Mies haluaa muuttaa ulkomaille, olen niin pettynyt...
Aloitetaan alusta: olen aiemmin ollut suhteessa, joka päättyi, koska ex-mies halusi muuttaa ulkomaille pysyvästi asumaan. Olen itse asunut pari vuotta ulkomailla, jolloin minulle selvisi, että Suomi on se paikka, jossa haluan elää, läheisteni luona. En halunnut muuttaa hänen kanssaan, etäsuhde ei oikein toiminut, joten erosimme.
Jonkin aikaa eron jälkeen tapasin uuden miehen, ja kerroin hänelle tulevaisuutta suunnitellessa, että minun kanssani ei kannata jatkaa suhdetta, jos haikailee ulkomaille, koska minä haluan olla Suomessa ja etäsuhteeseen en ala. Mies vannoi, että hän ei halua ulkomaille, vaan Suomi on hänellekin se oikea maa elää. No arvaatte varmaan, nyt noin viisi vuotta tämän keskustelun jälkeen mies saisi siirron firman sisällä ulkomaille ja olisi niin mielellään lähdössä ja koittaa minuakin taivutella. Mä olen niin pettynyt häneen, koska sovittiin, että Suomessa pysytään ja hän aikoo rikkoa tämän lupauksen.
Kommentit (25)
Tämä ei nyt yhtään auta, mutta kuinka kukaan haluaa ehdoin tahdoin pysyä Suomessa?Lähtisin kiljuen ulkomaille jos mahdollisuus tulisi; ei vaa ole tullut vastaan!
täällä on kaikki minulle rakkaat ihmiset.
syy pysyä Suomessa on lähisukulaiset.
Tänne korkean verotuksen, surkean ostovoiman ja kateellisten luusereiden, 6kk kestävän rospuuttokauden maahan en loppuelämkseni jää!!!
Tämä ei nyt yhtään auta, mutta kuinka kukaan haluaa ehdoin tahdoin pysyä Suomessa?Lähtisin kiljuen ulkomaille jos mahdollisuus tulisi; ei vaa ole tullut vastaan!
täällä on kaikki minulle rakkaat ihmiset.
Olen todella sukurakas ja ne pari vuotta kun ulkomailla asuin, ikävöin todella kaikkia ihmisiä. Lisäksi, jos tulevaisuudessa saan lapsia, haluan kasvattaa heidän läheisteni lähellä. Mulla on ulkomailla sukulaisia ja kyllä ne siellä syntyneet lapset aika vieraiksi jää, kun kerran kesässä näkee...
En myöskään yhdy siihen valituskuoroon, jonka mielestä Suomi on paska maa elää, olen ihan toista mieltä. Sovin tänne luonteeltani (ulkomailla olin kummajainen, koska olen ujommatn ja hiljaisemman puoleinen), täällä on turvallista jne. Arvostan myös sitä, että kaikilla on mahdollisuus kouluttautua niin pitkälle kun älliä riittää ja kenenkään ei tarvitse kerjätä kadulla raajarikkojaan esitellen (puhun nyt suomalaisista).
ap
Lähtisin kiljuen ulkomaille jos mahdollisuus tulisi; ei vaa ole tullut vastaan!
Sorry off topic, mutta harvinaisen typerä kommentti. Kuka tahansa voi lähteä opiskelemaan ja hakemaan töitä ulkomailta.
Sorry off topic, mutta harvinaisen typerä kommentti. Kuka tahansa voi lähteä opiskelemaan ja hakemaan töitä ulkomailta.
ole kaikille niin helppoa.
tasan on jokaisella samat mahdollisuudet.
Ap on sen sen sijaan kokenut, eikä se hänelle sopinut. Nyt hän on tilanteessa, johon ei halunnut joutua.
Ymmärrän, että mies on rakastuneena luvannut jotain, mitä ei ajatellut loppuun saakka. Mutta et voi miestä estää, etkä vaatia sinun takiasi jäämään, mutta omaa näkokulmaasi voit miettiä uudelleen. Tai sitten pistää taas miehen kiertoon.
1) Iso okt, josta vielä reippaasti lainaa
2) 2 aikuisen perhe, josta kummalekin pitäisi löytää töitä
3) Nyt alakouluikäiset lapset, seuraavaan kahteen vuoteen lähteminen on vähintään hankalaa
Pari vuotta sitten itse olisin saanut paikallisen sopimuksen ulkomaille työnantajaltani mutta ko. kaupungissa miehelle ei olisi kovin helpolla löytynyt töitä eikä paikallisella sopimuksella elätetä 4 hengen perhettä. Ex pat sopimuksella lähteminen olisi helppoa, mutta niitä nyt ei ole tullut vastaan.
hidastaa lähtöä, mutta samat mahdollisuudet hänelläkin on, joten kyllähän se silti on omista valinnoista kiinni. Niitä valintoja voi tehdä ennen talon hankintaa, ennen lasten koulunaloitusta jne.
Me alettiin rakentaa taloa sillä ajatuksella, että nyt emme seuraavaan viiteen vuoteen ole aikeissa muuttaa ulkomaille. Kavereille tosin kävi niin, että tuli uuden talon jälkeen heti loistotarjous ja lähtivät, oma talo vain vuokralle.
Aloitetaan alusta: olen aiemmin ollut suhteessa, joka päättyi, koska ex-mies halusi muuttaa ulkomaille pysyvästi asumaan. Olen itse asunut pari vuotta ulkomailla, jolloin minulle selvisi, että Suomi on se paikka, jossa haluan elää, läheisteni luona. En halunnut muuttaa hänen kanssaan, etäsuhde ei oikein toiminut, joten erosimme. Jonkin aikaa eron jälkeen tapasin uuden miehen, ja kerroin hänelle tulevaisuutta suunnitellessa, että minun kanssani ei kannata jatkaa suhdetta, jos haikailee ulkomaille, koska minä haluan olla Suomessa ja etäsuhteeseen en ala. Mies vannoi, että hän ei halua ulkomaille, vaan Suomi on hänellekin se oikea maa elää. No arvaatte varmaan, nyt noin viisi vuotta tämän keskustelun jälkeen mies saisi siirron firman sisällä ulkomaille ja olisi niin mielellään lähdössä ja koittaa minuakin taivutella. Mä olen niin pettynyt häneen, koska sovittiin, että Suomessa pysytään ja hän aikoo rikkoa tämän lupauksen.
voisithan kayda suomessa vaikka 2 x vuodessa ja olla kk kerrallaan. harva viettaa aikaa sukulasitensa/perheen aknssa niin paljon vaikka asuisikin suomessa. lisaksi he voisivat tulla teilla viikoiksi kerrallaan.
terv.
ulkosuomalainen
ulkomailla itsekin asuneena, toki on tavallaan kivaa aloittaa elämä ns tyhjästä mutta on se raskastakin ja eipä juuri kenenkään kanssa muistella menneitä kun ei ole mitä muistella, heh. Ulkomailla olet myös paikallisten silmissä ulkomaalainen ja Suomi on monen mielessä joku Albanian veroinen perähikiä ja suomalainen voi saada paikallisilta niskaansa samanlaista shittiä kuin joku somali, venäläinen tai albaani Suomessa. Jos sairastut tai loukkaannut niin sitten hommat vasta menevätkin vaikeaksi. Kotimaassa tuollaiset on NIIN paljon helpompi hoitaa.
Nämä siis niitä huonoja puolia. Hyviäkin on toki paljon, mutta ymmärrän kyllä jos ei halua muuttaa.
Aloitetaan alusta: olen aiemmin ollut suhteessa, joka päättyi, koska ex-mies halusi muuttaa ulkomaille pysyvästi asumaan. Olen itse asunut pari vuotta ulkomailla, jolloin minulle selvisi, että Suomi on se paikka, jossa haluan elää, läheisteni luona. En halunnut muuttaa hänen kanssaan, etäsuhde ei oikein toiminut, joten erosimme. Jonkin aikaa eron jälkeen tapasin uuden miehen, ja kerroin hänelle tulevaisuutta suunnitellessa, että minun kanssani ei kannata jatkaa suhdetta, jos haikailee ulkomaille, koska minä haluan olla Suomessa ja etäsuhteeseen en ala. Mies vannoi, että hän ei halua ulkomaille, vaan Suomi on hänellekin se oikea maa elää. No arvaatte varmaan, nyt noin viisi vuotta tämän keskustelun jälkeen mies saisi siirron firman sisällä ulkomaille ja olisi niin mielellään lähdössä ja koittaa minuakin taivutella. Mä olen niin pettynyt häneen, koska sovittiin, että Suomessa pysytään ja hän aikoo rikkoa tämän lupauksen.
voisithan kayda suomessa vaikka 2 x vuodessa ja olla kk kerrallaan. harva viettaa aikaa sukulasitensa/perheen aknssa niin paljon vaikka asuisikin suomessa. lisaksi he voisivat tulla teilla viikoiksi kerrallaan.
terv.
ulkosuomalainen
Kiitos vaan neuvoista, mutta tällaiset eivät nyt auta :) Jään Suomeen ja sillä hyvä. Tässä ketjussa olikin kyse siitä, että mies petti luottamukseni.
ap
terv.
ulkosuomalainen
Esimerkiksi meidan lapset nakee isovanhempiaan suhteessa enemman kuin Suomessa asuvat serkkunsa. Lahdemme joka kesa Suomeen pariksi kuukaudeksi, ja olemme taman ajan isovanhemmilla. Isovanhemmat taas tulevat meilla kaymaan pari kertaa vuodessa pariksi viikoksi. Tama tekee yhteensa jo 3kk per vuosi. Jos taman laskisi ymparivuotisesti, viettaisi lapset joka neljannen paivan isovanhempiensa seurassa... Plus muut vieraat, jotka sielta pain saapuvat!
Toisekseen sukulaisiin ja ystaviin on helppo pitaa yhteytta skypella, mesella ja facebookilla. Ihan kuin nakisi joka paiva :) Maailma on nykyaan niin pieni! Sen toki ymmarran, jos haluaa asua Suomessa muista syista, kuin sosiaalisista.
voisithan kayda suomessa vaikka 2 x vuodessa ja olla kk kerrallaan. harva viettaa aikaa sukulasitensa/perheen aknssa niin paljon vaikka asuisikin suomessa. lisaksi he voisivat tulla teilla viikoiksi kerrallaan. terv. ulkosuomalainen
Kiitos vaan neuvoista, mutta tällaiset eivät nyt auta :) Jään Suomeen ja sillä hyvä. Tässä ketjussa olikin kyse siitä, että mies petti luottamukseni. ap
Ei kai se mies loppuelamakseen ulkomaille aio jaada? Voisi olla kiva kokemus sinullekin.
Mua ei sais Suomesta pois kirveelläkään, ja jos mies haluais muuttaa niin yksinään sais lähteä vaikka kipeää tekis... Eli ero olis edessä ihan varmasti.
Kiitos vaan neuvoista, mutta tällaiset eivät nyt auta :) Jään Suomeen ja sillä hyvä. Tässä ketjussa olikin kyse siitä, että mies petti luottamukseni.ap
Mihin kaikkeen oletat miehen sitoutuneen kun suhteenne aloititte? Mies ei saa muuttaa mieltään ilmeisesti yhtään mistään tai alkaa toivomaan mitään uutta. Oletko itse yhtä vakaa ja pysyvä eikä mikään ajatuksesi ole muuttunut tai kehittynyt suhteenne aikana?
vuoden ulkomailla (lue Isossa-Britanniassa ja Ranskassa) asuneena. Ymmärrä AP:ta täysin. Minua ei saa Suomesta pois enää kirveelläkään. Rakastan suomalaisten juroutta ja mentaliteettia. Terveysjärjestelmä on loppujen lopuksi hyvä. Lyhyet etäisyydet. Hyvä elintaso. Perhe, kaverit jne.
Muutaman kuukauden vaihtotyöhön voisin lähteä, mutta vakkari siirtoon en suostuisi.
Eli ap ymmärrän sinua täysin!
Me kaikki olemme vain ihmisiä. Ja jos tänään ajattelen näin, huomenna ajattelen ehkä erilailla. Ihminen muuttuu ja hänen ajatuksena muuttuvat. Miehesi on varmasti syystä ylpeä ja innoissaan, ihan ketä tahansa ei ulkomaille lasketa! Hänen täytyy olla hyvä työssään. Säälin hiukan miestäsi, jos tuossa on kaikki joustovara mitä sinulta löytyy.
Ja kyse olisi varmaan määräaikaisesta komennuksesta..? Ehkä itsekin huomaisit nyt suhtautuvasi erilailla ulkomailla oloon. Vähän avointa mieltä peliin.
Ymmarran osin tunteitasi. Ehka myos pelkaat etta suhde kaatuu kuten edellinenkin.
Voisitko kuitenkin ajatella etta taa on eri suhde ja eri tilanne. Jos lahdet niin menet yhdessa miehesi kanssa. Kyseessa on maara-aikainen juttu. Sovitte yhdessa kauanko ootte ja sitten tulette pois. Lapset voivat kasvaa Suomessa vaikka asuisivatkin vuoden pari ulkomailla. Budjetoitte sulle muutaman Suomen reissun joka vuodelle. Siellakin voi vierailla suku.
Tosin tiedan senki et aina ei mee kuten on suunniteltu. Komennukset voi venya jne. Sukua nakee vahemman ja monille voi olla yllattavan vaikea vierailla siella ulkomailla.
Pohdi kuitenkin avoimin mielin! Se voi olla myos hyva yhdistava kokemus sulle ja miehellesi!
T. Eras joka on usassa miehen tyokomennuksen vuoksi
Mies oli silloin 5 vuotta sitten sitä mieltä, nyt on mieli muuttunut. Vaaditko ap läheisiltäsi täydellisyyttä?