Paljonko vuokrakohdut maksavat?
Kommentit (17)
mistäpäin muailmaa olit ajatellu vuokrata?
supisuomalainen pitää olla. ja samalla paikkakunnalla, jotta voin valvoa.
Käyttöä kyllä olisi.
Koskahan ne keksii koneellisen kohdun. Siis keinokohdun.
kaksoset sai....hinnasta en tiedä.
Suomessa kohdunlainaus ei ole enää laillista.
laitonta tällä hetkellä, kiellettiin 2007 ja laillistamista harkitaan taas.
Ylleensä sijaissynnyttäjä on ollut lapsen äidin lähisukulainen (esim.sisko tai äiti), eikä ottanut maksua. Maksullinen kotimainen taitaisi olla melko kallis. Lain mukaan lapsen synnyttänyt nainen on äiti, eikä etukäteen tehty sopimus adoptiosta päde, siinä on 8 viikon harkinta tms.
Ja kyllä mä tämän provoksi tunnistin, mutta kirjoittelinpahan.
Suomessa kohdunlainaus ei ole enää laillista.
Tietysti tiukoin ehdoin.
Itse ajattelin aiemmin, että haluaisin auttaa lapsettomia pareja lainaamalla kohtuani (enintään kulukorvausta vastaan). Nykyään en tiedä, vastuuasiat kauhistuttavat. Esim. olen pohtinut seuraavia tilanteita:
- Lapsi syntyy vammaisena, ja vanhemmat eivät haluakaan häntä - kuka lapsesta huolehtii?
- Kenen vika on, jos lapsi syntyy vammaisena tai kuolee kohtuun? Joutuuko kohdunvuokraaja vastuuseen, jos kyse on esim. listerian aiheuttamasta vammasta?
- Entä jos kohdunvuokraajalle sattuu jotain, esim. kuolee tai vammautuu synnytyksessä?
- Entä, jos kohdunvuokraaja joutuu raskausongelmien takia olemaan pitkiä aikoja poissa töistä, kuka korvaa?
tietää, että joku kantaa toiselle lasta? eli laittomuuden voinee kiertää...
jossa se hedelmöitys suoritetaan.
Että suostuisin vuokraamaan kohdun yhdelle miehen kaverille, joka ei itse voi saada lapsia. Oli silloin juuri synnyttänyt, ja totesin, etten pystyisi kohdunvuokraukseen, koska tunneside on valtava mikä lapseen tulee odotusaikana. En tiedä pystyisinkö siihen, eli hintakin alkaisi olla jo aikalailla 5-6 numeroinen.
1) Miten saisit toisten alkion siirrettyä kohtuun kotioloissa?
2) Syntyvä lapsi merkitään automaattisesti sille, joka sen synnyttää. Geeneistä riippumatta. Lapsen antaminen adoptoitavaksi juuri tietylle pariskunnalle voisi herättää hieman epäilyksiä.
1) Miten saisit toisten alkion siirrettyä kohtuun kotioloissa?
2) Syntyvä lapsi merkitään automaattisesti sille, joka sen synnyttää. Geeneistä riippumatta. Lapsen antaminen adoptoitavaksi juuri tietylle pariskunnalle voisi herättää hieman epäilyksiä.
Laiton kohdunvuokraaja on myös lainsuojaton, joten hän ei voisi esim. karhuta maksamatonta "vuokraa" mitään laillista tietä. Puhumattakaan muista mahdollisista ongelmista.
mutta kun tuttu puhuu ensin kohdunvuokrauksesta, saa lapset naimisissa ollessaan ja ei itse hoida niitä, antaa pois ja saa jostain rahaa matkustella heti ulkomailla niin voi laskea 1 plus 1. Ihan tosi juttu etelä-Suomesta. (6) Terveisiä vaan 1-2 vuotiaiden kaksosten uusille vanhemmille.
..maailma pullottaa jo tehtyjä lapsia? osa on pian tippumassa pannukakun laidalta pimeyteen.
..maailma pullottaa jo tehtyjä lapsia? osa on pian tippumassa pannukakun laidalta pimeyteen.
99999999990909090909090909090909e ja rapiat päälle ;)