Lapselle äidin nimi, miten suku reakoi?
Onko täällä ketään äitiä, joka olisi miehen kanssa yhdessä päättänyt että lapselle tulee äidin sukunimi? Miten miehen suku reakoi?
Kommentit (24)
Oma äitinikin sanoi, että parempi, että lapsi saa äidin sukunimen, kun ei ole isästä tietoa. Ja muistavat aina muistuttaa, miten hyvä mies minulla on, kun elättää toisen miehen lasta. Vaikka mies on se biologinen isä.
Oma äitinikin sanoi, että parempi, että lapsi saa äidin sukunimen, kun ei ole isästä tietoa. Ja muistavat aina muistuttaa, miten hyvä mies minulla on, kun elättää toisen miehen lasta. Vaikka mies on se biologinen isä.
isän nimi kannattaa laittaa jos tiedetään kuka isä on, ja isä suostuu nimen "antamaan"
Kuka se toinen mies sitten on?
isän nimi kannattaa laittaa jos tiedetään kuka isä on, ja isä suostuu nimen "antamaan"
Ei ole kukaan tullut koskaan kitisemään. :)
Mitäpä se suvulle kuuluu.
lasten isällä on niin kauhea sukunimi, että en edes harkinnut lapsia sellaisella paiskata. Esikoisen ristiäisissä miehen äiti sitten ihmetteli, eikö poikansa suostunut lapta omalle nimelleen ottamaan. Oon kiltti ja kohtelias, en viitsinyt sanoa, etten halunnut rumaa nimeänne lapselleni vaan mutisin jotain yhdessä päättämisestä.
antaa lapselle äidin sukunimen. Tietääkseni tuon siskon miehen suku ei reagoinut mitenkään.
onko tavallisempaa vai ei. Tehkää niin kuin itse tykkäätte.
Siunailivat asiaa ja pitivät minua hirviönä joka ei anna lapselle isän sukunimeä. Totuus kuitenkin oli että mies kieltäytyi ehdottomasti että lapselle hänen sukunimi.
Kamala olo ku asia yhdessä päätetty ja nyt miehen isä ei halua etes tulla kylään ja minun syytähän kaikki on! Niiden poika niin kiltti että antaa minulle periksi.. tätä mieltä ovat! Meidän kaupungissa joka toinen on miehen niminen ja siksi miehenikin halusi ettei laiteta suomen yleisimpiin kuuluvaa sukunimeä, koska on itsekkin nimestä kärsinyt. Onneksi mieheni on minun puolella täysin.
Onko teidän välit silti hyvät vaikka näin kävi, että olit hirviö niinkuin minäkin :D
Ei ole kukaan tullut koskaan kitisemään. :)
Mitäpä se suvulle kuuluu.
Oletko vahva nainen? oletteko naimisissa?
Ihanaa kun on muitakin kun minä, mutta miehen isä voisi varmaan kuristaa minut.
Siskoni antoi lapselleen sukunimensä, joka on hyvin harvinainen ja loppuisi muuten. Nyt nimellä on jatkaja. Miehensä sukunimi on yleinen ja uuttakin sukupolvea riittää. Mielestäni erittäin hyvä valinta ja kaikki olivat tyytyväisiä, joskin jokainen kai saa tehdä tyylillää.
Musta on ylipäätään outoa, jos äidillä ja lapsella on eri sukunimi. Aina saat selitellä, vaikka sitten lääkärissä, että tämä on kyllä joo, mun lapseni, vaikka eri nimi onkin. Äidin nimi siis lapsille automaattisesti! Vielä parempi tietty olis, jos koko perheellä olis aina sama nimi!
Musta on ylipäätään outoa, jos äidillä ja lapsella on eri sukunimi. Aina saat selitellä, vaikka sitten lääkärissä, että tämä on kyllä joo, mun lapseni, vaikka eri nimi onkin. Äidin nimi siis lapsille automaattisesti!
oman nimeni. Miehen suvulle asiaa ei ole alleviivattu. Tuskin edes tietävät, olettavat, että tietenkin lapsella on miehen sukunimi.
oman nimeni. Miehen suvulle asiaa ei ole alleviivattu. Tuskin edes tietävät, olettavat, että tietenkin lapsella on miehen sukunimi.
Kannattaa kertoa etukäteen! Tulee muuten sanomista. Minun mieheni teki sen virheen ettei kertonut isälleen ja isä nyt sitten jeesustelee kun hänen sukuaan ei jatketa. Ei olisi tullut ristiäisiin jos olisi tiennyt että tulee äidin nimelle.. Vanhan kansan ihmisille se on kova paikka kun POIKA ei jatka sukuaan. Me naiset emme ole niille mitään, vaikka lapsen synnytämmekin.
Appi ei kylläkään tykännyt etunimestä mutta oiskohan ollut niin että nurisi vaan ennemmin siitä kun ei sukunimestä kehdannut valittaa.
Appi ei kylläkään tykännyt etunimestä mutta oiskohan ollut niin että nurisi vaan ennemmin siitä kun ei sukunimestä kehdannut valittaa.
Niin kävi meilläkin, sitten kännissä ilmoitti mielipiteensä loppuun asti.
miten suku reagoi, sehän on teidän lapsi