Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tuolla Facebookissa yksityisyysasetukset jotenkin muuttuneet nyt

Vierailija
14.07.2011 |

tuon oikeassa reunassa juoksevan syötteen myötä? Kun siinä lukee esim. "Maija Partanen kommentoi käyttäjän Jukka Kekkonen tilaa" ja ennen en ole nähnyt tämän Kekkosen seinää, mutta nyt näen sen kommentoidun tilan ja koko seinän. Tilanne on ollut sama kaikkien kohdalla, joita olen kurkannut. Ja siihenhän tulee myös, jos joku kavereistani kommentoi kenen tahansa tilaa, kuva jne. Ja minä näen ne kaikki.

Onko minun seinäni tai tilapäivitykseni nyt samalla tavalla julkista riistaa kaikkien kavereideni kavereille ja miten sen voisi korjata? Yksityisyysasetuksissa on edelleen täppä kohdassa "vain kaverit", mutta nyt en oikein enää luota siihen.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yhtäkkiä (tänään? eilen?) alkoi sähköpostiin taas tulvimaan ilmoituksia "Maija tykkää tilastasi". Olen aina pitänyt huolen ettei sähköpostiini tule em ilmoituksia, mutta täytyy kai taas mennä selaamaan yksityisyysasetukset läpi. "Maija" ja muut kommentoineet ovat siis kavereitani, mutta en halua mitään fb-viestejä sähköpostiini. Ja harmittaa todellakin että asetukset muuttuvat itsestään.

Vierailija
2/23 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityisyysasetuksiin.Ota rasti pois ruudusta

"Anna kuviini ja julkaisuihini merkittyjen henkilöiden kaverien nähdä ne."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitetut jutut niiltäkin, jotka eivät ole kavereita, ja joita en ole ennen nähnyt. Eli jotain on muuttunut! Voi vee.

Vierailija
4/23 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityisyysasetuksiin.Ota rasti pois ruudusta

"Anna kuviini ja julkaisuihini merkittyjen henkilöiden kaverien nähdä ne."

Tätä pitää kokeilla. Vielä kun tietäisi, toimiiko se... :D

Vierailija
5/23 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"miten se ja tämä näkee sivusi" Siitä näkee, miten muut näkee sivuillani sen, miten olen kommentoinut muiden juttuja. Joku asetus täytyy olla eri tavalla, nimittäin kaikkien kommentoitia ei näy, mutta osan kavereistani tilat näkyy.

Siis näin, että olen kommentoinut xx.xx.n tilaa ja sitten pääsee katsomaan sen, mitä olen toiselle kommentoinut.

Onko niillä avoimet sivut vai että kaverien kaverit pääsee katsomaan.

Vierailija
6/23 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuksista muutin jotenkin, en muista. Eli kun kommentoin jonkun tilaa, niin edes minun ystäväni eivät näe kommemtointiani. (pitää se oma seinä piilottaa muilta, kaikilta)

mutta olen kyllä ihan alusta asti nähnyt oudon ihmisen tilan kun oma kaveri on itä kommentoinut

Vierailija
7/23 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuviin kyllä. Mutta tämähän auttaa nyt vain siihen, että jos merkitsen jonkun, niin sitä julkaisua eivät asiattomat näe. Mutta vielä jäi epäselväksi, että näkeekö kavereideni kaverit nykyään seinäni, vaikka se on piilotettu jopa osalta kavereistani. Vaikken minä siellä mitään salaisuuksia jakele, niin en esim. kaipaa exiä vakoilemaan elämääni sitäkään kautta.

Vierailija
8/23 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa.

Vierailija
9/23 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhota profiilini jo vuosi sitten.

Vierailija
10/23 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysymys kaikille:

Miksi piilotatte seinänne tietyiltä ihmisiltä,

mutta silti otatte heidät kaverilistalle?

Vierailija
11/23 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo Kekkonen ei ole ystäväni, vaan erään ystäväni mies, jonka seinää en ole aiemmin nähnyt. En usko hänen muuttaneen yksityisyysasetuksiaan.

Ja minä olen piilottanut seinäni sukulaisilta, joihin en pidä muutenkaan mitään yhteyttä. Kohteliaisuudesta hyväksyin kaveriksi, mutta ovat sitten saaneet itse päättää, haluavatko kavereitani olla. Toistaiseksi haluavat. Mutta minun asiani eivät kaikille kuulu. Kaikki (melkein) halukkaat saavat olla ystäviäni, mutta tietyin ehdoin.

Vierailija
12/23 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysymys kaikille:

Miksi piilotatte seinänne tietyiltä ihmisiltä,

mutta silti otatte heidät kaverilistalle?

vaan siis siitä, että tyyppi joka ei ole ap:n kaveri, niin sen seinä näkyy ap:n kaverin kautta. got it?

Vierailija
13/23 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että siis jos päivystäisin facebookissa,

näkisin päivän aikana kaikki, mitä kaverien kaverit kommentoisivat muille sillä hetkellä.

Ei voi olla!

Eikö se kaverilistan pointti ole juuri se, että omassa "News feed:ssä" näkee päivittäin kaverien postaukset tai kommentoimiset. (paitsi jos joku on laittanut erilliseksi asetukseksi että juuri sinä et näe hänen postauksiaan)

Vierailija
14/23 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että siis jos päivystäisin facebookissa, näkisin päivän aikana kaikki, mitä kaverien kaverit kommentoisivat muille sillä hetkellä. Ei voi olla! Eikö se kaverilistan pointti ole juuri se, että omassa "News feed:ssä" näkee päivittäin kaverien postaukset tai kommentoimiset. (paitsi jos joku on laittanut erilliseksi asetukseksi että juuri sinä et näe hänen postauksiaan)

t.edellinen

ja mietityttää miksi hän on piilottanut ne minulta?

Ap,n teorian mukaan jos istun koneella kun hän kommentoi jotain jollekin muulle,voin siis nähdä tämän?

Vierailija
15/23 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla seinälläni ei näy mun kaverien kommentoinnit sellaisille ihmisille, jotka eivät ole myös minun kavereitani.

Mutta jos menen vaikka Maija-kaverini sivulle lukemaan hänen seinäänsä, niin hänen kommentointinsa esim. Matti-ei-mun-kaverille näkyvät siinä. Jos sitten klikkaa sitä "tilaa" tai "linkkiä" -sanaa siinä, niin se Matti-ei-mun-kaverin se nimenomainen tilapäivitys tulee mullekin luettavaksi.

En sitten tiedä, miten ton saa estettyä, koska on henkilöitä, joiden tilapäivityksiä ei pääse lukemaan tota kautta.

Jos joku osaa neuvoa, mitä pitää omiin asetuksiin näpsäyttää, ettei mun kaverin kaverit vois lukea mun tilapäivityksiä, niin kerrotteko!?!

Vierailija
16/23 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla seinälläni ei näy mun kaverien kommentoinnit sellaisille ihmisille, jotka eivät ole myös minun kavereitani. Mutta jos menen vaikka Maija-kaverini sivulle lukemaan hänen seinäänsä, niin hänen kommentointinsa esim. Matti-ei-mun-kaverille näkyvät siinä. Jos sitten klikkaa sitä "tilaa" tai "linkkiä" -sanaa siinä, niin se Matti-ei-mun-kaverin se nimenomainen tilapäivitys tulee mullekin luettavaksi. En sitten tiedä, miten ton saa estettyä, koska on henkilöitä, joiden tilapäivityksiä ei pääse lukemaan tota kautta. Jos joku osaa neuvoa, mitä pitää omiin asetuksiin näpsäyttää, ettei mun kaverin kaverit vois lukea mun tilapäivityksiä, niin kerrotteko!?!

Vierailija
17/23 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hyvin helposti-mene yksityisyysasetuksiin! sieltä se löytyy"

Mulla on nyt asetuksissa "omat julkaisuni" -kodassa "vain kaverini". Riittääkö se? Onko niillä tyypeillä, joiden juttuja näkyy minullekin, asetuksissa sitten "kaverien kaverit"?

Vierailija
18/23 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hyvin helposti-mene yksityisyysasetuksiin! sieltä se löytyy"

Mulla on nyt asetuksissa "omat julkaisuni" -kodassa "vain kaverini". Riittääkö se? Onko niillä tyypeillä, joiden juttuja näkyy minullekin, asetuksissa sitten "kaverien kaverit"?

Minulla on omissa julkaisuissa myös tuo "vain kaverit", mutta ystäväni profiilin kautta ei-minun-kaverini näki tilapäivitykseni, jota ystäväni oli kommentoinut.

Vierailija
19/23 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toisten tilapäivityksiä pääsee lukemaan tuolla tavoin. Mistä tosiaan tietää, että pääseekö joku lukemaan minun tilapäivitykset muiden sivujen kautta, vaikka minulla on raksi ruudussa vain kaverit.

Vierailija
20/23 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tosiaan tietää, että pääseekö joku lukemaan minun tilapäivitykset muiden sivujen kautta, vaikka minulla on raksi ruudussa vain kaverit.

11/13

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi