hyvä.

Hyvillä liukuesteillä hoituu tämäkin. Ei se nyt järin turvallista ole kaatuilla pelkän koirankaan kanssa talvella. ;) Lapsi selässä on molemmat kädet vapaana ja pääsee kaikkialle sinnekin, minne pyörien kanssa ei ole asiaa, esimerkiksi metsään.

Vierailija
11/13 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakara kainalossa mennään jos ei rattaissa suostu istumaan.

Vierailija
12/13 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein niin, että lapsi piti kiinni rattaiden reunasta, ja jos ei pitänyt vaan alkoi temppuilla pistin rattaisiin ja valjaat kiinni. Muutaman kerran lapsi huusi raivopäisenä rattaissa koko lenkin ajan mut oppi sitten. Meilläpäin on niin vilkkaat pyörätiet, että lapsen (ja koiran) on oltava hallinnassa tai vaaratiltanteet on väistämättömiä.

Vierailija
13/13 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaperolle ei ole koskaan annettu vaihtoehtoa, vaan niin kauan, kun en varta vasten nosta häntä kävelemään, hän istuu rattaissa. Joo, on pariin kertaan huutanut 2/3 matkasta ja rimpuillut, mutta kun periksi ei anneta, niin seuraava matka menee taas nätisti. Yleensä pidemmille reissuille otan lapsille banaania ja pillimehua / rusinoita / muroja tms mutusteltavaa, kuluu aika rattaissa paremmin.

Koirien kanssa käydään 2x n. 45min lenkki päivän aikana, sitten iltaisin käyn usein niin, että otan vain koirat mukaani. Koiria siis on 3, joista kaks keskikokoista ja yks pieni. Kaikki osaavat kulkea nätisti rattaiden vierellä, yleensä ovat vapaina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi