Laskeskelin äsken paljonko kulunut rahaa ruokaan juhannuksesta alkaen
Loma alkoi juhannuksena ja olemme olleet mökillä koko ajan. Syömässä kaksi aikuista ja vaihdellen 3-5 kouluikäistä lasta. Ruoka on ollut ihan tavallista ruokaa, ei halvimmasta päästä, mutta ei hirveästi erikoisuuksiakaan. YLeensä peruna, kastike + grillissä porsaan ulkofileetä, kalaa, jauhelihapihvejä, kanaa + salaatti. Jälkkäriksi jätskit, päivällä mehua ja pullaa tms. Illalla vielä makkaraa, lettuja, lämpimiä voileipiä, tortilloja... Aamupalaksi puuroa, jugurttia tai itseleivottuja sämpylöitä.
Ja kauppaan on kulunut ajalla 26.6 - 13.7 805 euroa. Näistä varsinaiseen ruokaan aika tasan 500 euroa, 123 euroa herkkuihin (jäätelöä, pari keksipakettia, loppuvuoden purkat sekä pari karkkipussia). Olutta mies on litkinyt 150 eurolla. Loppu koostuu lehdistä, pesuaineista ym.
Mutta ihan kunnon ruokaan siis 500 euroa 2,5 viikossa! Huoh! Summasta puuttuu torilta ostetut herneet ja mansikat (en muista summia).
Tämän päälle vielä tulee yksi perheateria ravintolassa (66 euroa) ja kerta ulkona kaksistaan miehen kanssa (72 euroa).
Tietää taas miksi talven raataa töissä! Ja mielelläni otan vastaan halpojen ruokien reseptejä!
Kommentit (14)
1000 e/kk, 6 henkeä, siis vähintään.
Miten teillä syödään?
Keittoja, laatikoita, jauhiskastike potuilla tai pastalla.
Aamupala lapsella puuro silloin kun on paikalla. Aikuiset eivät syö aamupalaa. Pelkkä kahvi.
Lounas on rippeitä jos on.
Iltapala aikuisilla jogurtti yms kiisseli.
Miten teillä syödään?
Keittoja, laatikoita, jauhiskastike potuilla tai pastalla.
Aamupala lapsella puuro silloin kun on paikalla. Aikuiset eivät syö aamupalaa. Pelkkä kahvi.
Lounas on rippeitä jos on.
Iltapala aikuisilla jogurtti yms kiisseli.
Miehesi on alkoholisti.
24-pakki Koffia maksaa 20 euroa eli noita saa tuohon rahaan jo 7,5 kpl. Tölkkejä on mennyt siis 180 eli sellaiset kymmenisen bisseä päivässä.
Tietää kyllä taas miten talvella "raadetaan". =(
suomes ruoka on vaan niin saakelin kallista.
Meillä menee vähintään 1000€/kk 5 hengen ruokaostoksiin.
suomes ruoka on vaan niin saakelin kallista. Meillä menee vähintään 1000€/kk 5 hengen ruokaostoksiin.
Miehesi on alkoholisti.
24-pakki Koffia maksaa 20 euroa eli noita saa tuohon rahaan jo 7,5 kpl. Tölkkejä on mennyt siis 180 eli sellaiset kymmenisen bisseä päivässä.
Tietää kyllä taas miten talvella "raadetaan". =(
Ei todella itsekään lasiin syljetä, mutta tuolla summalla saa valtavan määrän kaljaa ostettua.
että kyseessä on sitä halvinta olutta?
Ehkä mies on oluen ystävä. Ja erikoisolut voi hyvinki maksaa vitosenki pullolta.
tosin vain yksi aikuinen ja yksi lapsi.
että kyseessä on sitä halvinta olutta?
Ehkä mies on oluen ystävä. Ja erikoisolut voi hyvinki maksaa vitosenki pullolta.
että kyseessä on sitä halvinta olutta?
Ehkä mies on oluen ystävä. Ja erikoisolut voi hyvinki maksaa vitosenki pullolta.
Ehkä tykkäävät syödä belugaa ja entrecoteta.
ruokaan n. 20€ päivässä (pelkkään ruokaan siis, ei esim. alkoa mukana).
Lapset koulussa ja päivähoidossa, minä ja mies töissä joten kotona syödään aika paljon vähemmän kuin lomalla.
Voisin hyvin kuvitella, että lomalla ruokalasku tuplaantuu. Jostain syystä ei vain huvita laskea summaa kun muuten saa taas masiksen suomalaisen ruuan hinnasta...
sellanen 800-900 kolmelle hengelle pelkästään ruokaan. Viinit siihen päälle eli n. 200 / kk lisää.
Syödään luomua, lähiruokaa, kotimaista. Ei ikinä eineksiä, mitään teollista valmista ateriaa. Lihat, kalat, vihannekset ja hedelmät, salaatit jne. maksaa aivan älyttömästi. Omalta kasvimaalta onneksi tulee myös jotain.
Joskus laskin että päästäisiin 1/3 tästä summasta jos siirryttäisiin pakastepitsoihin ja eineksiin. Junk food on halpaa vielä.
Siis tuo reilu 800e.Meitä on kaksi aikuista ja viikonloppuisin yksi 13v poika. Emme kyllä syö noin paljoa.
Järkyttävä summa rahaa teiltä mennyt ja noin lyhyessä aikaa.