Meillä on eron varalta avioehto. Miehellä omaisuutta
yli puolen milj. euron arvosta (tila, kesämökki, koneita, veneitä, metsää, peltoja)... Minulla ei ole mitään omaisuutta. Hoidin yhteisiä lapsiamme yht. 4 vuotta kotona, mies maksoi asumisen mutta minä kotihoidontuesta ja lapsilisistä kaikki omat menoni ja lasten vaatteet ym. hankinnat. Yhteinen talo on kyllä molempien nimissä. Onko muilla näin?
Kommentit (11)
yhteisille lapsille ja hehän sen tulevat perimisjärjestyksessä saamaankin
ei ole avioehtoa, miehellä omaisuutta perinnöt mukaan laskien varmaan miljoonan arvosta.
En koe millään tavalla omistavani näitä miehen asuntoja ym. joten ei se olisi erotilanteessa miehelle mikään ongelma, vaikka avioehtoa ei olekaan.
Niin ainakin minun omaisuuteni on.
avioehto ihan järkevä, mutta miksi ihmeessä sun piti lastenvaatteet maksaa kotihoidontuesta? :o
Miten niin ei ONGELMA kun viet puolet??On muuten HELVETIN iso ONGELMA silloin!!
ei ole avioehtoa, miehellä omaisuutta perinnöt mukaan laskien varmaan miljoonan arvosta.
En koe millään tavalla omistavani näitä miehen asuntoja ym. joten ei se olisi erotilanteessa miehelle mikään ongelma, vaikka avioehtoa ei olekaan.
tehdä miten haluaa vaikkei avioehtoa oliskaan. Ei kaikki ole ahneita.
Miten niin ei ONGELMA kun viet puolet??On muuten HELVETIN iso ONGELMA silloin!!
En koe millään tavalla omistavani näitä miehen asuntoja ym. joten ei se olisi erotilanteessa miehelle mikään ongelma, vaikka avioehtoa ei olekaan.Voi muuttua hihhuliksi ja mies haluaa eron ja vaimo haluaakin puolet omaisuudesta hihhulikultilleen, tai mies vaihtaa nuorempaan ja vaimo alkaakin tuntea katkeruutta ja haluaa osansa kun antoi parhaat vuotensa mokomalle mul*ulle. Kaikkea on nähty...
tehdä miten haluaa vaikkei avioehtoa oliskaan. Ei kaikki ole ahneita.
no sitten sä voisit kait vaatia kuitenkin sen neljän vuoden palkan lasten/kodinhoitajan palkan mukaan. kyllä siitä sulle aika iso pesämuna jäis eron tullessa.
ja ei...ei olis kannattanu noin pihin miehen kanssa naimisiin mennä...lasten menot kuuluu myös hänen maksaa osaltaan..
En tekisi avioehtoa tässä tilanteessa, koska mä olen ollut vuosikausia kotona eikä mulla ole edes mahdollisuutta tienata.
jo ennen kun menitte yhteen? Silloinhan tuo ainut järkevä ratkaisu.