Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on lihavuutesi syy mielestäsi?

Vierailija
13.07.2011 |

Luin aiempaa ketjua, jossa kyseltiin normaalipainoisten ruokavaliota. Moni kauhisteli ruokamääriä, mutta mielestäni ruuat koostuivat terveellisestä perusruuasta, jossa ei vältellä mitään.

Tuttavapiirissä ja työpaikalla on liikapainoisia, jotka välttävät tavallista ruokaa ja korvaavat sitä jukurteilla ja mikroruuilla.

Miksi ruokavaliosta pitäisi jättää pois leipä tai peruna, sillä juuri nehän pitävät nälän loitolla.

Jos ylipainoinen alkaisi syödä ruokakolmion mukaan, olisi helppo saavuttaa normaalipaino ja kaikki syötävä olisi sallittua.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pakko sanoa, että läskin syy on ihan lisääntynyt herkuttelu kesällä. Jäätelöä ja makkaraa. Ei voi mitään. Pitäisi skarpata ja 8 kiloa saada pois kun vain saisi otettua itseä niskasta kiinni. Tänäänkin söin homejuustokinkkupizzan. Vähänkö on morkkis.

Vierailija
2/47 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisn:

lasillinen tai pari illassa ja liian usein martini ja makeat maistuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jäätelöä.

t. 166 cm/69 kg

Vierailija
4/47 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan meillä syödään monipuolista kunnon ruokaa, paljon kalaa, vihanneksia, kokolihaa jne. Itse syön liian suuria annoksia kylläkin, tykkään liikaa syömisestä.

Vierailija
5/47 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on ruokariippuvuus. Minulla on järjetön pakottava tarve syödä jotain koko ajan. Ihan sama fiilis kuin että tekee mieli tupakkaa, jossain vaiheessa se käy ylitsepääsemättömäksi. Sitten kun syön niin ahmin ja syön niin kauan että tulee melkein huono olo. Heti kun huono olo yhtään helpottaa alan miettimään seuraavaa syötävää. Nälkää minulle ei ehdi tulemaan koskaan :(.

Syön pääosin terveellistä ruokaa, mutta kun sitä syö koko ajan niin kiloja tulee...

Vierailija
6/47 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja surkea itsekuri. Olen 164/70.

Vierailija
7/47 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niinpä mulla on jonkin verran ylipainoa (BMI 27). En kuitenkaan jaksa liikoja stressata asiasta, kun urheilen, olen hyvässä kunnossa ja terve. Nuorempana olin hoikempi, ja olisihan se ihan kiva painaa edelleen se kymmenisen kiloa vähemmän, mutta ei niin kiva, että jaksaisin hirveästi alkaa laihduttamaan. Nyt olen kuitenkin yrittänyt maltillista tahtia tiputella painoa sen verran, että pääsisin sinne normaalipainon puolelle, vielä olisi kuutisen kiloa tiputettavaa (tähän mennessä tippunut neljä kiloa).

Vierailija
8/47 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään hyvästä ja herkuista ruoasta vähän liikaa

tuli jälkikäteen lisättyä sana väärään väliin.

Vierailija
9/47 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pakko sanoa, että läskin syy on ihan lisääntynyt herkuttelu kesällä. Jäätelöä ja makkaraa. Ei voi mitään. Pitäisi skarpata ja 8 kiloa saada pois kun vain saisi otettua itseä niskasta kiinni. Tänäänkin söin homejuustokinkkupizzan. Vähänkö on morkkis.

että olet ihan normaalipainoinen etkä suinkaan lihava.

Vierailija
10/47 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tykkään leipoa. Meetwurstipiirakkaa, mansikka-britaa ja hyvää kahvia.

Myös irtokarkit maistuvat, kerroskiisseli, omenahyve jäätelön kanssa.

Ruoka on hyvää ja elämän yksi nautinto. Enkä koe koskaan edes syyllisyyttää nautittuani herkkuja.

Vierailija
11/47 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa nipottaa ruokavaliostani, enkä kilosta tai parista. pääasia että olen suht. ok kunnossa.

Vierailija
12/47 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen juomisesta seuraava roskaruuan huikominen!

Miten eroon?

Vierailija
13/47 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomattakin on selvää että lihavat syövät tai ovat syöneet liikaa. Mutta mikä on syy sen syömisen takana.

Itse olen ollut koko ikäni lihava, ei aavistustakaan mistä juontuu se että sitä aina vain ylläpidän.

Vierailija
14/47 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 50 vuotiaaksi hoikka, 163 cm /48 kg, lopetin tupakan polton,

en alkanut syömään yhtään enempää, silti paino nousi 2 vuodessa yli 10 kiloa, olen selvitellyt asiaa ja näin on käynyt useammalla jotka

on lopettanut polttamisen.

Mulla siis syynä aineenvaihdunnassa tapahtunut muutos ja ikä.

Alan käymään kuntosalilla, siirryn Dukan ruokavalioon ensi viikolla kun palaan lomalta töihin.

Vierailija
15/47 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 50 vuotiaaksi hoikka, 163 cm /48 kg, lopetin tupakan polton, en alkanut syömään yhtään enempää, silti paino nousi 2 vuodessa yli 10 kiloa, olen selvitellyt asiaa ja näin on käynyt useammalla jotka on lopettanut polttamisen. Mulla siis syynä aineenvaihdunnassa tapahtunut muutos ja ikä. Alan käymään kuntosalilla, siirryn Dukan ruokavalioon ensi viikolla kun palaan lomalta töihin.

Aika karmee kuvitella 50-vuotiasta, joka painaisi vain 48 kiloa tuon mittaisena...ehkä sun kannattaa keskittyä vaan kuntoiluun?

Vierailija
16/47 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

karkki ja suklaa.

Lopetin tupakanpolton 1,5v sitten, korvasin sen karkilla ja suklaalla jotta pääsisin paheesti irti ilman repsahduksia, lihomisella ei ollut niin väliä silloin (170cm/67kg)

No nyt 170cm/83kg ja vähän ottaa päähän kun se karkin napsiminen ja suklaalla lohduttautuminen jäi päälle...

kova vimma nyt kesällä tuli laihduttaa, tarkoitus on olla ens kesänä entisissä mitoissa.

Vierailija
17/47 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta viisikymppinen ei todellakaan.

Olin 50 vuotiaaksi hoikka, 163 cm /48 kg, lopetin tupakan polton,

en alkanut syömään yhtään enempää, silti paino nousi 2 vuodessa yli 10 kiloa, olen selvitellyt asiaa ja näin on käynyt useammalla jotka

on lopettanut polttamisen.

Mulla siis syynä aineenvaihdunnassa tapahtunut muutos ja ikä.

Alan käymään kuntosalilla, siirryn Dukan ruokavalioon ensi viikolla kun palaan lomalta töihin.

Vierailija
18/47 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen laiska liikkumaan ja tykkään ruuasta. Syön sekä liian isoja annoksia terveellistä ruokaa että liian usein epäterveellisiä herkkuja.

Vierailija
19/47 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin automaattisesti laihtuu! Näinhän asia ei ole, jos syö _liikaa_. Kaikki ylipainoiset eivät mässytä karkkia ja sipsejä tms. tai karppaa.

Sanomattakin on selvää että lihavat syövät tai ovat syöneet liikaa. Mutta mikä on syy sen syömisen takana.

Itse olen ollut koko ikäni lihava, ei aavistustakaan mistä juontuu se että sitä aina vain ylläpidän.

Vierailija
20/47 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi vain sanoa yhtä asiaa. Tai no tietenkin se, että syö enemmän kuin kuluttaa, mutta kysyä voi myös MIKSI syö enemmän kuin kuluttaa. Ja siihenkin vaikuttaa taas moni asia. Tiedän tasan tarkalleen, miten pitäisi syödä, mutta tuntuu, että samalla lähtee kaikki ilo elämästä (enkä löydä muuta tilalle). Nää on näitä henkimaailman juttuja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan