Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko rahaa häälahjaksi?

Vierailija
12.07.2011 |

Kaveripariskunta menee naimisiin tänäkesänä, lahjatoiveena on kartuttaa häämatkakassaa.

Paljonko häälahjaksi olisi sopiva antaa?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhliin on lapsilta "pääsy kielletty". Eli lapsettomat häät.

Vierailija
22/39 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä lapsiperheen pitäisi antaa enemmän? Kun vieraitakin on enemmän? Aivan perverssi logiikka, kun minun mielestäni ihmisten pitäisi antaa maksukykynsä mukaan ja silloin lapsiperhe antaa vähemmän.

Itse en vie ikinä fyrkkaa, sen pyytäminenkin on mautonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sen arvoisen lahjan. Samaa luokkaa saatiin omissa häissämme muilta ystäväpariskunnilta pari vuotta sitten. Sukulaisilta enempi.

Vierailija
24/39 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on kohtuullista että pariskunta vie esim. 50 euroa ja esim. 3 lapsinen perhe 80-100 euroa. Tämä vaan minun mielipide. Kyllä meidän lapset ainakin syövät häissä että silleen...

Vierailija
25/39 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis niin, että minut halutaan kutsua, mutta koska minulla on niitä inhottavia kustannuseriä eli lapsia mukana ja heitä ei varsinaisesti haluttaisi kutsua, niin joudun "maksamaan" heidän ruokansa itse?

Vierailija
26/39 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleistyvät, koska kaikki eivät tajua sitä tosiasiaa, että tarjoilu lapsille häissä maksaa myöskin...

Vierailija
27/39 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan takiako niitä häitä vietetään?

Mä olen käsittänyt että häitä halutaan viettää ystävien ja sukulaisten kesken ja juhlistaa sitä hetkeä.

yleistyvät, koska kaikki eivät tajua sitä tosiasiaa, että tarjoilu lapsille häissä maksaa myöskin...

Vierailija
28/39 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

häälahjojen tarkoitus on maksaa häät takaisin avioparille. Eli lasket paljonko suunnilleen on sinun osuutesi häiden kokonaiskustannuksista, syömiset,juomiset,juhlapaikan vuokra,koristeet yms. Ja kerrot sen kahdella,koska teitä menee kaksi.

Sitten oma mielipiteeni: Mitään yhtä oikeaa summaa ei ole, jokainen varojensa mukaan. Perheenjäsenten lukumäärä ei todellakaan ole mikään kerroin. Eli siis esim. 50e per nuppi ja kun on tuo mies ja kolme lastakin tuossa, niin 250e yhteensä. Ei näin. Ja kaikki saavat varmasti syödä vatsansa täyteen joka tapauksessa :D Röhönaurut tuolle yhdelle höpisijälle,jos ihan tosissaan on!

Vierailija
29/39 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän mulla ole varaa mennäkään sukulaisen häihin, kun meillä on kolme lastakin ! Olin ajatellut 50e, mutta 100e on kyllä liikaa. Voiko tehdä joitain alennuksia, kun lapset on pieniä ja vähäruokaisia ? Tai jos en itse syö ollenkaan ja lapset samalta lautaselta ?

Vierailija
30/39 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuka on isäntä eli tarjoaa juhlat? Jos ei lompakko kestä isoja ja kalliita juhlia, niin pitäisi varmaan karsia menoja eikä olettaa vieraiden maksavan rahat takaisin "lahjojen" muodossa. Kyllä on köyhäksi mennyt, jos noin ajattelevia on paljonkin.

Vierailija
31/39 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa ruokaa verrattuna siihen, että joudun maksamaan n. 20 euroa per nokka ruoasta.

Mieluummin menemme syömään kunnolla, koska saamme tällä rahalla parempaa ruokaa oikeassa ravintolassa kuin häissä.

Mielestäni on kohtuullista että pariskunta vie esim. 50 euroa ja esim. 3 lapsinen perhe 80-100 euroa. Tämä vaan minun mielipide. Kyllä meidän lapset ainakin syövät häissä että silleen...

Vierailija
32/39 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katsoisin, että olennaisinta on oma senhetkinen rahatilanne. Lisäksi juhlittavan läheisyys on omalla kohdallani vaikuttava seikka sekä se, paljonko lähipiirissä on muita lahjottavia. Kuten joku tuossa aiemmin mainitsi, yhden kummilapsen voi hemmotella lahjoin, mutta kun niitä on jo 10 niin jää yksittäinen lapsi vähemmälle.

Opiskeluaikana jätin yhden kaverin häät väliin, koska ei ollut varaa matkustaa toiselle puolen Suomea ja yöpymiset päälle. Ainoalle veljelleni annoin edellisvuonna 300e kesälomarahojani, vaikka jäi sitten kesä aika niukille itsellä. Nyt on toinen serkuistani menossa naimisiin ja satasta olen ajatellut häämatkakassaan. Miehen kanssa kaksistaan ollaan menossa. Kuulostaako teistä sopivalle summalle?

Vierailija
33/39 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

annoimme 100€ (minä, mies ja vauva) jos kyseessä olisi ollu kaverin häät, niin varmaankin tuo 50€ olisi ollut sopiva!

Joku perhe sanoi laittavansa 30 e. Minusta se on liian vähän.

Siskoni poika menee naimisiin kohta. Laitan 100 e (minä, mies, teini ja taapero) lahjaksi.

Vierailija
34/39 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häitä järjestetä kutsuvieraiden kustannuskella. Vain juntit ajattelevat niin.

Tässä hyvä ohje:

http://www.iltalehti.fi/perhe/2011070313995772_pr.shtml

Vierailija
35/39 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten, jos ajattelette etukäteen että häissä on kallis pitopalvelu ja annos maksaa 30€/hlö ja annatte "lahjaksi" rahaa sen mukaan. Sitten häissä selviääkin, ettei mitään pitopalvelua ole ja tarjolla on talkoovoimin tehtyä soppaa ja voileipiä, kustannusarvio n. 2€/per hlö.

Kai te pyydätte hääparilta ylimääräiset rahat takaisin, kun tuli turhaan maksettua liikaa??

Vierailija
36/39 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin sopiva määrä tulee siitä mitä kutsutun ruoka maksaa noin eli nykypäivänä noin 30-40 euroa/hlö ja lapset puoleen hintaan. (tottakai on ökypaikkoja jossa ruoka maksaa maltaita, mutta kohtuus kaikessa) tämä on mielestäni kohtuullinen kaava ja jos on varaa ja halua niin antaa enemmän. ja tietenkin maalaisjärkeä sopii käyttää; eli jos perheessä on vaikka 2 aikuista ja 6 lasta voi 150€-200€ olla liikaa perheen budjetille.

Vierailija
37/39 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

20€/lapsi(3kpl).

Vierailija
38/39 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan annettu 25e. 2 aikuista+pieni vauva. Meillä ei ole varaa maksaa enempää toisten matkoista kun tarvitsemme itse rahaa elämiseen.

Vierailija
39/39 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvikupit??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän