Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia All inclusivestä rantalomakohteissa?

Vierailija
13.07.2011 |

Harkinnassa lähtö esim. Kreikkaan 2 kouluikäisen lapsen kanssa, joista toinen varsinkin melko nirso ruuan suhteen. Mietin kumpi parempi + halvempi, all inclusive jolloin ruokailut kuuluvat hintaan vai huoneisto, jossa voi itse tarvittaessa tehdä ruuat. Aiemmilla matkoilla ollaan aina oltu huoneistossa ja tehty aamiaiset ja joskus myös muut ateriat itse, mutta nyt houkuttelisi se vaivattomuus ettei tarvitse olla aina kokkailemassa itse..

Itsellä ei ole kokemusta All inclusivestä, suosittelisitko?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noutopöytäruokaa...

Vierailija
2/25 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama tilata tai syödä se noutopöydästä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita pyörittää paikallinen perhe, sitruuna- ja oliivipuiden varjossa

Vierailija
4/25 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että AI:n kuuluu muutakin kuin se ruoka. Esimerkiksi kaikki juomat, päivän mittaan tulee paljon kuumassa juotua, joten jo ihan vissyyn/limuun/mehuun +mahdollisiin oluisiin/viineihin menee paljon rahaa esim. 2+2 perheeltä päivässä. Lisäksi kaikki aurinkotuolit ja allaspyyhkeet myös kuuluvat hintaan.

Isoin asia on kuitenkin se VAIVATTOMUUS! :) Käytännössä koko ajan sa ruokaa --> ei tarvitse odotella tarjoilijaa, tilaamaansa annosta, ja sitten vielä laskua. Ja sekin hyvä puoli, ettei rahaa tarvitse kansaa mukana, käytännössä voi siis haahuilla altaalla/rannalla ihan bikineissä ei tarvitse mitään lompakkoa kantaa mukana.

Vierailija
5/25 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ollut kaksi kertaa ja on niin helppoa, lapset voi hakea jäätelöä milloin haluavat, päivällä saa hampurilaisia/pizzaa, illalla buffet,

limut, viinit ja olut.

Vierailija
6/25 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat siellä paikan päällä ja ihan samat oliivit ja sitruunat sielläkin on...

Vierailija
7/25 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin viihdytät puoli tuntia lasta pöydässä ja sitten vasta tulee ruuat. Buffetissa syömiset saa heti ja koko tapahtuma on nopeampi.

Lasten kanssa AI on loistava. JA miksei ihan miehenkin kanssa kaksi, jos haluttaisiin ottaa tosi rennosti viettäen aikaa hotellialueella.

Vierailija
8/25 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Kreikassa en ottaisi all inclusivea. Aamupalan kylläkin. Siinä maassa on parasta juuri pienet tavernat, joissa voi saada todellisia makuelämyksiä.

Toisaalta Egyptissä ja Turkissa on AI-vaihtoehto puolustanut paikkaansa hygieniasyistä, ja ainakin Egyptissä ne buffetit ovat todellakin notkuneet miljoonaa eri herkkua, joten kun valitsee hyvän hotellin, ei varmasti pety.

Vierailija
9/25 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala riittää.

Viimeksi meillä oli puolihoito ja visiin yhtenä ilta syötiin hotellilla muutakin kun se aamiainen.

Vierailija
10/25 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipahtaako sieltä sujuvasti muualle syömään vai pitääkö talsia kilsa helteessä ylämäkeä moottoritien reunaa päästäkseen paikkakunnan ainoaan sikahintaiseen tavernaan.

Vierailija
11/25 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä ottaisi all inclusivea. En oikein ymmärrä sen suosiota, mutta totta kai lomailutapoja on niin erilaisia.

Me emme koskaan vietä päivää hotellilla, joten emme olisi niitä all inclusiven antimia nauttimassa kuin korkeintaan aamiaisen ja illallisen verran. Ja mulle melkeinpä suurin nautinto lomassa on joka ilta etsiskellä kivaa, uutta ruokapaikkaa.

Vierailija
12/25 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni huvittaa kun aina ihmiset muka käyvät niissä "pikku tavernoissa" syömässä! :D Totuus on se, että niihin _aitoihin_ pikku tavernoihin yleensä on pidempi matka, eivät ne niillä turistirannoilla sijaitse mihin valmismatkoilla pääsee. Yleensä ne "tavernat" ovat tyypillisiä turistialueen rafloja, eli eivät kovin laadukkaita, TOKI poikkeuksia on. Mutta vastaavat siis tasoa Rosso ja vaikka olisi vanhan tavernan tuntua niin taustalla usein joku ketju palkattuine työntekijöineen, ei suinkaan mikään "isoäiti keittiössä" vaikka sellainen vaikutelma ehkä halutaan turisteille antaa.

Ja itse loman viettokin on erilaista, minä menen rantalomille RENTOUTUMAAN! :) Mikä tarkoittaa rannalla loikoilua kirja kädessä, välillä pulahdan mereen uimaan tai snorklaamaan. Olemme yleensä kaksi viikkoa lomalle, ja kierrellään myös paikalliset/lähialueen nähtävyydet (mikäli niitä on) ja shoppailemassa käymme myös (jos kohteessa/sen lähellä mahdollisuus siihen) parina päivänä, ja yleensä olemme 1-3 retkelle osallistuneet aina tuon 2 viikon aikana. Mutta pääjuttu on se lomailu ja rentoutuminen, sitä on ihan jossain "nirvanassa" kun saa vaan olla ja maata kiireettä pari viikkoa ilman mitään "pakko tehdä sitä ja tätä" juttuja.

Kaupunkilomilla painotus on enemmän näkemisessä ja kokemisessa, ja jos vertaa jotain turistikohdetta vaikka Budapestiin, niin jälkimmäisessä riittää nähtävyyksiä, museoita, näyttelyitä, kylpylöitä, eläintarhaa unohtamatta jne. eli se on ihan eri lomakohde mitä paikka jossa on hotelleja rannalla, aurikoa ja meri.

Vierailija
13/25 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut kerran all inclusivessa, Panamassa, ja meille ei jäänyt mitään huippufiilistä siitä. Suuressa osassa ruuista oli joku tietty ko. hotellille ominainen maku ja jos ei siitä mausta tykännyt, jäi iso osa ruuista syömättä. Toki valikoima oli niin runsas, että löytyi niitä kivojakin ruokia eli nälässä ei tarvinnut olla. Mutta tosiaan, esim. kaikki jälkiruuat maistuivat ihan samalta, munalta. Rannalla drinksut tarjottiin muovimukeista ja itse ainakin haluna juoda omat drinksuni kivasti koristellusta lasista. Mut siis kun lapsen kanssa reissaa, niin on AI:ssa puolensakin.

Vierailija
14/25 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä ottaisi all inclusivea. En oikein ymmärrä sen suosiota, mutta totta kai lomailutapoja on niin erilaisia.

Me emme koskaan vietä päivää hotellilla, joten emme olisi niitä all inclusiven antimia nauttimassa kuin korkeintaan aamiaisen ja illallisen verran. Ja mulle melkeinpä suurin nautinto lomassa on joka ilta etsiskellä kivaa, uutta ruokapaikkaa.

Tätä minä yritin ystävälleni selittää, miksi emme ota all inclusivea Kreetalle mennessämme, mutta hän ei ymmärtänyt alkuunkaan, ja mollasi meidän matkamme ja päätöksemme aivan täysin.

Voi olla että jollain reissulla otamme All Inclusiven, että on vertailukohde, mutta nyt tämä matka tehdään ilman allia. Ymmärrän niitä jotka ottavat all inclusiven, koska lomanviettäjät ovat erilaisia.

Vierailija
15/25 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa ruokaa, salaatteja ja jälkiruokia. Kätevää kun koko ajan sai lasten kanssa ruokaa, lapset kun söivät vain vähän ja taas oli hetken kuluttua nälkä. Ruokaa oli koko ajan tarjolla, kun sitä ei saanut ravintolasta jossa oli aamiainen, lounas, päivällinen niin sitä sai snack baarista jossa oli pikkupurtavaa.

Juomat oli myös ilmaisia, jatkuvasti olikin jano.

Kiertelimme myös muualla saarella ja tällöin tietenkin söimme ravintoloissa/tavernoissa eikä se meitä ainakaan haitannut että ne muutamat kerrat maksoimme muualla ruuasta.

Kreeta on ainakin ravintoiden suhteen suht hinnakas joten halvemmaksi ehdottomasti tulee al.

Ja on se kätevämpääkin kun ei joka päivä tarvitse alkaa etsiä ruokapaikkaa joka on edullinen ja hyvä.

Vierailija
16/25 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ehkä Plataniaksesta ei heti löydykään loistotavernoja, mutta jos valitsee lomakohteeksi vähän pienemmän kylän, Kreikasta löytyy kyllä niitä hyviä tavernoja tosi helposti.

Ollaan oltu erinäisissä pikkukylissä, joissa joskus vain 4 tai 5 tavernaa, ja toinen toistaan ihanampia.

Vierailija
17/25 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buffetit ovat kattavia, aina jotain nirsoimmallekin :)

Vierailija
18/25 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää uskaltaa kokeilla vähän erilaisiakin ruokia. Opeta lapsellesi että ulkomailla maistellaan vähän eksoottisempia makuja eikä aina niitä samoja mitä kotona. Mun on tietysti vaikea asettua sellaisen ihmisen asemaan joka ei ole kokeilunhaluinen - itse olen aina ollut rohkea seikkailija.

Vierailija
19/25 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitiin viime kesänä Egyptissä ja meillä oli tuo all inclusive. Itseänikin houkutteli vaivattomuus, koska haluan saada edes lomalla vapaata ruoan laittamisesta. Toinen vaihtoehto olisi tietysti ollut jokapäiväinen ruokapaikkojen estintä, joka sekään ei houkutellut.

Meillä ainakin aamiainen, lounas ja päivällinen olivat tosi runsaat ja monipuoliset. Jopa useimmille ruuille ronkeli mieheni löysi niistä mieleistään syötävää. Lapsille oli oma noutopöytänsä, jossa kyllä valitettavan usein toistui samat ruuat: ranskalaiset, kana, lihapullat, riisi... Lisäksi uima-altaalla oli juomat ilmaisia, iltapäivällä sai kahvia + kahvileipää, vohveleita, jäätelöä ym.

Myös tänä kesänä meilllä AI varattuna, tällä kertaa Turkkiin. Suosittelen!

Vierailija
20/25 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää pelkkä aamiainen hotellissa. Tykkäämme kierrellä ja kokeilla ruokia eri ravintoloissa ja eri ruokia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme